سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

سخن بزرگان در مورد کار و تلاش



 

سرگرمی, سخن بزرگان در مورد کار و تلاش, راز های موفقیت

 رالف والدو امرسون: هر روزی که پایان می رسد آن را به کناری بگذار. آنچه در توانت بوده است را انجام داده ای؛ بعضی اشتباهات و کارهای احمقانه انجام شده اند؛ هرچه زودتر فراموششان کن. فردا روز جدیدی است، آن را با اشتیاق و امید شروع کن و درگیر افکار کهنه گذشته نشو.

بنجامین اف- فیرلس: فرمول موفقیت چیست؟ از نظر من موفقیت فقط چهار بخش دارد: انتخاب کاری که دوستش دارید، به کار گرفتن بیشترین تلاشی که می توانید، استفاده ازموقعیت ها، و تعاون و همکاری.

دیل کارنگی: ایراد گرفتن وعیب جویی از دیگران بی فایده است و اگر به آن عادت کنید ممکن است به کارتان لطمه بزرگی وارد کند.

جبران خلیل جبران: اگر نتوانی با عشق کار کنی و عاشق کارت نباشی، بهتر است کارت را رها کنی، در کوچه بنشینی و از کسانی که کارشان را دوست دارند صدقه بگیری.

جانی کارسون: هرگز در کاری که دوستش نداری نمان. اگر از آنچه انجام می دهی لذت ببری، خودت را هم دوست خواهی داشت و آرامشی درونی را تجربه خواهی کرد. و اگر در کنار این عوامل از نعمت سلامتی هم برخوردار باشی، به موفقیتی بزرگ تر از آنچه تصور می کرده ای دست خواهی یافت.

بابی آنسر: آرزو. آرزو راز موفقیت در هر کاری است. نه تحصیلات، نه استعدادهای مادرزادی، فقط آرزو.

لو هولتز: به نظر من همه باید برای یک بار هم که شده طعم شکست را بچشند چون شکست درس های زیادی را به ما می آموزد.

مارک تواین: از کسانی که می کوشند آرزوهایت را کوچک و بی ارزش جلوه بدهند دوری کن. مردم کوچک آرزوهای دیگران را کوچک می شمارند، ولی افراد بزرگ به تو می گویند که تو هم می توانی بزرگ باشی.

هامیلتون هولت: هیچ چیز ارزشمندی آسان به دست نمی آید. تنها راه رسیدن به نتایج خوب و ماندگار، کار و تلاش مستمر است.

ناپلئون هیل: وقتی با شکست روبرو می شوی آن را به عنوان نشانه ای بپذیر که نشان می دهد برنامه هایت کامل نبوده اند، سپس از نو برنامه ریزی کن و دوباره به سمت هدفت حرکت کن.

منبع:linksfa.com


ویدیو مرتبط :
سخن بزرگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حجت‌الاسلام حسن خمینی: مردم کار و سخن درست را می‌فهمند/ نباید برای فریب مردم تلاش کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یادگار گرامی امام خمینی با تأکید بر اهمیت امید به خدا و اعتماد به فهم مردم در تمام امور، گفت: اگر ابزار و تریبون کمی در اختیار داریم ، به فهم مردم اعتماد داشته باشیم؛ زیرا کار و حرف درست را مردم می فهمند.

حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با دبیرکل، اعضای شورای مرکزی و جوانان حزب ندای ایرانیان طی سخنانی با اشاره به این تعبیر که «انسان عارف سر خوش و خنده روست»، اظهار داشت: طبق تعاریف ما، بزرگترین عارف پیامبر گرامی اسلام(ص) است که همواره خوش سیما و خنده رو بودند.

وی افزود: یکی از دلایل اینکه علی(ع) می فرمایند «المؤمن بشره فی وجهه و حزنه فی قلبه شادی مؤمن در رخسار او و غم او در دلش است» این است که امید او به خداوند هیچ وقت قطع نمی شود و لذا همیشه نشاط دارد؛ چنین فردی در بدترین شرایط که دیگران امید خود را از دست داده اند روحیه خود را از دست نمی دهد.

