سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دوستی زندگی شما را دگرگون می کند


یکی از روزهای سال اول دبیرستان بود. من از مدرسه به خانه بر می گشتم که یکی از بچه های کلاس را دیدم. اسمش مارک بود و انگار همه‌ی کتابهایش را با خود به خانه می برد.


ویدیو مرتبط :
زندگی را دگرگون کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوستی خیابانی و قتل پس از 75 روز زندگی مشترک



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دوستی خیابانی و قتل پس از 75 روز زندگی مشترک

جوان ۲۵ ساله ای که همسرش را پس از ۷۵ روز زندگی مشترک به قتل رسانده بود، صبح روز گذشته در حضور مقام قضایی به تشریح چگونگی وقوع جنایت پرداخت و گفت: با همسرم در خیابان آشنا شدم اما زندگی مشترک ما فقط ۷۵ روز بود!

به گزارش خراسان، متهم به قتل که در محل وقوع جنایت در خیابان توس ۶۲ مشهد در برابر دوربین قوه قضاییه قرار گرفته بود، گفت: پس از ازدواج ما همیشه با هم مشاجره می کردیم و درگیری داشتیم؛ همسرم می  گفت: چرا سرکار نمی روی؟ کرایه خانه اجاره ای هم عقب افتاده بود. شب وقوع حادثه نیز ما با هم درگیر شدیم. همسایه طبقه پایین هم با همسرش به خانه ما آمده بود. 

من دهان همسرم را گرفتم که سر و صدا نکند. اوایل بامداد متوجه شدم دستانش سرد است ولی نفهمیدم که او مرده است. صبح که بیدار شدم و پتو را از رویش کشیدم دیدم مثل یک چوب خشک مانده و چهره اش سفید شده است. ترسیدم هرچه صدایش کردم جوابی نداد؛ فکر کردم سرما خورده یا از حال رفته است او را به کنار بخاری کشیدم فکر کردم یخ کرده است و باید گرم شود ولی تغییری ایجاد نشد. 

پلک هایش را بالا بردم و متوجه مرگش شدم آن هنگام بود که به سرم کوبیدم و همسایه را صدا کردم اما آن ها هم به خانه خودشان رفته بودند.

این جوان ۲۵ سال در پاسخ به سوال قاضی اسماعیل شاکر که پرسید مقداری موادمخدر در منزلت کشف شده است، چه می گویی؟ گفت: شب قبل همسایه ام به فرزند کوچکش واکسن تزریق کرده بود که من مواد مخدر را برای آن ها گرفتم ولی وقتی مقداری اضافه آمد تصمیم گرفتیم خودمان مصرف کنیم.

این گزارش حاکی است: در ادامه بازسازی صحنه جنایت، مقام قضایی از دکتر ناصر غروبی (پزشک قانونی) خواست تا با توجه به معاینات پزشکی، توضیحاتی را درباره علت مرگ زن ۱۸ ساله ارائه کند. دکتر غروبی نیز با تشریح مسائل پزشکی درباره شرح معاینه جسد گفت: علت فوت با آنچه متهم در صحنه حادثه عنوان می کند، مطابقت دارد.

وی افزود: کمیسیون پزشکی با حضور متخصصان زبده پزشکی در این باره تشکیل و مشخص شد که علت مرگ «الف» (مقتول) شوک وقفه ای و فشار بر نواحی حساس و حیاتی بدن بوده است. در آزمایش ها نیز مقداری آمفتامین (روانگردان) در بدن مقتول مشاهده شده است.

پزشک قانونی با بیان این که عمل متهم نوعاً کشنده بوده اضافه کرد: در اظهارات متهم موردی که ناقض نظریه پزشکی باشد، وجود ندارد و شوک وقفه ای نیز بر اثر ضربه رخ می دهد.متهم به قتل نیز در ادامه اعترافاتش گفت: من قصد کشتن او را نداشتم. خودم هم به پلیس زنگ زدم اول فکر می کردم او بر اثر گازگرفتگی مرده است. 

وی در گفت وگویی کوتاه به خبرنگار خراسان هم گفت: من در مسیر مدرسه همسرم قرار می گرفتم و او را زیر نظر داشتم تا این که او هم از من خوشش آمد و بدین ترتیب ارتباط ما از طریق نامه و تلفن برقرار شد. پس از مدتی هم که تحقیق کردم و فهمیدم خانواده خوبی هستند، مادرم را به خواستگاری اش فرستادم و آن ها هم پس از تحقیق درباره من با ازدواج ما موافقت کردند. ما مدتی با هم نامزد بودیم و از حدود ۷۵ روز قبل از وقوع حادثه ازدواج کردیم و در این خانه اجاره ای زندگی مشترکمان را آغاز کردیم. همسرم همه این اتفاقات را در دفتر خاطراتش نوشته است.

بنابراین گزارش، قاضی شاکر از زن و شوهر جوانی که شب وقوع حادثه مهمان متهم بودند خواست تا آنچه را دیده اند، با دقت بیان کنند. همسایه متهم گفت: آن شب حدود ساعت 23:30 از سر کار آمدم که همسر وی به زن من گفته بود «ر» عصبانی است و من می ترسم شما امشب نزد ما بمانید. به همین دلیل ما به منزل آن ها آمدیم ولی درگیری بین آن ها ادامه داشت.

بعد از شام که قصد خوابیدن داشتیم ناگهان «ر» دهان همسرش را گرفت که سر و صدا نکند اما صبح وقتی بیدار شدم و برای درست کردن صبحانه به خانه خودمان رفتم ناگهان همسرم فریاد کشید که «الف» مرده است. ما به اورژانس زنگ زدیم که آن ها مرگ وی را تایید کردند. در ابتدای بازسازی صحنه قتل نیز سرگرد محمدی (رئیس اداره قتل پلیس آگاهی خراسان رضوی) به تشریح چگونگی وقوع حادثه، دستگیری و اعترافات متهم پرداخت و گفت: حادثه در تاریخ 90.9.30 رخ داد که ابتدا ماجرا در هاله ای از ابهام بود اما پس از تحقیقات گسترده و ارائه نظریه پزشکی قانونی، «ر» مورد بازجویی های پلیسی قرار گرفت و به درگیری خود با همسرش اعتراف کرد. 

سابقه خبر

صبح مورخ 90.9.30 ، مرد جوانی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و گفت: همسر ۱۸ ساله ام مرده است. در پی دریافت این خبر، ماموران انتظامی با توجه به مشکوک بودن ماجرا، مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند که با حضور مقام قضایی بررسی ها در این باره آغاز شد اما متهم جوان منکر ارتکاب جنایت بود و به همین دلیل با دستورات قضایی، تحقیقات پلیسی و پزشکی درباره چگونگی مرگ زن جوان ادامه یافت تا این که مشخص شد وی بر اثر فشار بر عناصر حیاتی بدن جان باخته است./خراسان