سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

منبع نور توسط ریز جلبک ها +عکس


جاندارانی كه تحت نام كلی جلبك طبقه بندی می شوند در حقیقت گروه وسیع و متنوعی ازموجودات زنده عموماً فتوسنتزكننده را تشكیل می دهند كه از نظر شكل فیزیولوژی و زیستگاه طبیعی تفاوتهای چشمگیری با یكدیگر دارند.

وبسایت تاپ ناپ: جاندارانی كه تحت نام كلی جلبك  طبقه بندی می شوند در حقیقت گروه وسیع و متنوعی ازموجودات زنده عموماً فتوسنتزكننده  را تشكیل می دهند كه از نظر شكل  فیزیولوژی و زیستگاه طبیعی  تفاوتهای چشمگیری با یكدیگر دارند. به عنوان مثال، در حالی كه اندازه ریزجلبك ها از حد چند میكرون فراتر نمی رود، طول برخی از جلبكهای ماكروسكوپیك به بیش از 60 متر می رسد . ازسوی دیگر، به دلیل تنوع تكاملی كه طی میلیون ها سال حاصل شده است جلبك ها قادرند در زیستگاههای بسیار متنوع از لحاظ دما (مناطق قطبی تا چشمه های آب گرم)، شدت نور تابشی (اعماق0 تا 11 ) رشدكنند.

جلبكها (به خصوص ریزجلبك ها) جزء قدیمی ترین جانداران روی زمین بشمار میروند . معمار یعقوب Douenias طراح صنعتی طرحی را به منظور همزیستی با ریز جلبک ها و میکرو ارگانیسم آنها ایجاد نموده است. وی از این ریز جلبک ها در نقاط مختلف خانه مانند آشپزخانه ، اتاق نشیمن و دیگر فضاهای خانه که به صورت بلورهای شیشه ایی برای ایجاد نور و روشنایی در محل مورد نظر که شرایط مورد نیاز برای زنده ماندن این موجودات مثل گرما،نور،مواد غذایی در آن فراهم شده استفاده نموده است. کل سیستم توسط یک سیم کشی و لوله کشی که منبع آن در ازخانه است حمایت می گردد.

منبع نور توسط ریز جلبک ها

منبع نور توسط ریز جلبک ها

منبع نور توسط ریز جلبک ها

منبع نور توسط ریز جلبک ها

منبع نور توسط ریز جلبک ها

منبع نور توسط ریز جلبک ها

منبع نور توسط ریز جلبک ها

منبع نور توسط ریز جلبک ها


ویدیو مرتبط :
با منبع نور حلقه ای Kira سلفی های بهتری بگیرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آنا نعمتی در جشنواره «نور» لوس آنجلس+عکس



آنا نعمتی در جشنواره «نور» لوس آنجلس+عکس

آنا نعمتی روز گذشته با حضور در جشنواره «نور» لوس آنجلس جایزه تعلق گرفته به «برخورد خیلی نزدیک» ساخته اسماعیل میهن دوست را دریافت کرد.

3«برخورد خیلی نزدیک» ساخته اسماعیل میهن دوست، جایزه بهترین کارگردانی فیلم بلند در پنجمین دوره جشنواره «نور» لس آنجلس را به خود اختصاص داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در مراسم اختتامیه این جشنواره که پنجشنبه 19 مرداد(8اگوست 20012) در لوس آنجلس برگزار شد آنا نعمتی بازیگر «برخورد خیلی نزدیک» حضور داشت و تندیس تعلق گرفته به «برخورد خیلی نزدیک» را دریافت کرد./شبکه ایران

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب