سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

موزه زیر آبی در ترکیه +عکس


کلیسای کشف شده در دریاچه ایزنیک تبدیل به موزه ای در زیر آب های این دریاچه می‌شود. در ابتدای سال 2014 میلادی، دانشمندان موفق به کشف یک کلیسای تاریخی در دریاچه ایزنیک، واقع در داخل مرزهای بورسا، شدند.

zoomit.ir - عاطفه فرهنگیان: کلیسای کشف شده در دریاچه ایزنیک تبدیل به موزه ای در زیر آب های این دریاچه می‌شود. در ابتدای سال 2014 میلادی، دانشمندان موفق به کشف یک کلیسای تاریخی در دریاچه ایزنیک، واقع در داخل مرزهای بورسا، شدند.

موزه زیر آبی در ترکیه

این کلیسا اولین بار هنگام عکس برداری هوایی از شهر مشاهده شد. پس از آن باستان شناسان و مورخان هنر با مطالعه بر روی این بنای غرق شده، قدمت آن را هزار و ششصد سال تخمین زدند و این بنا را متعلق به دوران بیزانس و ساخته شده توسط معماران رومی دانستند.

از ابتدا شهردار بورسا معتقد بود این کشف اخیر باعث جذب گردشگران بسیاری به این منطقه خواهد شد،  و اکنون ترکیه اعلام کرده این کلیسا قرار است به یک موزه زیر آبی تبدیل شود و اسپانسر اصلی این پروژه هم شهردار بورسا می‌باشد.

در مورد جزییات این پروژه و چگونگی کارکرد این موزه هنوز چیزی گفته نشده است،  و قبل از شروع مرحله طراحی باستان شناسان به دنبال بقایای  این کلیسا در اطراف سایت و برداشت نمونه‌های دقیق از آن هستند.

پیش از این موسسه باستان شناسی آمریکا، کشف این کلیسا را جزو ده کشف برتر سال 2014 معرفی کرده بود.


ویدیو مرتبط :
عکس وسایل پیامبر در موزه توپ گاپی ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسجد آبی در استانبول ترکیه +عکس


مسجد آبی یا سلطان احمد در شهر استانبول، در سال 1609 میلادی و بنا به دستور سلطان احد یکم، پادشاه وقت عثمانی ساخته شده که این روزها از مهمترین جاذبه های تاریخی کشور ترکیه به حساب می آید.

رادیو چین: مسجد آبی یا سلطان احمد در شهر استانبول، در سال 1609 میلادی و بنا به دستور سلطان احد یکم، پادشاه وقت عثمانی ساخته شده که این روزها از مهمترین جاذبه های تاریخی کشور ترکیه به حساب می آید.

مسجد آبی در استانبول ترکیه + تصاویر

مسجد آبی در استانبول ترکیه + تصاویر

مسجد آبی در استانبول ترکیه + تصاویر

مسجد آبی در استانبول ترکیه + تصاویر

مسجد آبی در استانبول ترکیه + تصاویر