سید حسن خمینی با اشاره به وجود عنصر امید در تمام مقطع زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) که به مسلمانان نیز منتقل شده بود، یادآور شد: مرحوم استاد مطهری هنگامی که از نزد امام راحل ما در نوفل لوشاتو بازگشتند، گفتند در امام چهار ایمان دیدم؛ ایمان به خدا، ایمان به مردم، ایمان به هدف و ایمان به راه.

وی با اشاره به یکی از غزل های مشهور مولانا گفت: مولوی در یکی از ابیات خود، در توصیف حال عارف واقعی می گوید «یک دست جام باده و یک دست جعد یار/رقصی چنین میانه میدانم آرزوست»؛ در این شعر عبارت «جام باده» نماد وحدت و «جعد یار» نماد کثرت است؛ یعنی عارف یک دست به عالم قدس و دستی دیگر در عالم پر از کثرت دارد که حقیقتا اینگونه در عالم زیستن مهم و با ارزش است.

یادگار امام با بیان اینکه فرد امیدوار همواره خوشحال و خنده روست و این حال به دیگران هم منتقل می شود، تصریح کرد: برخی انسان ها مظهر یأس و عده ای هم کانون امید هستند؛ هنگام دیدار دسته اول تمام مصیبتهای عالم به سراغ ما می آید، اما دسته دوم وقتی در اوج مصیبت ها هم نزد آنها برویم، می بینیم که همه دنیای آنها امید است.

یادگار امام گفت: یکی از بزرگان تعبیر جالبی دارد که می گوید «من نمی گویم امیدوارها همیشه به جایی می رسند، اما یک چیز را می دانم و آن اینکه ناامیدها هیچ وقت به جایی نمی رسند». لذا می بینیم که در جامعه عده ای ناامید بوده و این ویژگی درون آنها تبدیل به یک ژست شده است؛ آنها یا از روی بی حوصلگی و تنبلی یا برای هزینه ندادن، دائما سخن از «نشدن» می زنند و در تمام عرصه های شخصی، اجتماعی و ملی زندگی شان این نگاه را دارند.

وی ادامه داد: افراد ناامید همیشه با نگاهی عاقل اندر سفیه به دیگران می گویند ما می دانیم کار مورد نظر ممکن نیست. البته ممکن است کار ما واقعا به نتیجه نرسد اما به آن افراد باید پاسخ داد که سخن شان اساسا درست نبوده است، چرا که از روی تنبلی یا عدم شناخت آن را ناممکن می دانستند.

وی با بیان اینکه امید یکی از درس های بزرگ در زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) است، تصریح کرد: انسان باید به آینده امیدوار بوده و از سوی دیگر به خدا هم اعتماد داشته باشد؛ گر خون من بریزی و بر من جفا کنی/ من از توام به حکم محبت تو از منی* پیش کمان ابرو و تیر نظر خطاست/ جوشن به غیر صبر و سپر جز فروتنی* سیمرغ عشق سایه به عالم فکنده است/ از قاف تا به قاف خوشا سایه افکنی* با ما خدا به غیر کرامت چه می کند/ ما یک جهان گدا و خدای جهان غنی.

یادگار امام تأکید کرد: اعتماد به خدا سرمایه بزرگی است که باعث نشاط، امید، حرکت و کم شدن کدورت ها می شود.

وی همچنین با تأکید به اعتماد به مردم، آن را امری مهم برای کسانی دانست که وارد حرکت های سیاسی می شوند و افزود: یقین داشته باشید همه جامعه را نمی توان فریب داد و لذا اگر ابزار و تریبون کمی در اختیار داریم، به فهم مردم اعتماد داشته باشیم؛ زیرا کار و سخن درست را مردم می فهمند.

سید حسن خمینی ادامه داد: اعتماد داشته باشیم که مردم را نمی توان فریب داد که اگر به این حقیقت ایمان داشته باشیم در راستای فریب مردم تلاش نخواهیم کرد.

یادگار امام تأکید کرد: مردم قدردان کارهای صحیح هستند و خداوند این امر را وعده داده است.

 

اخبار سیاسی - جماران