سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عکس: محل زندگی پاندا ها در چین


محل زندگی خرس پاندا در استان سی چوان با مساحت 9245 کیلومتر مربع شامل سه منطقه وو لونگ، کوهستان سی گونیانگ و کوهستان جیا جین می شود.

رادیو چین: محل زندگی خرس پاندا در استان سی چوان با مساحت 9245 کیلومتر مربع شامل سه منطقه وو لونگ، کوهستان سی گونیانگ و کوهستان جیا جین می شود.

این منطقه یکی از 25 منطقه حفاظت شده و محل زندی چندگونه کمیاب در سراسر جهان است که از سوی بنیاد بین المللی حفاظت از محیط زیست (CI) تعیین شده و یک موزه حیات وحش زنده به شمار می رود و در آن بیش از 10 هزار نوع گیاه رده بالا و بسیاری حیوانات کمیاب از جمله خرس پاندا، میمون طلایی و نوعی بزکوهی زیست می کنند.

منطقه حفاظت طبیعی خرس پاندی "وو لونگ" واقع در شمال غربی استان "سی چوان" یکی از مناطق زندگی پاندا در چین است. این ناحیه نیز تنها جایی است که به گردشگران داخلی و خارجی فرصت می دهد که از نزدیک پانداها را ببینند. منطقه "وو لونگ" با مناظر زیبا و آب و هوای مرطوب برای رشد بسیاری گیاهان از جمله بامبو که خوراک اصلی پاندا است، بسیار مناسب بوده و اینجا نیز به عنوان بهشت پانداها، بانک ژنتیک جانواران و باغستان طبیعی حیوانات و گیاهان شهرت دارد.

کوهستان "سی گونیانگ" از چهار کوه تشکیل می شود. سی گونیانگ به معنای چهار دختر است که از یک افسانه باستانی بومی درباره تبدیل شدن چهار دختر به این چهار کوه سرچشمه گرفت. با توجه به سراشیبی تند و خطرناک و مناظر زیبا، این کوه ها نظر بسیاری از کوهنوردان معروف جهان را به خود جلب کرده و "رشته کوه های آلپ چین" نام گرفته اند. با توجه به ارتفاع زیاد کوه ها، آب و هوا در بخش های مختلف کوه متفاوت بوده و گیاهان و جانوران گوناگون در آن زیست می کنند.

کوهستانی جیا جین با مساحت کل 20 هزار و 700 هکتار در واقع بخش فرعی رشته کوه های چیونگ لای بوده و ارتفاع متوسط آن به 4114 متر می رسد. سال 1869، پیر آرماند دیوید، کشیش و زیست شناس معروف فرانسوی به این کوهستان سفر کرده و برای نخستین بار خرس پاندا را یافت و سپس در کتاب خود این خبر را به گوش همه در سراسر جهان رساند. پس از آن، این ناحیه کم کم شهرتی جهانی یافت.

ماه ژوییه سال 2006، محل زندگی خرس پاندا در استان سی چوان چین در سیمین نشست میراث جهانی سازمان ملل به عنوان میراث طبیعی جهانی به ثبت رسید.

تصاویری از محل زندگی پاندا:

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس

محل زندگی خرس پاندا در چین+ عکس


ویدیو مرتبط :
به دنیا آمدن دو نوزاد پاندا در چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محل زندگی پوتین در کاخ کرملین +عکس


کاخ کرملین که می‌توان آن را مروارید معماری و یادبود تاریخی روسیه معاصر نامید از چهار قصر و چهار کلیسا تشکیل یافته ‌که به منظور اسکان رئیس جمهور روسیه استفاده می‌گردد.

خبرگزاری فارس: کاخ کرملین که می‌توان آن را مروارید معماری و یادبود تاریخی روسیه معاصر نامید از چهار قصر و چهار کلیسا تشکیل یافته ‌که به منظور اسکان رئیس جمهور روسیه استفاده می‌گردد.

هسته مرکزی شهر مسکو «ارگ» یا «کرملین» است که در قرن پانزدهم در کرانه شمالی رود مسکو ساخته شد و شامل تعدادی کاخ و کلیسا است.

کاخ کرملین که می‌توان آن را مروارید معماری و یادبود تاریخی روسیه معاصر نامید از چهار قصر، چهار کلیسا و دیوار کرملین به همراه برج‌های زیبا تشکیل شده است.

از این کاخ به منظور اسکان رئیس جمهور روسیه استفاده می‌شود.

دیوارهای کرملین و برج‌ها در سال‌های 1485 تا 1495 توسط استادان ایتالیایی ساخته شدند.

زوایای ناهماهنگ مثلثی شکل دیوار کرملین محوطه‌ای به مساحت 275000 متر مربع (68 جریب) را در بر می‌گیرد.

طول کلی این دیوار 2235 متر است اما ارتفاع آن در مکان‌های مختلف و بسته به نوع زمین آن از پنج تا 19 متر در نوسان است.

ضخامت دیوار نیز بین 5/3 تا 5/6 متر است، کف پوش برخی تالارهای کاخ از پارکت است که از 20 نوع چوب‌های گوناگون درست شده و چنین پارکتی یادآور نقش و نگار حک شده بر فرش است.

شب‌ها لوسترهای طلایی رنگ نقش‌دار که هر یک از آنها 1300 کیلوگرم وزن دارد، نور تالارها را تأمین می‌کنند.

در مدت 160 سال موجودیت کاخ کرملین این کاخ تغییرات زیادی را از سر گذرانده است.

این کاخ دارای 800 اتاق جداگانه از جمله تالارها، سالن‎ها، رخت‎کن، راهرو و اتاق‎های اختصاصی برای اعضای شخص اول مملکت، اتاق مطبوعات و اتاق‎هایی برای خدمه فنی است و کرملین جایی است که تمام راه‎های روسیه به آنجا ختم می‎شود.

در اینجا ایوان مخوف و استالین حکومت کردند، «ناپلئون» از کرملین آتش‎گرفتن مسکو را تماشا کرد، «لنین» دیکتاتوری پرولتاریا را شکل داد، «گورباچف» مبتکر دگرگون‎سازی بود، «یلتسین» سعی کرد اصلاحات را به انجام برساند و «ولادیمیر پوتین» در راه به انجام رساندن اصلاحات و قراردادن روسیه در ردیف 10 کشور پیشرفته جهان تلاش کرد.