سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

گران‌ ترین خانه های میلیاردر ها +عکس


این آسمان‌خراش 27 طبقه در زمین 122 مترمربعی، شش طبقه پارکینگ در زیر زمین، سه پایگاه هلی کوپتر، یک مرکز سلامت و حدود 600 کارمند دارد. این آپارتمان، گران قیمت ترین خانه است که در دنیا ساخته شده است و بیش از یک میلیارد دلار قیمت دارد

 
 
 
 
  صبح بخیر:

آنتیلیا، مومبای، هند

گران‌ ترین خانه های میلیاردر ها +عکس

مالک: ماکش آمبانی

ارزش: 21.5 میلیارد دلار آمریکا

قیمت ملک: بیش از یک میلیارد دلار آمریکا

این آسمان‌خراش 27 طبقه در زمین 122 مترمربعی، شش طبقه پارکینگ در زیر زمین، سه پایگاه هلی کوپتر، یک مرکز سلامت و حدود 600 کارمند دارد. این آپارتمان، گران قیمت ترین خانه است که در دنیا ساخته شده است و بیش از یک میلیارد دلار قیمت دارد.

 ویلا لئوپولدا، ویلفرانسه سومر، فرانسه

گران‌ ترین خانه های میلیاردر ها +عکس

مالک: لیلی سافرا

ارزش: 1.2 میلیارد دلار آمریکا

قیمت ملک: 500 میلیون یورو (سال 2008)

پادشاه لئوپولد دوم بر اساس گزارش ها، خانه های متعددی در کنار آب برای همسران خود ساخته است. این عمارت 20 هکتاری در سال 2008 میلادی، هنگامی که میلیاردی به نام میخائیل پروکروف تصمیم به خرید آن داشت، حدود 500 میلیون یورو ارزش داشته است.

مزرعه زیبا، ساگاپوناک، نیویورک

گران‌ ترین خانه های میلیاردر ها +عکس

مالک: ایرا رِنِرت

ارزش: 6.5 میلیارد دلار آمریکا

قیمت ملک: حدود 248 میلیون دلار آمریکا (سال 2012)

عمارت بزرگ این میلیاردر صنعتی، 29 اتاق خواب، 39 حمام، سه استخر با نیروگاه برق اختصاصی خود را دارد. 

باغ های قصر کنسینگتون، لندن، انگلستان

گران‌ ترین خانه های میلیاردر ها +عکس

مالک: لاکشمی میتال

ارزش: 16.5 میلیارد دلار آمریکا

قیمت ملک: 117 میلیون پوند انگلستان (سال 2008)

فرد مشهور صنعت استیل سه خانه در خیابان مشهور «خیابان میلیادرها» دارد که به سبک کاخ های مجلل دوران جورج پنجم ساخته شده است. گفته می شود این خانه برای پسر میتال از میلیاردری به نام نوآم گاتسمن خریداری شده است. 

هاید پارک، لندن، انگستان

گران‌ ترین خانه های میلیاردر ها +عکس

مالک: رینات آکمتو

ارزش: 15.4 میلیارد دلار آمریکا

قیمت ملک: 221 میلیون دلار آمریکا (سال 2011)

گران ترین آپارتمان دنیا در نایتزبریج مجلل واقع شده و توسط مرد ثروتمند اوکراینی خریداری شده است. این خانه شیشه های ضد گلوله و سرویس خدمات 24 ساعته دارد.

عمارت الیسون، وودساید، کالیفرنیا

گران‌ ترین خانه های میلیاردر ها +عکس

مالک: لری الیسون

ارزش: 43 میلیارد دلار آمریکا

قیمت ملک: حدود 200 میلیون دلار آمریکا

موسس شرکت اوراکل که بسیار مشتاق جمع آوری املاک است این مجموعه 23 هکتاری خود را به سبک معماری ژاپنی در سال 2004 میلادی با همراه 10 ساختمان، رودخانه مصنوعی، چایخانه، حمام بزرگ و دریاچه دارد. این مجموعه بسیار زیبا حدود 70 میلیون دلار آمریکا قیمت گذاری شده است. 

