اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتنا 11 ساله به 3 نفر زندگی بخشید


با اهدای اعضای بدن « آتنا» 11 ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، سه بیمار دیگر نجات یافتند.

خبرگزاری ایرنا: خانواده «آتنا ایزدی» با اهدای اعضای فرزند خود به سه انسان دیگر زندگی دوباره بخشیدند.

بر اساس این گزارش، با هماهنگی واحد فراهم آوری اعضای پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دو کلیه و کبد این بیمار مبتلا به مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند، اهدا شد.

آتنا که به علت تومور مغزی در مرکز آموزشی درمانی امام حسین (ع) اصفهان بستری و دچار مرگ مغزی شده بود، پس از اخذ رضایت از خانواده اش به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) انتقال یافت و بعد از انجام مراحل تائید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضاء قرار گرفت.

40 درصد از موارد پیوند کلیه در استان اصفهان از طریق پیوند اعضای افراد مرگ مغزی انجام می شود.


ویدیو مرتبط :
با اهداء عضو حتی پس از مرگ زندگی می بخشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر 11 ساله، 3 نفر را به زندگی بازگرداند


اهدا و پیوند اعضای بدن دختر 11 ساله بابلی به سه بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید.

خبرگزاری ایرنا: اهدا و پیوند اعضای بدن دختر 11 ساله بابلی به سه بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید.

کوثر آشورون 18 آذرماه جاری بر اثر بیماری در بیمارستان شهید بهشتی بابل بستری شده بود.

این دانش آموز پس از چند روز به علت کاهش سطح هوشیاری دچار مرگ مغزی شد که با موافقت خانواده، بدنش برای کالبدشکافی و اهدای اعضای سالم به تهران انتقال یافت.



دو کلیه، دو دریچه قلب، کبد، نسوج و قرنیه چشم این نوجوان مرگ مغزی به سه بیمار منتظر نجات از مرگ و سه بیمار منتظر درمان، اهدا و پیوند شد.

براساس گزارش ها، هزاران بیمار نیازمند با رنج بسیار در انتظار دریافت عضو پیوندی، هستند و با این که اهدای اعضای بدن افراد دچار مرگ مغزی با موافقت خانواده آنها می تواند به بیماران بسیاری زندگی دوباره ببخشد، اما شمار زیادی آنها بدون استفاده مدفون می شوند.

اکنون باید پرسید که آیا مرگ مغزی پایان راه است؟

متخصصان اذعان دارند بیمار دچار مرگ مغزی شده به لحاظ علمی دیگر به حیات باز نمی گردد که اهدای عضو افزون بر زندگی بخشی به دیگران، برای بازماندگان نیز آرامش خاطر به ارمغان می آورد.