سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

عربستان قطب کشاورزی می‌شود! +عکس


استودیو معماری اسپانیایی "فوروارد تینکینگ آرکیتکچر" روشی برای تبدیل شبه‌جزیره عربستان با شرایط محیطی نامهربان این منطقه به یک هاب کشاورزی جهانی از طریق ایجاد ارتباط بین بیابان، انرژی تجدیدپذیر و شیوه کشاورزی هیدروپونیک - فن کاشت گیاهان بدون خاک - را مدنظر قرار داده است.

ایسنا: استودیو معماری اسپانیایی "فوروارد تینکینگ آرکیتکچر" روشی برای تبدیل شبه‌جزیره عربستان با شرایط محیطی نامهربان این منطقه به یک هاب کشاورزی جهانی از طریق ایجاد ارتباط بین بیابان، انرژی تجدیدپذیر و شیوه کشاورزی هیدروپونیک - فن کاشت گیاهان بدون خاک - را مدنظر قرار داده است.

به گزارش عصر ایران: پروژه اُآکسیس بیش از 1,447,795 مایل مربع از زمین‌های شنی را با یک سیستم هیدرپونیک مدولار عظیم که انرژی خورشیدی تولید خواهد کرد و از یک سیستم حمل و نقل زیرزمینی برای انتقال محصولات به شهرهای مجاور استفاده می‌کند، پوشش خواهد داد.

پروژه اُآکسیس شامل سازه‌های مدولار پیش‌ساخته از فولاد بازیافت شده می‌شود. چندین راهبرد کنش‌پذیر، محیط ساختمان را کنترل خواهند کرد در شرایطی که پنل‌های فوتوولتائیک کار گذاشته شده روی سقف انرژی کافی برای تأسیسات، روشنایی مصنوعی ال‌ای‌دی و سیستم تسمه نقاله زیرزمینی را فراهم می‌کنند. انرژی اضافی نیز در شبکه سراسری برق شهر به کار گرفته خواهد شد.

آب بازیافت شده از فناوری کشاورزی هیدروپونیک برای آبیاری پوشش گیاهی بیرونی استفاده می‌شود و به گیاهان و تنوع زیستی اجازه گسترش در اطراف این تأسیسات را می‌دهد. محصولات تازه شامل سبزیجات، گیاهان و میوه‌ها از طریق سیستم تسمه نقاله زیرزمینی منتقل می‌شوند.

پروژه اُآکسیس نخستین نمونه در نوع خود در این منطقه است که بکارگیری انرژی خورشیدی و کشاورزی هیدرپونیک را به منظور ایجاد تأسیساتی خودکفا ترکیب کرده است. این مجموعه می‌تواند به کمبود مواد غذایی رسیدگی کرده، نیاز به واردات مواد غذایی را کاهش داده و انرژی‌های تجدیدپذیر را بیش از پیش ترویج کند. در حقیقت، پروژه اُآکسیس تبدیل محیط‌های بیابانی به منطقه کشاورزی وابسته به انرژی‌های تجدیدپذیر را هدف‌گذاری کرده است.

عربستان قطب کشاورزی می‌شود! + تصاویر

عربستان قطب کشاورزی می‌شود! + تصاویر

عربستان قطب کشاورزی می‌شود! + تصاویر

عربستان قطب کشاورزی می‌شود! + تصاویر

عربستان قطب کشاورزی می‌شود! + تصاویر

عربستان قطب کشاورزی می‌شود! + تصاویر


ویدیو مرتبط :
کشاورزی جهان شگفت انگیز کدو تنبل کشاورزی مزرعه کشاورزی ماشین آلات مگا هوندا تراک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرعت باورنکردنی آب شدن یخ های قطب شمال + عکس



ایرانتو: تا پیش از این گمان می‌شد كه قطب شمال در تابستان سال 2100 فاقد یخ خواهد شد اما سرعت تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین به حدی است كه گفته می شود، این اتفاق ناگوار، بین سالهای 2013 تا 2030 رخ خواهد داد.

 

دانشمندان علت افزایش دما در قطب شمال و ذوب یخ‌ها را ناشی از گرمایش زمین می‌دانند و قطب شمال برای آنها همیشه نمادی برای آزمایش تأثیرات گرم شدن زمین در سایر نقاط بوده است كه اولین نشانه‌های گرم شدن در آنجا بروز می‌كند.

 

قطب شمال زمستان 2000

 

سرعت باورنکردنی آب شدن یخ های قطب شمال

 

قطب شمال زمستان 2010

 

 

سرعت باورنکردنی آب شدن یخ های قطب شمال

 

همپوشانی دو تصویر بالا، برای مقایسه وضعیت قطب در 10 سال اخیر

 

سرعت باورنکردنی آب شدن یخ های قطب شمال

ایرانتو