سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

راه حل ژاپنی برای حفظ درختان در برف


در ماه های زمستان، در بسیاری از باغ های ژاپنی سازه هایی مخروطی شکل مثل تاج بر فراز درختان پدیدار می شوند. این سازه ها یوکیت سوری (Yukitsuri) یا برف نگه دار نام دارند و کار آنها حفاظت شاخه های درخت در زیر وزن برف است.

صبح بخیر: در ماه های زمستان، در بسیاری از باغ های ژاپنی سازه هایی مخروطی شکل مثل تاج بر فراز درختان پدیدار می شوند. این سازه ها یوکیت سوری (Yukitsuri)  یا برف نگه دار نام دارند و کار آنها حفاظت شاخه های درخت در زیر وزن برف است.

راه های متفاوتی برای ساختن یوکیت سوری وجود دارد، اما متداول ترین آن یک چوب بلند بامبو است که به صورت عمودی نزدیک تنه ی درخت قرار می گیرد و ریسمان هایی از نوک این این بامبو به شاخه های درخت متصل می شوند.

 این ریسمان ها از خم شدن و در نهایت شکستن شاخه ها زیر وزن برف که روی آنها نشسته، جلوگیری می کند. تا 800 ریسمان ممکن است برای یک درخت استفاده شود.

مانند همه ی صنایع دستی ژاپن، یوکیت سوری ترکیبی از عملکرد و زیبایی است. ریسمان ها با فواصل یکسان مثل اشعه که دور تا دور درختان را فراگرفته، گسترده شده اند و طول آنها کاملا در هماهنگی با ارتفاع شاخه هاست.

در شب، در بعضی از باغ ها، زیر درختان لامپ هایی قرار می گیرد تا نور را به بالا، به شاخه ها و ریسمان ها بتاباند و با برفی که آرام آرام می بارد، یک صحنه ی زیبای زمستانی خلق کند.

راه حل ژاپنی برای حفظ درختان در برف

با اینکه مبدا شروع یوکیت سوری مشخص نیست، باور بر این است که این کار از دوره ی ادو (Edo 1603-1868) آغاز شده است. به طور کلی قبول شده که کشاورزان شمال هانشو (Honshu) برای حفاظت درختان سیب، از بار میوه ها و برف روی شاخه ها مبتکر این روش بوده اند.

 در دوره ی میجی (Meiji) بود که این روش به ایشی کاوا (Ishikawa) رسید، جایی که جنبه ی زیبایی به عملکرد اضافه شد و تصویری جدید از درختانی احاطه شده با ریسمان ها به وجود آورد.

یوکیت سوری یک منظره ی متداول در باغ های کانازاوا (Kanazawa) و کنروکوئن (Kenrokuen) در ماه های زمستان است.

یوکیت سوری را هم چنین می توان در پارک هیبیا (Hibiya)، باغ جیندای بوتانیکال (Jindai Botanical)، پارک یویوگی (Yoyogi)، و پارک اینوکاشیرا (Inokashira) در توکیو دید. با اینکه در توکیو زیاد برف نمی بارد، یوکیت سوری هچنان به عنوان نماد آمدن زمستان برپا می شود.

فرآیند اجرای یوکیت سوری در اوایل نوامبر آغاز می گردد و حدود یک ماه به طول می انجامد. ریسمان ها تا اوایل ماه مارس زمانی که برف ها کم کم آب می شوند، حفظ می گردند.

راه حل ژاپنی برای حفظ درختان در برف

راه حل ژاپنی برای حفظ درختان در برف

راه حل ژاپنی برای حفظ درختان در برف

راه حل ژاپنی برای حفظ درختان در برف

راه حل ژاپنی برای حفظ درختان در برف

راه حل ژاپنی برای حفظ درختان در برف

راه حل ژاپنی برای حفظ درختان در برف


ویدیو مرتبط :
چگونه با خشکسالی مبارزه کنیم؟ راه حل هایی برای حفظ درختان در بحران کم آبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتاین‌مایر خواستار حفظ همکاری‌ها برای حل مناقشات اوکراین



اخبار,اخبار بین الملل,اشتاین‌مایر

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد، تمامی جناح‌ها در مناقشات اوکراین باید به همکاری سازنده خود در آستانه نشست چهارجانبه نرماندی ادامه دهند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانک والتر اشتاین‌مایر، رییس دستگاه دیپلماسی آلمان گفت که در آستانه نشست چهارجانبه‌ای که قرار است دوم اکتبر برگزار شود، لازم است تمامی جناح‌ها در اوکراین با یکدیگر همکاری سازنده‌ای داشته باشند.

نشست چهارجانبه نرماندی قرار است با حضور ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه،‌ آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، پترو پوروشنکو، رییس‌جمهوری اوکراین و فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه تشکیل شود که محوریت آن روند اجرای توافق‌های مینسک خواهد بود.

اشتاین‌مایر با اشاره به این نشست پیش رو گفت: انتظار دارم همکاری لازمی که به امضای توافق‌های مینسک منجر شد، همچنان برای حل بحران در شرق اوکراین و اجرای این توافق‌ها ادامه داشته باشد.

وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد: توافقی که در مورد سوخت به عمل آمده راهکاری عقلانی است که از بحران انسانی در اوکراین جلوگیری و از ثبات اجتماعی و اقتصادی این کشور اطمینان حاصل می‌کند.

اخبار بین الملل - ایسنا