سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

شاخ و برگ‌هایی روباتیک و هوشمند +عکس


هنرمند آمریکایی شاخ و برگ‌هایی روباتیک را به‌عنوان اثری هنری به نمایش گذاشته است.

دیجی کالا: هنرمند آمریکایی شاخ و برگ‌هایی روباتیک را به‌عنوان اثری هنری به نمایش گذاشته است.

چند وقت پیش بود که بخش تحقیقاتی شرکت دیزنی از گیاه‌هایی واقعی که به فناوری لمسی مجهز بودند رونمایی کرد؛ گیاه‌هایی که تشخیص می‌دادند کدام قسمت آن‌ها را لمس کرده‌اید و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای آن‌ها شده بود، عکس‌العمل نشان می‌دادند.

شاخ و برگ‌های هوشمند به نمایش گذاشته شدند

با این حال «رایان ولف» (Ryan Wolfe) برگ‌ها و شاخه‌هایی ساخته است که کاملا روباتیک و هوشمند هستند. نکته‌ی مهم درباره‌ی این گیاهان روباتیک این است که نسبت به محیط اطراف خود عکس‌العمل نشان می‌دهند. برگ‌ها به لمس شدن یا تشخیص افراد در کنارشان عکس‌العمل نشان می‌دهند، برگ‌های کناری هم از آن‌ها پیروی می‌کنند و این روند تا به حرکت در آمدن تمام برگ‌ها و شاخه‌ها ادامه پیدا می‌کند.

این قطعه‌ی هنری که Branching System (سیستم‌های منشعب یا شاخه‌دار) نام گرفته، در نمایشگاهی در «سانتا فه»، واقع در ایالت «نیو مکزیکو»، به نمایش گذاشته شده است.

شاخ و برگ‌های هوشمند به نمایش گذاشته شدند

شاخ و برگ‌های هوشمند به نمایش گذاشته شدند

ساختار اصلی این نمایش هنری، بر پایه‌ی دو ایده‌ی «تئوری بی‌نظمی» و «اثر پروانه‌ای» بنا شده است: تغییرات کوچکی بر روی یک عنصر که می‌تواند به تدریج تاثیری بزرگ بر روی دیگر عناصر داشته باشند.

ظاهرا ساخت موجودات زنده به‌صورت مکانیکی، هم به‌عنوان آثار هنری و هم به‌عنوان پروژه‌های علمی، چند وقتی است که رواج یافته است. اخیرا هم شرکت آلمانی Festo توانسته بود مورچه‌هایی روباتیک بسازد که چه از نظر ظاهری و چه از دیدگاه رفتاری شبیه موجودات واقعی بودند.


ویدیو مرتبط :
جاروبرقی روباتیک هوشمند - پورتال امروز آنلاین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خط کش هوشمند(+عکس)



 

خط کش هوشمند(+عکس)

 

اکثر اوقات با کمک انگشتان دست سعی می کنیم فاصله و یا اندازه ای تقریبی را به کسی نشان دهیم. گاهی اوقات هم دلمان می خواهد که وجب هایمان مدرج بود تا می توانستیم چیزی را به صورت دقیق اندازه بگیریم.

این طرح یک خط کش هوشمند است که Smart Finger نام دارد. این خط کش از دو قطعه تشکیل شده که انگشت دست همانند انگشتانه خیاطی به راحتی در آن فرو می رود.

برای استفاده از این خط کش کافی است که این قطعات را بپوشید. حالا فاصله مورد نظر به طور اتوماتیک بین دو قطعه که در واقع فاصله بین دو انگشت دست است در مقیاس متریک و یا مقایس های دیگر محاسبه می شود. ضمنا می تواند هر قطعه را در یک دست پوشید و فواصل بزرگ تر را هم با آن اندازه گیری کرد.

فاصله اندازگیری شده بر روی یک صفحه نمایشگر OLED نمایش داده می شود و با یک دکمه مقادیر محاسبه شده در حافظه ذخیره می شود. این اطلاعات قابل انتقال به کامپیوتر نیز می باشند.

این دو قطعه به یکدیگر متصل می شوند و شارژ خود را از طریق یک پورت USB تامین می کنند. جداره داخلی هر قطعه دارای یک لایه سیلیکون و جداره خارجی آن از پلاستیک سبک است.

این خط کش هوشمند فعلا به صورت یک طرح ارائه شده اما می توان از آن به عنوان یکی از کاربردی ترین وسایل مورد نیاز نجاران، نقشه کشان و خیاط ها نام برد.

منبع:narenji.ir