باغ های قصر کنسینگتون، لندن، انگلستان

گران‌ ترین خانه های میلیاردر ها +عکس

مالک: رومن آبراموویچ

ارزش: 10.2 میلیارد دلار آمریکا

قیمت ملک: 90 میلیون پوند انگلستان (سال 2011)

غول صنعتی روسیه چند عمارت بزرگ در انگلستان در محله میلیاردرها دارد. او از زمان خرید خانه خود در نظر دارد زیرزمین را به زمین تنیس، مرکز سلامت و موزه اتومبیل تبدیل کند. او همچنین مالک قصر فرنچ ریوییرا نیز هست و در سال 2009 میلادی حدود 90 میلیون دلار آمریکا برای آن قیمت گذاشته شده است. 

ساختمان شکوفه، پالم بیچ، فلوریدا

گران‌ ترین خانه های میلیاردر ها +عکس

مالک: کن گریفین

ارزش: 4.1 میلیارد دلار آمریکا

قیمت ملک: حدود 130 میلیون دلار آمریکا ( دسامبر سال 2012)

غول سرمایه گذاری تامینی، چهار خانه در کنار هم در کنار اقیانوس خریداری کرده است. سه عمارت هم اندازه هستند و یکی از آنها با بقیه فرق دارد. 

 Xanadu 2.0، سیاتل، واشنگتن

گران‌ ترین خانه های میلیاردر ها +عکس

مالک: بیل گیتس

ارزش: 67 میلیارد دلار آمریکا

قیمت ملک: حدود 120.5 میلیون دلار آمریکا (سال 2012)

مالک مجموعه بزرگ و تکنولوژیک Lake Washington، دومین مرد ثروتمند جهان یعنی بیل گیتس است. این خانه استخری با سیستم موسیقی زیر آبی، باشگاه ورزشی 762 متر مربعی و یک کتابخانه بزرگ با اتاق مطالعه گنبدی شکل دارد.  

جاده خانه کوهستانی، وودساید، کالفرنیا

گران‌ ترین خانه های میلیاردر ها +عکس

مالک: ماسایوشی سان

ارزش: 8.6 میلیارد دلار آمریکا

قیمت ملک: حدود 117.5 میلیون دلار آمریکا (سال 2012)

گران ترین خانه فروخته شده در دنیا یک عمارت 2743 مترمربعی به سبک معماری نئوکلاسیک است که 340 متر مربع استخر ستون بندی شده، کتابخانه غیرمتصل، ساختمان بازسازی شده، استخر شنا، زمین تنیس و باغ های تشریفاتی است.


ویدیو مرتبط :
گران ترین خانه ای که دیده اید..!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران ترین خانه جهان در تهران +عکس



هیاهوی خیابان امام خمینی تهران و میدان حسن آباد آنقدر زیاد است که کمتر کسی درب یک موزه نبش خیابان شیخ هادی را پیدا می کند. "موزه مقدم" درست در میان های و هوی بازار خرید و رفت و آمد مردم به بانک مجاورش قرار دارد همین که از ورودی هشتی خانه وارد شوی، زندگی ماشینی را پشت سر می گذاری. دیوارهای این خانه اجازه ورود این همه هیاهو را به حریم خانه که ارزشمندترین خانه جهان نام دارد، نمی دهد.

ارزشمندترین خانه جهان به واسطه داشتن اشیای تاریخی و گرانبها به گرانترین خانه جهان در سالهای دهه 30 و 40 توسط پروفسور پوپ مورخ آمریکایی که مقاله ای با عنوان بررسی هنرهای ایران در مجله "سپید و سیاه" نوشته بود، معروف شد و هنوز هم جزو یکی از منحصر به فردترین خانه های ایران و جهان است.

 

گران ترین خانه جهان,مکانهای تاریخی ایران

 

این خانه متعلق به محسن مقدم پسر کوچکتر احتساب الملک شهردار دوره ناصرالدین شاه قاجار است. محسن از کودکی به نقاشی علاقه زیادی نشان می داد در مکتب کمال الملک نقاشی یاد گرفت حتی در تابلوی معروف کمال الملک از کلاس درسش نیز محسن مقدم به تصویر کشیده شده است.

