سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

قدیمی‌ترین لامپ روشن جهان!


یک لامپ به‌طور متوسط هزار ساعت عمر می‌کند اما لامپی که در تصویر مشاهده می‌کنید هنوز هم بعد از 110 سال روشن می‌شود و درست مانند روز اول کار می‌کند.






یک لامپ به‌طور متوسط هزار ساعت عمر می‌کند اما لامپی که در تصویر مشاهده می‌کنید هنوز هم بعد از 110 سال روشن می‌شود و درست مانند روز اول کار می‌کند.رکوردشکنی فوق‌العاده این لامپ در کتاب گینس هم به ثبت رسیده و به‌نظر نمی‌رسد دیگر هیچ لامپ دیگری بتواند تا این اندازه كار کند.لامپ مذکور در یک ایستگاه آتش‌نشانی محلی در کالیفرنیا نصب شده و از سال 1901 تا کنون فضای اتاقی که در آن نصب شده است را روشن می‌کند.هنوز هم هیچ‌کس راز عمر باورنکردنی این لامپ 60 واتی را نمی‌داند و حتی دانشمندان هم نتوانسته‌اند پاسخ روشنی برای این موضوع عجیب پیدا کنند.این لامپ مشهور توسط آدولف چیلت ساخته شده است که یکی از رقبای جدی توماس ادیسون به حساب می‌آید. جالب است که این لامپ طرفداران زیادی دارد و حتی تعداد زیادی عضو وب‌سایتی هستند که فقط برای آن طراحی شده است.تا کنون مردم زیادی صدها و حتی هزاران کیلومتر را طی کرده‌اند تا این سمبل بی‌نظیر را از نزدیک مشاهده کنند.استیون بان که وظیفه محافظت از این لامپ را به‌عهده دارد معتقد است این وسیله به شکل متفاوتی ساخته شده و راز عمر طولانی آن هم مهندسی خاصی است که در آن به کار رفته است.


ویدیو مرتبط :
روشن کردن لامپ سوخته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قدیمی ترین لامپ برقی که هنوز روشن است


این لامپ که در یک ایستگاه آتش نشانی نصب شده است و از سال ۱۹۰۱ یک تا کنون روشن است. در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است


عکسی که در بالا میبینید مربوط به یک لامپ است که در یک ایستگاه آتشنشانی نصب شده است و از سال ۱۹۰۱ یک تا کنون روشن است. در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است که این لامپ به جز ۲ باری که آنهم در اثر قطع برق خاموش شده است همیشه در تمام طول این ۱۰۶ سال  روشن بوده است . لامپ مذبور توسط دنیس برنال پیشرو و مالک برق رسانی به لیورمور در سال ۱۹۰۱ هدیه داده شده است.این لامپ ۵ سال قبل از زلزله بزرگ سانفرانسیسکو در سال ۱۹۰۶ روشنی بخش دفتر پلیس شهر و نیز ایستگاه آتشنشانی بوده است . این لامپ ا کنون وقایع بسیاری را شاهد بوده و حتی جابجا هم شده است ، در طول حیات آن حتی عده ای به عنوان یک طلسم به آن اعتقاد پیدا کرده اند.

منبع : Decorationnews.com