سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

پیوند زدن گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی! +عکس


این گیاه که هم گوجه فرنگی تولید می کند و هم سیب زمینی، برای خودش یک آزمایشگاه غذایی فرانکن اشتاین است! با آنکه این گیاه از لحظا ژنتیکی اصلاح شده است، ولی معجزه باغبانی آن کاملاً طبیعی است.





صبح بخیر: این گیاه که هم گوجه فرنگی تولید می کند و هم سیب زمینی، برای خودش یک آزمایشگاه غذایی فرانکن اشتاین است! با آنکه این گیاه از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده است، ولی معجزه باغبانی آن کاملاً طبیعی است.



به گزارش صبح بخیر این گیاه TomTato نامیده می شود و هر گیاه آن بیش از 500 گوجه ریز شیرین و یک دسته سیب زمینی به بار می آورد. این گیاه با کمک یک پروسه پیوندی با فناوری پیشرفته تولید می شود که به تازگی و برای اولین بار در اختیار عموم باغداران در بریتانیا قرار گرفته است.

15 سال پیش وقتی پل هانسورد، رئیس باغبانی شرکت تامپسون و مورگان به آمریکا سفر کرد. او یک گیاه سیب زمینی را مشاهده کرد که زیر گیاه گوجه فرنگی رشد می کرد و فهمید که می توان این دو را به هم پیوند زد، زیرا از یک خانواده هستند. او بعد از آزمون و خطای فراوان توانست با کمک دو متخصص پیوند روش تولید بازرگانی این گیاهان را یاد بگیرد.



هانسورد می گوید: «در شروع ما فکر می کردیم که این کار نوئی است. ولی با پیشرفت آزمایشات فهمیدیم آنچه تولید کرده ایم بازده زیادی دارد و طعم آن هم خوب است و می توانیم آن را برای بازار تولید کنیم. این گیاهان را می توان در اواخر آوریل کاشت و گیاهانی پر از گوجه با طعم شیرین تولید کرد و سیب زمینی های آن هم عالی هستند که می توان آن را برای مصارف جوشاندن، پوره کردن، کبابی کردن و حتی چیپس درست کردن استفاده کرد.»


ویدیو مرتبط :
درختچه ای که هم گوجه فرنگی می دهد هم سیب زمینی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیپلماسی گوجه فرنگی و سیب زمینی آمریکا و روسیه (+عکس)



وزیر امور خارجه روسیه هنگامی که هیات آمریکایی برای مذاکره رسمی با او در داخل اتاق بود دو سبد گوجه را به همراه خود به داخل اتاق آورد و با این کار خنده حاضران در جلسه را سبب شد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که روز گذشته به منظور دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف همتای روس خود به شهر بندری سوچی در روسیه رفته بود، با هدایایی جالب روسیه را به مقصد چین ترک کرد.

به گزارش عصر ایران سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به کری یک تی شرت به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ دوم جهانی هدیه داد که روی آن به زبان روسی نوشته شده است : پیروزی.

هدیه جالب دیگر لاوروف به کری دو سبد گوجه فرنگی محصول روسیه بود.

لاوروف این گوجه ها را به تلافی هدیه سیب زمینی سال گذشته کری به او در سفارت آمریکا در پاریس داد. وزیر امور خارجه روسیه هنگامی که هیات آمریکایی برای مذاکره رسمی با او در داخل اتاق بود دو سبد گوجه را به همراه خود به داخل اتاق آورد و با این کار خنده حاضران در جلسه را سبب شد. تصاویر زیر بر گرفته از صفحه فیسبوک یکی از معاونان وزارت امور خارجه روسیه است.

 

اخبار,اخباربین الملل,هدیه  لاوروف به کری

 

اخبار,اخباربین الملل,هدیه  لاوروف به کری

 

اخبار,اخباربین الملل,هدیه  لاوروف به کری

 

اخبار,اخباربین الملل,هدیه  لاوروف به کری

 

  کری سال گذشته  در دیدار با لاوروف در ژانویه سال 2014 در سفارت آمریکا در پاریس دو عدد سیب زمینی آمریکایی در داخل یک کارتن به لاوروف هدیه داد. این دو سیب زمینی کاشت ایالت آیداهو مدت ها سوژه ها طنز و خنده رسانه ها شد.

 

اخبار,اخباربین الملل,هدیه  لاوروف به کری

 

 اخبار  بین الملل -  عصر  ایران