محسن برای تحصیل نقاشی به همراه برادرش حسن، به سوئیس رفت و در زمان جنگ جهانی دوم برگشت اما دومین بار برای یادگیری باستان شناسی و تاریخ سفر کرد و این بار با دست پر همراه گروه های باستان شناسی  در برخی از محوطه های تاریخی مانند دیلمان و شوش به کاوش و نظارت و بازرسی پرداخت.

او جزو اولین باستان شناسان ایرانی بود که به همراه اساتید باستان شناسی در محوطه های تاریخی فعالیت می کرد.

مقدم از شاگردان استاد کمال الملک، باستان شناس و مؤسس دانشگاه هنرهای زیبا و استاد دانشگاه تهران بود که با همسر فرانسوی زبانش تصمیم گرفتند همه هم و غم خود را برای برپا کردن یک موزه از اشیای گرانبهایی که در حال از بین رفتن است بگذارند.

زوج باسواد عمارت مقدم از همان سالهای ابتدایی ازدواجشان تصمیم می گیرند که هیچ وقت بچه دار نشوند و به جای بچه داری، موزه داری کنند. آنها نگهداری از اشیای تاریخی موجود در خانه شان را فرزندان خود می پنداشتند که باید برای نسلهای بعد نگهداری شوند.

خانه ای که اکنون به عنوان موزه مقدم از آن یاد می شود از خانه های مجلل دوره قاجار و دارای بخش های اندرونی و بیرونی است اما در کنار تمام اجزای این عمارت مجلل، کاشی های زرین فام و گرانبهایی را می‌توان یافت که مقدم برای پاسداری از آنها، جایی مناسب را در دیوار برای آنها در نظر گرفته بود تا از آسیب در امان بمانند برخی از این کاشی ها در دنیا منحصر به فرد هستند.

 

گران ترین خانه جهان,مکانهای تاریخی ایران

 

اما کلکسیون پارچه استاد مقدم نیز جزو یکی از کلکسیون های پارچه در دنیاست این پارچه های قیمتی اکنون به صورت فریز شده در داخل مجموعه نگهداری می شود امکان بازدید عموم از آنها وجود ندارد جز یکی از پارچه ها که آن هم درون قاب شیشه ای نگهداری می شود.

در کنار تمام در و دیوارهای کاشی کاری شده و زیبای عمارت مقدم، اتاق کوچکی راه ورودی به زیرزمین خانه است که تمام در و دیوار آن با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و صدف و مرجان های زیبا نقش داده شده است.

مقدم در دفترچه خاطراتش نحوه بدست آوردن بسیاری از اشیای تاریخی موجود در این خانه را شرح داده و گفته که یا آنها را از دستفروش های بازار و یا از مالکانی که قصد تخریب خانه های تاریخی خود را با تمام ملحقاتش داشتند خریده است.

 

گران ترین خانه جهان,مکانهای تاریخی ایران

 

برخی دیگر از این اشیا درحال خروج از کشور بودند و یا در حراجی های کشورهای بیگانه دست به دست می شدند که مقدم با ثروت خانوادگی اش آنها را خریده و به ایران برگردانده است.

اما بسیاری دیگر از این اشیای تاریخی توسط سفرا و فرهنگیانی که مهمان مقدم بودند به این خانواده هدیه داده شده است مانند اشیایی که حدس زده می شود از بیت المقدس به او هدیه شده است.

 

گران ترین خانه جهان,مکانهای تاریخی ایران

 

اما در بین تمام این آثار برخی مانند سفال قرمز رنگ چشمه علی که متعلق به هزاره پنجم قبل از میلاد است، قدمت زیادی دارد که هیچ کس نمی داند چطور سر از این خانه در آورده است، به همین دلیل اداره کل موزه های دانشگاه تهران که اکنون مدیریت این موزه را بر عهده دارد می خواهد به بررسی مبدا این اشیا بپردازد.

مقدم در سال 1351 خانه پدری خود را با تمام آثار ارزشمندش وقف دانشگاه تهران کرد تا اینکه در سال 1366 دار فانی را وداع گفت.

پس از مرگش نیز همسرش در سال 69 تولیت موزه را در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار داد و سرانجام پس از چند سال عملیات مرمت، در مرداد ماه سال 88 در این خانه به روی بازدیدکنندگان گشوده شد.

 

منبع:mehrnews.com