سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

حكایت صبر و تحمل در برابر نااهلان



حكایت صبر و تحمل,حکایت,حکایت آموزنده,داستان آموزنده,داستان و حکایت

گروهى از افراد بى پروا و بى بند و بار، به سراغ عارف وارسته اى آمدند و به او ناسزا گفتند و او را كتك زدند و رنجاندند، او نزد مرشد راه شناس خود رفت و از وضع نابسامان روزگار، گله كرد.

مرشد راه شناس به او گفت: اى فرزند! لباس عارفان، لباس تحمل و صبر است، حوصله داشته باش و ناگواری ها را با عفو و بزرگوارى و مقاومت، بر خود هموار ساز:



دریاى فراوان نشود تیره به سنگ
عارف كه برنجد، تنك آب است هنوز

گر گزندت رسد تحمل كن
كه به عفو از گناه پاك شوى

اى برادر چو خاك خواهى شد
خاك شو پیش از آنكه خاك شوى


منبع:doranetanhai.mihanblog.com


ویدیو مرتبط :
خط قرمز صبر و تحمل اردوغان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صبر و تحمل مردم اصفهان در رابطه با آب رو به پایان است



اخبار,اخبار اجتماعی ,بحران آب

 

اخبار اجتماعی - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:
صبر و تحمل مردم اصفهان در رابطه با آب رو به پایان است/ ضرورت توجه جدی به فضای سبز غرب اصفهان

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان كرد: در هفته دولت سفر معاون اول ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را به اصفهان خواهیم داشت که مردم اصفهان منتظر شنیدن اخبار رضایت بخشی از هیات محترم وزیران در خصوص احیاء دائمی زاینده رود اصفهان هستند چرا که صبر و تحمل مردم اصفهان در این رابطه رو به پایان است.

تکمیل ایستگاه های باقی مانده از خط یک قطار شهری مورد عنایت جدی مسئولین قرار گیرد


به گزارش ایمنا، مهندس رضا امینی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام این مطلب و با اشاره به شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مکتب جعفری و آغاز دهه صادقیه اظهار داشت: پیشوای ششم شیعیان جهان حضرت امام جعفر صادق(ع) شیخ الائمه است که در سن ۶۵سالگی و ۳۴ سال امامت مسلمین به دست خلیفه ی عباسی، منصور دوانقی مسموم و در مدینه به شهادت رسید.


وی افزود: در میان امامان معصوم(ع) برای هیچ كدام همانند امام صادق(ع) فرصت و شرایط مساعدی پیش نیامد تا” امام صادق(ع) به عنوان رییس مذهب جعفری حوزه علمیه اسلامی در سطح عمیق و وسیع تشكیل داده و علوم اسلامی را تدریس می نمود كه در این حوزه بیش از ۴ هزار نفر به فراگیری علوم آل محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) می پرداخته و حضرت در این زمان، اسلام اصیل را از زیر حجاب تیره و تار اسلام بنی امیه و بنی عباس آشكار ساخت “بتوانند در سطح وسیع به انقلاب فرهنگی بپردازند و با تشریح فرهنگ غنی و پُر مایه اسلام بر گسترش این دین آسمانی بیفزایند ولی برای امام صادق(ع) این فرصت در گیر و دار كشمكش ها و رودرویى بنی امیه و بنی عباس و جنگ قدرت به دست آمد.


رییس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان كرد: آن بزرگ مرد علم و عمل از این فرصت استفاده كامل كرد و اسلام و فقهِ آن را از دیدگاه ائمه (علیهما السلام) معرفی نمود و با تربیت شاگردان بسیار و برجسته حیات تازه ای به اسلام و مسلمین بخشید و فرهنگ ناب تشیّع را كه از متن اسلام محمدی و علوی نشأت گرفته بود به جهانیان عرضه كرد.


امینی گفت: امام صادق(ع) به عنوان رییس مذهب جعفری حوزه علمیه اسلامی در سطح عمیق و وسیع تشكیل داده و علوم اسلامی را تدریس می نمود كه در این حوزه بیش از ۴ هزار نفر به فراگیری علوم آل محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) می پرداخته و حضرت در این زمان، اسلام اصیل را از زیر حجاب تیره و تار اسلام بنی امیه و بنی عباس آشكار ساخت.


وی با اشاره به سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹ عنوان كرد: بیست و چهار سال پیش یعنی در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و ایران را از عطر حضور خود آکنده کردند آن روز، یادآور خاطره شیرین بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است، روزی مبارک که در آن صابران راست قامت جمهوری اسلامی ایران پس از سال ها دوری از وطن به خاک میهن پای گذاشتند و به آغوش خانواده و ملت بازگشتند.


رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی: اسرا، با استقامت و پایداری و پای مردی خویش، به بنیانی مرصوص مبدل گشته اند که نه تهدید ابرقدرت ها آنان را به هراس می افکند و نه از محاصره ها و کمبودها به فغان می آیند و چون گذشته به راه خود که همان راه اسلام عزیز و عزّت و شرف و انسانیّت است، ادامه می دهند و زندگی با عزّت را در خیمه مقاومتِ صبر، بر” بیست و چهار سال پیش یعنی در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و ایران را از عطر حضور خود آکنده کردند آن روز، یادآور خاطره شیرین بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است، روزی مبارک که در آن صابران راست قامت جمهوری اسلامی ایران پس از سال ها دوری از وطن به خاک میهن پای گذاشتند و به آغوش خانواده و ملت بازگشتند “
حضور در کاخ های ذلّت و نوکری ابرقدرت ها ترجیح می دهند.


امینی با اشاره به پاسخ حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) به نامه یک آزاده گفت: امام(ره) در این نامه فرمودند؛ من ناراحتی شما عزیزانِ دربند را احساس می کنم. شما هم ناراحتی پدرتان را که فرزندان عزیزش دور از وطن هستند، احساس کنید. عزیزان من! سیّد و مولای همه ما، حضرت موسی بن جعفر(ع) بیش از همه شماها و ماها در رنج و گوشه زندان به سر بردند. برای اسلام عزیز، شما صبر کنید. خداوند فرج را اِنْ شاء اللّه تعالی نزدیک می نماید و پدر پیر شما را با دیدن شما شاد می فرماید. به همه عزیزان دربند سلام مرا برسانید. من از دعای خیر فراموشتان نمی کنم. خداوند حافظ شما باشد.


وی با اشاره به آزادگان در کلام مقام معظم رهبری ادامه داد: شماها ده سال، هشت سال‌ کمتر یا بیشتر سخت ترین دوران را گذراندید. جوانی و زندگی باطراوت را در راه خدا دادید، اما ضرر نکردید؛ چون با خدا معامله کردید. صبر و استقامت شما، به اسلام آبرو بخشید. خانواده های شما با صبر خود اسلام را روسفید کردند و به نظام و جمهوری اسلامی آبرو دادند. در این مدت هشت سال و ده سال و دوران تلخ اسارتِ شما در دست دشمن، ملت ایران با سربلندی از گذرگاه های بسیار سختی عبور کرد. این ملت در جاده هموار حرکت نکرد. گردنه های زیادی را طی کرد و با خطرها مواجه شد...ما به شما و به خانواده های شما و به مجاهدت شما افتخار می کنیم.


رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح كرد: ما هم به عنوان منتخبین مردم در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان سالروز آزادی آزادگان سرافراز ایران اسلامی را به همه آزادگان و خانواده معظم و صبور آنها خصوصا ًعضو محترم شورای اسلامی شهر رزمنده ، آزاد ه سرافراز و برادر شهید جناب آقای دکتر شیران تبریک و تهنیت عرض نموده و برای همه آنها از خداوند متعال حیات طیبه توام با بهروزی وسلامتی مسالت مینماییم


امینی با اشاره به ۳۰ مرداد ماه روز بزرگداشت علامه محمد باقرمجلسی بیان داشت: محمدباقر مجلسی معروف به علامه مجلسی و مجلسی ثانی فقیه شیعه و ملاباشی ایران در دوران” بجاست که در همه محلات شهر اصفهان و خصوصا در تفکیک اراضی مختلف سرانه مسجد در نظر گرفته شود و همگام با سایر ابعاد پیشرفت و توسعه فیزیکی شهر فضای مورد نیاز مردم برای مسجد هم تأمین شود “


شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفویه بود كه ایشان در سال ۱۰۳۷ هجری قمری در اصفهان متولد شدند و در ۷۴ سال عمر پر برکت خود آثار گران بهایی را از خود به یادگار گذاشتند كه معروف ترین اثر او بحارالانوار است که مجموعه بزرگی از احادیث را گردآورده ‌است.


وی بیان داشت: وی در سال ۱۰۳۷ هجری قمری در شهر اصفهان متولد گردید پدرش محمدتقی مجلسی از شاگردان شیخ بهایی بود و در علوم اسلامی از بزرگان روزگار خود به شمار می‌رفت وی در ۱۴ سالگی از ملاصدرا، اجازه روایت گرفت كه مانند دیگر فقهای سلف معتقد بود حکومت در صورت رعایت عدالت و رأفت، مشروع است و در صورت دورشدن از عدالت، مقبولیّت آن مخدوش می‌شود


رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان سخت: وی با دخالت در امور کشوری علاوه بر اینکه از رواج فساد و تباهی و باده‌ گساری تا حد امکان ممانعت کرد تا حدی توانست اختلافات مذهبی را بکاهد و بدین وسیله از سقوط دولت صفوی جلوگیری کند.
امینی عنوان كرد: چنانکه پس از علامه اختلافات مذهبی موجب قدرت‌یابی میرویس افغانی و قدرت‌یابی افاغنه شد و نیز علاوه بر نفوذ در شاه فرمان منع جنگ طوایف و دسته‌جات را از شاه گرفت و بدین وسیله از سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» و جنگ قبایل جلوگیری کرد. ایشان در ۲۷ رمضان سال ۱۱۱۰ رحلت نمود و در مسجدجامع عتیق اصفهان مدفون شد.


” مسئولین بایستی در نظر داشته باشند که اصفهان با تقدیم ۱۰ درصد از شهدا و ایثارگران و آزادگان و جانبازان کشور خود را یکی از صاحبان اصلی انقلاب می دانند و اصل انقلاب نبایستی به هیچ وجهی مورد کوچک ترین تهدید واقع شود اما این موضوع نباید مورد سوء برداشت از نجابت و پاکی مردم این دیار بشود “

وی با اشاره به روز جهانی مسجد ۲۱ آگوست مصادف است با به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها تصریح كرد: هفته تکریم و تجلیل مساجد از ۳۰ مرداد ماه تا ۵ شهریورماه در ایران به طور گسترده برگزار می‌شود.


رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) پایه‌گذار اولین مسجد است و مکانی را پایه‌ گذاری کرد که علاوه برعهده‌ دار بودن نقش روحانی و معنوی کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان نیز به شمار می‌رفت به همین دلیل مسجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی برجسته‌ای برخوردار بود.


امینی افزود: در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف از جمله عقاید و فعالیت‌های فرهنگی، عبادی، سیاسی و اقتصادی در مساجد انجام می‌شد لذا مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد فراهم می‌آورد.


وی اظهار داشت: مساجد در طول تاریخ اسلام علاوه بر اینکه پایگاه های اصلی تمدن اسلامی بوده اند در طول ایام انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هم سنگرهای موثر در حفظ و حراست از دین و کیان کشور و انقلاب بوده اند و اکنون نیز پایگاه تجمع مردم و فعالیت های دینی و مذهبی است.


رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاكید كرد: بجاست که در همه محلات شهر اصفهان و خصوصا در تفکیک اراضی مختلف سرانه مسجد در نظر گرفته شود وهمگام با سایر ابعاد پیشرفت و توسعه فیزیکی شهر فضای مورد نیاز مردم برای مسجد هم تأمین شود.
امینی بیان داشت: برهمه مسئولین مردم و بانیان خیر فرض است در طراحی ها و تأمین فضاهای مورد نیاز مساجد مقاومت و مباحث فنی ساختمان مساجد دقت و علاقه بیشتری نشان دهیم تا شان تشّیع و نماز گزاران در آن رعایت گردد.


وی تصریح كرد: در هفته دولت سفر معاون اول ریاست محترم جمهوری
” توجه جدی به فضای سبز باغات غرب اصفهان و ناژوان که در اثر کمبود شدید آب مورد تهدید جدی واقع شده است “


اسلامی ایران را به اصفهان خواهیم داشت که مردم اصفهان منتظر شنیدن اخبار رضایت بخشی از هیات محترم وزیران در خصوص احیاء دائمی زاینده رود اصفهان هستند چرا که صبر و تحمل مردم اصفهان در این رابطه رو به پایان است.


رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاكید كرد: مسئولین بایستی در نظر داشته باشند که اصفهان با تقدیم ۱۰ درصد از شهدا و ایثارگران و آزادگان و جانبازان کشور خود را یکی از صاحبان اصلی انقلاب می دانند و اصل انقلاب نبایستی به هیچ وجهی مورد کوچک ترین تهدید واقع شود اما این موضوع نباید مورد سوء برداشت از نجابت و پاکی مردم این دیار بشود.


امینی اضافه كرد: در صحبت ها و مذاکرات سال گذشته و سال جاری قول راه اندازی آزمایشی فاز اول خط یک قطار شهری داده شده که لازم است در برنامه ریزی ها انجام این تعهد مد نظر باشد همچنین تسریع در تکمیل ایستگاه های باقیمانده از خط یک قطار شهری مورد عنایت جدی مسئولین قرار گیرد.


وی تصریح كرد: توجه جدی به فضای سبز باغات غرب اصفهان و ناژوان که در اثر کمبود شدید آب مورد تهدید جدی واقع شده است.

اخبار اجتماعی - ایمنا