سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

کتابخانه و کتاب‌خوانی به شیوه‌ای نوین +عکس


آموزش و تشویق کودکان به مطالعه از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که آنان آینده سازان یک کشورند. اما شیوه‌ی جلب توجه و علاقمند کردن آنها به کتاب و کتابخوانی نیز مهم و حائز اهمیت است.

zoomit.ir - مریم اصلانی: آموزش و تشویق کودکان به مطالعه از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که آنان آینده سازان یک کشورند. اما شیوه‌ی جلب توجه و علاقمند کردن آنها به کتاب و کتابخوانی نیز مهم و حائز اهمیت است. در این مطلب به سراغ راه کاری جالب می‌رویم که کتاب خواندن را برای کودکان به فعالیتی شاد و سرگرم کننده تبدیل کرده، در مرور این مطلب با ما همراه باشید.

کتابخانه و کتاب‌خوانی به شیوه‌ای نوین

یکی از شاخص‌های مهم در روند پیشرفت یک کشور، اِشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان عموم مردم است. این امر همچنین یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی یک کشور به شمار آمده و از این روی از زوایای متعددی  قابل تأمل و بررسی است.

در اولین قدم نمی‌توان  از نقش مهم و تاثیرگذار خانواده به سادگی غفلت کرد. طرز برخورد و نظر والدین پیرامون مطالعه و کتاب‌خوانی، کتب و مجلاتی که در دسترس کودک قرار دارند، همچنین وضعیت فرهنگی و اقتصادی خانواده هر یک به نوبه‌ی خود تأثیری بسزا در شکل‌گیری این عادت پسندیده در وجود کودک خواهند  داشت. اما در کنار تمامی این عوامل تبدیل کردن این کار به فعالیتی سرگرم کننده و تفریحی، میل کودک به کتاب خواندن را به شکلی قابل توجه افزایش خواهد داد. این همان کاری است که استودیوی Playoffice در اسپانیا به انجام آن همت گمارده و طرحی جالب را در این راستا پیاده کرده است.

کتابخانه و کتاب‌خوانی به شیوه‌ای نوین

اینجا یک کتابخانه‌ی کوچک خانوادگی است که با یک شبکه‌ی توری ملقب به شبکه‌ی مطالعه، حال و هوایی دیگر پیدا کرده و به کودکان نشان می‌دهد  مطالعه هم می‌تواند فعالیتی سرگرم کننده و جالب توجه باشد. راهی هوشمندانه برای سرگرم کردن کودکان و در واقع پلی ارتباطی بین زمین بازی و فضای کتابخانه.

کتابخانه و کتاب‌خوانی به شیوه‌ای نوین

کتابخانه و کتاب‌خوانی به شیوه‌ای نوین

کتابخانه و کتاب‌خوانی به شیوه‌ای نوین

کتابخانه و کتاب‌خوانی به شیوه‌ای نوین

کتابخانه و کتاب‌خوانی به شیوه‌ای نوین

کتابخانه و کتاب‌خوانی به شیوه‌ای نوین


ویدیو مرتبط :
تمرین اخر کتاب شیوه نوین ارگ نوازی (1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین کتابخانه بدون کتاب جهان +عکس


کتابخانه ای که قرار است در ادامه معرفی کنیم، کتابخانه ای از آینده است که در سان آنتونیو که به طور غیر معمول مجموعه ای از کتاب های دنیا را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 
 
 
 
 صبح بخیر: کتابخانه ای که قرار است در ادامه معرفی کنیم، کتابخانه ای از آینده است که در سان آنتونیو که به طور غیر معمول مجموعه ای از کتاب های دنیا را در اختیار کاربران قرار می دهد.

به گزارش صبح بخیر به نقل از یاهو نیوز؛ در واقع این کتابخانه، نخستین کتابخانه دیجیتال و عمومی دنیا است که در روز چهارشنبه 11 دسامبر سال 2013 میلادی گشایش یافته است. این کتابخانه شبیه فروشگاه های اپل است: ردیف های متعدد از آی‌مک ها آنجا چیده شده است. آی‌پدها روی میزهای نارنجی رنگ، خوره های کتاب را به مطالعه کتاب های مجازی قرا می خوانند.



مسوولان این کتابخانه از سیستم کدینگ اپل نیز تقلید کرده اند، کاربران باید لباس های مخصوص و کلاه بر سر بگذارند. اما عجیب ترین بخش این کتابخانه‌ی 2.3 میلیون دلاری این است که هیچ کتاب واقعی در آن نمی یابید. این مساله باعث جذب بسیاری از کتاب‌خوان های حرفه ای و به اصطلاح خوره های کتاب است که در چنین کتابخانه عجیبی کتاب های موردعلاقه خود را مطالعه کنند.

این ایده از نظر بسیاری مسوولان جالب به نظر می رسد و احتمالا در آینده ای نه چندان دور شاهد کتابخانه های بزرگی باشیم که کتاب های مجازی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

نخستین باری که ایده چنین کتابخانه ای مطرح شد، قرار بود در کالیفرنیا ساخته شود. اما از سال 2011 میلادی تاکنون در حد ایده باقی مانده است. البته ده سال پیش از آن، کتابخانه ای در آریزونا نیز بخش دیجیتال خود را راه اندازی کرده بود.



همان طور که اشاره کردیم، کتابخانه BiblioTech در سن آنتونیو تگزاس قرار دارد. این شهر، هفتمین شهر بزرگ است اما از نظر سوادآموزی در رتبه شصتم واقع شده است. موسسان این کتابخانه اعتقاد دارند این کتابخانه در سال نخست، بیش از 100 هزار بازدیدکننده خواهد داشت و یافتن آی‌مک خالی برای کاربران برای استفاده دشوار خواهد بود.

BiblioTech، 10 هزار نسخه کتابی که در خود دارد را با قیمت همان کتاب های چاپی خریداری کرده است اما باز هم میلیون ها دلار در گشایش این کتابخانه در جیبش مانده است. آنها برای ساختن فضای کتابخانه، قفسه ها، فضای مطالعه و ... هیچ مبلغی هزینه نکرده اند و از این نظر بسیار به سودشان بوده است که تبلت و کامپیوترهای درجه یک برای کتابخانه خود استفاده کنند.