سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کل نیویورک تحت پوشش وای فای رایگان!


در پروژه تازه‌ای موسوم به LinkNYC همه تلفن‌های عمومی شهر نیویورک برداشته می‌‌شوند و باجه‌های جدیدی جایگزین آنها می‌شوند که اینترنت وای فای را ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته، در دسترس شهروندان قرار می‌دهد.

یک پزشک: در پروژه تازه‌ای موسوم به LinkNYC  همه تلفن‌های عمومی شهر نیویورک برداشته می‌‌شوند و باجه‌های جدیدی جایگزین آنها می‌شوند که اینترنت وای فای را ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته، در دسترس شهروندان قرار می‌دهد.

این باجه‌ها علاوه بر این، امکان شارژ گوشی و تبلت را به مردم می‌دهند. روی آنها همچنین یک تبلت لمسی نصب شده است که با آن شهروندان از سرویس‌های شهری بهره ببرند و مسیریابی کنند. همچنین امکان تماس با اورژانس و پلیس هم به صورت تلفنی وجود خواهد داشت.

چیز جالب‌تر این است که این پروژه هیچ خرجی روی دست پرداخت‌کنندگان مالیات نمی‌گذارد و همه هزینه آن از محل درج آگهی  روی صفحات بزرگ نمایش کناری باجه‌ها تأمین می‌شود. تازه برآورد می‌شود که ظرف ۱۲ سال آینده، ۵۰۰ میلیون دلار هم نصیب شهرداری نیویورک شود!

در مورد سرعت این اینترنت وای فای حرف‌های ضد و نقیضی زده شده است، اعلام شده است که سرعت این وای فای در حد گیگابیتی است که خب بسیار رؤیایی به نظر می‌رسد و دست‌کم ۱۰۰ برابر سرویس‌های رایگان روتین فعلی است.

کل شهر نیویورک تحت پوشش اینترنت وای فای رایگان قرار می‌گیرد!

اما حتی اگر چنین میزان سرعتی هم در کار نباشد، باز هم این پروژه از هر نظر برای ماهایی که حتی با پرداخت پول هم نمی‌توانیم دسترسی مطمئن همیشگی در همه جا به اینترنت داشته باشیم، رؤیایی به نظر می‌رسد.

تا نیمه سال آینده در ۵ محله نیویورک حدود ۱۰ هزار باجه اینچنینی نصب خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
پوشش افزای وای فای تی پی لینک AC750

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرزندتان را بدهید، وای‌فای رایگان بگیرید!



اخبار,اخباراجتماعی,وای‌فای رایگان


 اخبار  اجتماعی  - فرزندتان را بدهید، وای‌فای رایگان بگیرید!

کاربران باید در ازای استفاده از این وای فای اولین فرزند خود و یا مورد علاقه ترین حیوان خانگی خود را به این شرکت بدهند.

به گزارش مهر، اگر به شما بگویند که در ازای دادن حیوان خانگی و یا فرزند خود اینترنت وای فای رایگان دریافت خواهید کرد این کار را می کنید؟ البته که نه! گرچه ایده بالا، طرحی احمقانه به نظر می رسد اما دهها تن از مردم با قبول شرایط شرکت F-SECURE این شرط را پذیرفته اند.
 
وای فای رایگان در محیط های عمومی همواره برای کسانی که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند، جذاب است. به همین دلیل است که برخی به طور آزمایشی در محیطی عمومی وای فای رایگان عرضه کردند تا میزان اقبال مردم به آن را بسنجد.

 

اما قسمت جالب ماجرا این است که وقتی افراد قصد وصل شدن به این وای فای را دارند باید توافقنامه ای را امضا کنند که یک بند جنجالی در آن وجود دارد و احتمالا اکثر کسانی که آن را پذیرفته اند هرگز حوصله خواندنش را نداشته اند! در این بند آمده است: «کاربران باید در ازای استفاده از این وای فای اولین فرزند خود و یا مورد علاقه ترین حیوان خانگی خود را به این شرکت بدهند.»
 
پیش از این نیز برخی سایت ها مدعی شده بودند استفاده از Wi-Fi رایگان که معمولا در فرودگاه ها یا کافی شاپ ها عرضه می شوند برای انجام کارهای مهم مثل حواله های بانکی یا انجام ثبت نام های محرمانه مناسب نیستند و گاها خطراتی هم به دنبال دارند به طوری که استفاده از Wi-Fi رایگان در انجام این کارهای مهم یک سری مشکلات اساسی دارد که یکی از آنها Snooping یا جاسوسی است . در واقع باز بودن شبکه برای تمام کاربران این اجازه را به افراد می دهد تا بتوانند ارتباطات دیگر را چک کنند.

 

 اخباراجتماعی  -  مهر