سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

ساخت اولین آنتن آبی +عکس


یک شرکت آسیایی از آتن آبی رونمایی کرد که بمنظور ایجاد آنتن گیرنده و فرستنده رادیویی، ستونی از آب دریا را ده ها متر در هوا پخش می کند و موجب برقراری قوی سیگنال می شود.

خبرگزاری مهر: یک شرکت آسیایی از آتن آبی رونمایی کرد که بمنظور ایجاد آنتن گیرنده و فرستنده رادیویی، ستونی از آب دریا را ده ها متر در هوا پخش می کند و موجب برقراری قوی سیگنال می شود.

شرکت «میتسوبیشی» اعلام کرد: از این سیستم جدید می توان در دریا یا امتداد ساحل استفاده کرد و بعنوان اولین آنتن آبی جهان است که می تواند پخش زمینی دیجیتال را به خوبی دریافت کند.

برای دریافت فرکانس های رادیویی، معمولا آنتن گیرنده و فرستنده بسیار کوتاه است و هر چه فرکانس ها بلند تر باشند، سیگنال ها ضعیف تر می شوند که در این صورت آنتن می بایستی بلندتر باشد که این امر هزینه زیادی می برد.

اما با ابداع آنتن آبی این مشکل بر طرف می شود و فرکانس ها با وضوح بالا دریافت می شوند و از طرفی دیگر آب دریا یک رسانا بسیار خوب محسوب می شود که به تقویت بیشتر این آنتن آبی می انجامد.

ساخت اولین آنتن آبی/فواره‌ای که ارسال سیگنال انجام می‌دهد

پیش از این نیروی دریایی آمریکا موفق به ساخت آنتن آبی شده بود که نمی توانست مدار را به خوبی برقرار کند و موجب از بین رفتن سیگنال ها می شد اما نوآوری که در این نمونه جدید دیده می شود وجود سرفواره عایق شده ای است که سیگنال رادیویی را به ستون آب شور انتقال می دهد.

ضمن اینکه داخل سرفواره عایق شده، لوله ایی با طول موج یک چهارم ساخته شده از مواد عایق دار وجود دارد و آب موجود در سرفواره را از آب اطراف جدا می کند که موجب برقراری کامل مدار می شود.


ویدیو مرتبط :
اولین ویدئو (ساخت پارمیس) عکس فلاتر شای خوشگلهههه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجموعه «خروس» از اولین شب ماه رمضان روی آنتن می رود+عکس



مجموعه خروس از اولین شب ماه رمضان روی آنتن می رود

مجموعه «خروس» از اولین شب ماه رمضان روی آنتن می رود+عکس

ساعت پخش سریال «خروس» به کارگردانی سعید آقاخانی که در ایام ماه مبارک رمضان به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود اعلام شد. این مجموعه از 19 تیر، ساعت 21:45 میهمان رمضانی خانه‌های ایرانی می‌شود.

مدیر مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو از پخش سریال «خروس» در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این مجموعه از 19 تیر، ساعت 21:45 میهمان رمضانی خانه‌های ایرانی می‌شود.

مسعود صباح با اعلام این خبر افزود: این سریال به تهیه کنندگی علیرضا ابراهیمی دلیجانی و کارگردانی سعید آقاخانی در 26 قسمت 30 دقیقه روی آنتن تلویزیون می‌رود.

مجموعه خروس از اولین شب ماه رمضان روی آنتن می رود

 

فیلمنامه سریال «خروس» به قلم مصطفی کیایی به نگارش درآمده و امیر معقولی و فرشید احمدی تصویربرداری و صدابرداری آن را بر عهده دارند. تیتراژ سریال توسط سعید آقاخانی و امیر معقولی ساخته شده و محمد علیزاده ترانه آن را خوانده است. این سریال مضمونی طنز دارد و روایت زندگی پدری است که دچار مشکل غیرمنتظره‌‌ای می‌شود، این مشکل خانواده را به تکاپو می‌اندازد و پسر خانواده با همفکری دوستانش تلاش می‌کند تا چاره‌ای برای رفع این مشکل بیاندیشند. در نقشه بچه‌ها مغز متفکر یک خروس است.

مجموعه خروس از اولین شب ماه رمضان روی آنتن می رود

 

حمید لولائی، جواد رضویان، یوسف تیموری، علیرضا درویش، سپند امیر سلیمانی، مهسا کریم زاده، ملیکا شریفی نیا، سیروس میمنت، بهشاد شریفی، دانیال معصومی، حمید لیقوانی، عاطفه قربانی، کریم قربانی، عزت ا... مهر آوران، بیتا خردمند، اصغر حیدری، سادیا جلالی پور، ابراهیم شفیعی، داوود مقدادی، اکبر اکبری مبارکه و مرضیه صداریی بازیگران این سریال مناسبتی هستند.

مجموعه خروس از اولین شب ماه رمضان روی آنتن می رود

 

از دیگر عوامل «خروس» می‌توان به علیرضا نجف‌زاده (مجری طرح)، زهره سیه پوش (طراح گریم)، قاسم ترکاشوند (طراح صحنه و لباس)، ایمان غیرتمند (برنامه‌ریز)، محمود مقدسی (جانشین تولید)، مصطفی تنابنده (دستیار یک کارگردان)، امین عابدی (تدوینگر)، رضا خسروی (آهنگساز)، مهدی رجبی (مدیر تدارکات)، ساناز بصیر و رضا امیرنیا (دستیار کارگردان)، بیتا ارسطویی (منشی صحنه)، علی حمدخدا (تصویر بردار پشت صحنه)، رسول امامی، میلاد ملکوتی ، میلاد مهرانی، سیامک کوثرمدار ( دستیار تصویر)، محسن پرهیزگاری، محمد مصور (دستیار صدا)، محمد سیه‌پوش، ساقی شاه مرادی، امیر صفادل (دستیار گریم)، محمدرضا غفارزاده (دستیار صحنه و لباس)، سعید غلامی (مدیر صحنه)، علیرضا جعفری و مهناز غنی (دستیار صحنه)، میلاد صفری، محمد منصوری و رسول ولی زاده (دستیاران تولید)، فرشید عباسی (عکاس) و مرتضی سالخورده ، فرامرز کاکی ( خدمات) اشاره کرد .

منبع:inn.ir