سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

رمز و راز جنگل تیکال در گواتمالا +عکس


تمدن مایا ها یکی از رمز آلود ترین تمدن های بشری است که پیش از ورود سفید پوستان به قاره آمریکا در آن جا وجود داشته است. هم اکنونی یکی از مکان های دیدنی گردشگری در جهان در گواتمالا بازمانده این تمدن است.

باشگاه خبرنگاران: تمدن مایا ها یکی از رمز آلود ترین تمدن های بشری است که پیش از ورود سفید پوستان به قاره آمریکا در آن جا وجود داشته است. هم اکنونی یکی از مکان های دیدنی گردشگری در جهان در گواتمالا بازمانده این تمدن است. این جنگل علاوه بر زیبایی های طبیعی که دارد مکان تاریخی است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند.

 رمز و راز جنگل تیکال در گواتمالا +عکس

در قلب این جنگل، یکی از مجموعه ی بزرگ تمدن مایا توسط پوشش گیاهی سرسبز و زیبا پوشیده شده است. مرکز تشریفاتی و انجام مناسک مذهبی این مجموعه، از معابد و کاخ‌های باشکوه و میادین عمومی قابل دسترسی با مسیرهای شیب‌داری تشکیل شده است. بقایای خانه‌های مربوط به مایاها را می‌توان در سراسر منطقه دید.. ویرانه‌های این شهر باستانی اکنون تبدیل به یک جاذبه زیبای گردشگری شده است.

 رمز و راز جنگل تیکال در گواتمالا +عکس

مایا ها تکامل تاریخی خود را از یک جامعه شکارچی به تمدن کشاورزی در این منطقه گذرانده اند. در کاوش‌های انجام گرفته در این منطقه، بقایای پنبه، تنباکو، حبوبات، کدو تنبل ، فلفل و میوه‌های زیادی کشف شده که نشان گر اوج تمدن این قوم قدیمی است . در کنار آن در این جنگل انواع موجودات زنده نیز زندگی می کنند از جمله گونه های مختلفی از پستانداران در این جنگل زندگی می کنند.

 رمز و راز جنگل تیکال در گواتمالا +عکس

گونه‌هایی همچون میمون زوزه کش شنل پوش، میمون عنکبوتی، مورچه‌خوار بزرگ، مورچه‌خوار کوچک، مورچه‌خوار ابریشمی، تنبل سه انگشتی ، سنجاب، گوفر جیبی، راکون، ، خرسک دم حلقه‌ای، شیر کوهی، مارگای، پلنگچه، جگواروندی (گربه ایرا)، جگوار، تاپیر بیرد (که تنها در مجاورت آب زندگی می کنند)، گراز بدبوی لب سفید و گراز بدبوی یقه دار، آهوی دم سفید و آهوچه سرخ.

رمز و راز جنگل تیکال در گواتمالا +عکس

تیکال میزبان 333 گونه از پرندگان است و از 74 خانواده پرندگان در گواتمالا، 63 خانواده در این پارک ساکنند. از گونه‌های موجود در تیکال، بوقلمون ریز چشم، طوطی قرمز، لک لک جابیرو عقاب کاکل‌دار را می‌توان نام برد.

 رمز و راز جنگل تیکال در گواتمالا +عکس

رمز و راز جنگل تیکال در گواتمالا +عکس

از همه جالب تر اما همان ساختمان های عجیبی است که مایا ها ساخته اند و هنوز هم برای بسیاری از کاوشگران و باستان شناسان رمز و راز این ساختمان ها کشف نشده است. برخی بر یان اعتقاد هستند که مایا ها با فرازمینی ها در ارتباط بوده اند و این ساختمان ها را برای ارتباط با موجودات فضایی ساخته اند. اما هنوز دلایل علمی دقیقی برای این ادعا کشف نشده است. به هر صورت این ساختمان ها برای هر گردشگری جالب توجه است.


ویدیو مرتبط :
مداحی بسیار زیبا. جواد مقدم.پر رمز و راز تو راز و نیاز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تونل پر رمز و راز "مرد موش کوری" (+عکس)



اخبار گوناگون - تونل پر رمز و راز "مرد موش کوری" (+عکس)

"ویلیام هنری اشمیت" معروف به مرد موش کوری کسی است که تونل عجیب را با دست خالی ساخته و دلیل انجام آن را هم فقط خودش می داند. این مرد در سال 1902 کار ساخت تونل را آغاز کرد و سال 1938 از سمت دیگر کوه بیرون آمد.

جایی در میان منطقه ال پاسو یک تونل عجیب و غریب وجود دارد که از میان کوه های مس عبور کرده و از سمت دیگر کوه ها خارج می شود و حالا پس از سال ها هنوز هم کسی دلیل ساخت آن را نمی داند جز یک نفر.

 

اخبار,اخبار گوناگون,تونل پر رمز و راز مرد موش کوری

 

در تمام طول این سال ها او با کسی حرف نمی زد و همه او را یک دیوانه خطاب می کردند. افرادی که دلیل کندن این تونل را از او می پرسیدند او تنها می گفت : این تونل یک میانبر است" البته مشخص نمی کرد این میانبر به کجا می رود.

این مرد سال ها تلاش کرد و تنهایی دل این کوه را سوراخ کرد اما دلیل این کار را به کسی نگفت. او سال 1938 پس از تمام شدن تونل وسایل خود را جمع کرد و به روستای نزدیک این مخل رفت و در سال 1954 نیز درگذشت.

 

اخبار,اخبار گوناگون,تونل پر رمز و راز مرد موش کوری

 

این تونل حالا به یک مرکز گردشگری تبدیل شده است و برخی از گردشگران اعتقاد دارند او به خوبی کارش را بلد بوده است زیرا ساخت چنین تونلی نیاز به دانش دارد و دقتی که در تیشه زدن ها دیده می شود کاملا آن را نشان می دهد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,تونل پر رمز و راز مرد موش کوری

 

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران