سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

فیلم: کشف بزرگترین یاقوت کبود جهان


کشف بزرگترین یاقوت کبود جهان در سری لانکا که آن را ستاره آبی نام گذاری کردند صبح بخیر: کشف بزرگترین یاقوت کبود جهان در سری لانکا که آن را ستاره آبی نام گذاری کردند.



در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

فیلم: وینسنت گربه ای با پاهای تیتانیومی


ویدیو مرتبط :
بزرگترین و مخوف ترین مار جهان کشف شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف بزرگترین ویروس جهان در آب‌های شیلی



 

 

کشف بزرگترین ویروس جهان در آب‌های شیلی با بیش از هزار ژن دانشمندان را شگفت‌زده کرده است.

به گزارش بی بی سی، نقشه ژنتیکی این ویروس به نام "مگاویروس چیلنسیس" شش و نیم بار بزرگتر از کد دی ان ای رکورد‌دار قبلی به نام "میمی ویروس" است که در سال ۱۹۹۲ پیدا شد.

این ویروس تازه ۱۰ تا ۲۰ بار بزرگتر از ویروس‌های متوسط است. قطر این ذرات تقریبا هفت دهم میکرومتر است.

دانشمندان به نشریه علمی "پی ان اِ اس" گفتند که این ویروس احتمالا آمیب‌ها را که آزادانه در دریا شناور هستند آلوده می‌کنند.

ژان میشل کلاوری از دانشگاه اکس_مارسی در شهر مارسی فرانسه توضیح داد: "مگاویروس از بعضی باکتری‌ها بزرگتر است. برای دیدن آن به یک میکروسکوپ الکترونی نیازی نیست. می‌شود آن را با یک میکروسکوپ نوری معمولی هم دید."

ویروس‌ها برخلاف باکتری‌ها نمی‌توانند خود به خود تکثیر شوند و برای تکثیر باید به یک سلول میزبان نفوذ کنند.

مگاویروس هم مثل میمی‌ویروس از بیرون ساختاری پرز مانند دارد که احتمالا باعث جذب آمیب‌هایی می‌شود که در پی صید باکتری‌هایی با ظاهری مشابه هستند.

مطالعه دی ان ای این ویروس عظیم نشان می‌دهد که بیش از هزار ژن دارد که از آن برای تکثیر - پس از ورود به سلول میزبان - استفاده می‌کند.

مگاویروس در آب‌های لاس کروسس در بخش میانی شیلی پیدا شد. این جزو موادی بود که در یک پژوهش بیولوژیکی از اقیانوس جمع‌آوری شدند.

پروفسور کلاوری گفت که این شیوه تازه‌ای برای انجام تحقیقات ویروس شناسی است.

او گفت: "تا پیش از این ما فقط در پی کشف ویروس ها بودیم چون باعث بیماری در انسان، حیوانات یا گیاهان می‌شدند. اما اکنون شاخه‌ای را معرفی کرده‌ایم که شاید بشود آن را ویروس‌شناسی زیست محیطی خواند و همه جا دنبال ویروس‌ها هستیم."

"ما به دریاچه‌ها، دریاها و اقیانوس می رویم، آب را برمی‌داریم و فیلتر می‌کنیم. سعی می‌کنیم ویروس را الک کنیم."

به طور کلی علاقه بیشتری به ویروس‌های اقیانوسی وجود دارد زیرا آنها تاثیری عمده بر جمعیت پلانکتون‌ها دارند؛ موجودات میکروسکوپی که اساس بسیاری از زنجیره‌های غذایی در دریاها را تشکیل می‌دهد.

ویروس‌ها همچنین فایده دیگری هم در زمینه چرخه‌های ژئوشیمیایی زمین دارند.

پلانکتون‌هایی که در اثر ویروسی شدن از بین می‌روند به اعماق دریاها نزول می‌‌کنند و کربن آنها به دام می‌افتد.... / تحلیل : عصر ایران