سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

دایناسورها منقرض شدند ولی این موش نشد


محققان اعلام کرده‌اند موفق به کشف یک گونه از پستانداران شده‌اند که حتی از شرایطی که باعث انقراض دایناسورها شده بود عبور کرده‌‌اند.

وبسایت خبرآنلاین: محققان اعلام کرده‌اند موفق به کشف یک گونه از پستانداران شده‌اند که حتی از شرایطی که باعث انقراض دایناسورها شده بود عبور کرده‌‌اند.

یك دانشجو فسیل این حیوان قدیمی را كه شبیه جوندگان است در جریان تحقیقات در ایالت نیومكزیكو آمریكا كشف كرده است. نام این حیوان کیمبتوپسالیس سیمونسا گذاشته شده كه قیافه‌ و جثه‌ای شبیه سگ‌آبی دارد. فسیل‌ها نشان می‌دهد كه دندان های این حیوان مخصوص جویدن گیاهان بوده است.

پستانداری که از انقراض دایناسورها هم جان سالم به در برد را ببینید

به گزارش بی‌بی‌سی،این گروه از پستانداران که اکنون منقرض شده اند همزمان با دایناسورها در عصر ژوراسیک پدیدار شدند و برای بیش از ۱۰۰ میلیون سال رشد و نمو کردند تا اینکه ظاهرا جوندگان جای آنها گرفتند. به گفته محققان این نوع از حیوانات در عصر ژوراسیك بسیار كوچك بوده‌اند.


ویدیو مرتبط :
دردهامان دوا نشد که نشد، شعر خوانی استاد کیوان هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایناسورها منقرض نشده‌اند؛پرنده شده اند!


این پژوهشگران خاطر نشان کرده اند انواع مختلف دایناسورها که تخمین زده می شود 426 نوع بوده اند در دوره ای اززمان دچار تغییرات ژنتیکی شده و به تدریج وزنشان کاهش یافته است. براساس جدیدترین پژوهش های علمی دانشگاه آکسفورد انگلیس، دایناسورها منقرض نشدند بلکه به پرنده تغییر شکل داده اند.

واحد مرکزی خبر: پژوهشگران دانشگاه آکسفورد می گویند؛ دایناسورها دچار تغییرات ژنتیکی و زیست محیطی و بیولوژیکی شده اند و بر همین اساس به پرنده تبدیل شده اند.

این پژوهشگران خاطر نشان کرده اند انواع مختلف دایناسورها که تخمین زده می شود 426 نوع بوده اند در دوره ای اززمان دچار تغییرات ژنتیکی شده و به تدریج وزنشان کاهش یافته است.

به اعتقاد پژوهشگران انگلیسی شکل و منقار پرندگان کنونی به دهان و پوزه بلند دایناسورها شباهت دارد و در روند تبدیل شدن دایناسورها به پرنده و منقرض شدن آنها و ظهور انواع مختلف پرندگان ، مسئله کاهش وزن آنها نقش مهم و محوری داشته است.

به گزارش خبرگزاری سیریانیوز از لندن، پژوهشگران دانشگاه آکسفورد در بخشی از مطالعات خود خاطر نشان کرده اند تغییرات ژنتیکی دایناسورها 220 میلیون سال پیش روی داده است اما فرآیند تغییر شکل آنها و تبدیل شدنشان تقریبا از 170 میلیون سال قبل آغاز شد.

این پژوهشگران تاکید کرده اند: تحولات و تغییراتی که برای دایناسورها صورت گرفته ، به میلیون ها سال زمان نیاز داشته است و در این مدت 10 هزار نوع پرنده جدید ایجاد شده است.