اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین آمار ایرانیان خارج از کشور اعلام شد


معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، آخرین آمار مربوط به ایرانیان خارج از کشور را اعلام کرد.

مهر: معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، آخرین آمار مربوط به ایرانیان خارج از کشور را اعلام کرد.
 
محسن کرمی افزود: بیشترین تعداد مهاجرین ایرانی با یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت مربوط به کشور آمریکاست و بعد از آن امارات متحده عربی قرار دارد که 800 هزار ایرانی را دارد.
 
وی گفت: انگلیس و کانادا با 410 هزار، آلمان با 210 هزار، فرانسه با 155 هزار و سوئد با 110 هزار ایرانی بیشترین کشورهایی هستند که ایرانیان در آنجا حضور دارند.
 
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه امکان دریافت اطلاعات ایرانیان به صورت آن لاین فراهم شده است، تاکید کرد: در گذشته این امکان وجود نداشت اما براساس برنامه ریزیهای انجام شده و اقدامات به عمل آمده از این پس ایرانیان خارج از کشور می توانند به صورت آن لاین اطلاعات هویتی مورد نیاز خود را دریافت کنند.
 
کرمی به ارایه خدمات به ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و گفت: پاسخگویی به سئوالات نمایندگان خارج از کشور از طریق ایمیل فراهم شده و همچنین سامانه پرسش و پاسخ از همین طریق نیز برای ایرانیان خارج از کشور ایجاد شده است.
 
وی از راه اندازی وب سرویس درخواست صدور کارت شناسایی ملی نیز خبر داد و افزود: در گذشته صدور کارت شناسایی ملی برای ایرانیان خارج از کشور 6 ماه به طول می انجامید اما در حال حاضر با الکترونیکی شدن ارایه خدمات صدور کارت شناسایی برای این افراد به یک ماه تقلیل یافته است.
 
معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ایجاد سامانه ره گیری درخواست کارت شناسایی ملی برای ایرانیان خارج از کشور نیز فراهم شده است.
 
به گفته کرمی، کمیته نام برای ایرانیان خارج از کشور نیز تشکیل شده بطوریکه این اقدام در جهت تسریع در صدور نام برای فرزندان این افراد انجام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
تفاوت ایرانیان داخل و خارج از کشور!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام آخرین آمار وبا؛ 170 مبتلا به وبا در کشور/ ابتلای یک تهرانی



بیماری وبا,آمار وبا

اعلام آخرین آمار وبا؛ 170 مبتلا به وبا در کشور/ ابتلای یک تهرانی

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، از یک مورد ابتلا به بیماری وبا در تهران خبر داد و گفت: نگران اپیدمی شدن این بیماری در مرکز کشور نیستیم ولی در عین حال مراقبتهای بهداشتی و درمانی به طور کامل انجام می شود.

دکتر محمود نبوی اظهارداشت: یک مورد ابتلا به وبا در تهران و یک مورد در کرج داشته ایم که مورد کرج، یک افغانی است. ولی مورد تهران، ایرانی است.

وی با اعلام اینکه نگران همه گیری بیماری در کشور نیستیم، گفت: در جستجوی علت آلوده شدن بیمار تهرانی به وبا هستیم و بزودی مشخص می شود که منشاء ابتلای او چه بوده است.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای 170 نفر به وبا در کشور افزود: 144 نفر آنها تبعه افغانی ، یک نفر پاکستانی و 25 نفر آنان ایرانی هستند .

نبوی با عنوان این مطلب که وبا یک بیماری بومی در همه کشورهای دنیا است ، تاکید کرد: علت موارد ابتلای وبا در کشور بر می گردد به اپیدمی شدن این بیماری در شمال افغانستان و بدنبال آن ورود آنها به کشورمان برای کار که در نتیجه آن وبا را با خود به ایران آورده اند.

وی با تاکید بر آمادگی تمامی دانشگاههای علوم پزشکی در کنترل و مراقبت از بیماری افزود: نگران اپیدمی شدن این بیماری نیستیم ولی در عین حال تمامی اقدامات بهداشتی و درمانی به طور جدی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

نبوی یکی از موارد انتقال وبا را مصرف صیفی جات عنوان کرد که به درستی ضد عفونی نشده اند.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اعلام اینکه تاکنون 3 نفر مبتلا به وبا فوت کرده اند، گفت: هر سه مورد از اتباع افغانی بوده اند.

وی اظهار داشت: اگر مردم بطور اصولی موارد ضد عفونی صیفی جات را انجام دهند هیچ نگرانی از بابت خوردن صیفی جات وجود ندارد.

نبوی با عنوان این مطلب که آبهای شرب در کشور کلرزنی می شود، گفت: بیشترین احتمال ابتلا به وبا می تواند از صیفی جاتی باشد که با فاضلابها آبیاری می شوند.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت افزود: هر سال 200 هزار آزمایش کشت اسهال در کشور انجام می شود که مواردی از آنها ابتلا به وبا را نشان می دهد. گزارشهای ما نشان می دهد، حجم ابتلای ایرانیها به وبا، امسال کمتر بوده است./مهر