سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

جشنواره مجسمه های زنده در اکراین /عکس


در فستیوالی در اوکراین مردم با لباسهای خاص و گریمهایی که آنها را به شکل مجسمه نشان میدهد، جمع شده و به هنرنمایی پرداختند

روزنه آنلاین: در فستیوالی در اوکراین مردم با لباسهای خاص و گریمهایی که آنها را به شکل مجسمه نشان میدهد، جمع شده و به هنرنمایی پرداختند.







































ویدیو مرتبط :
پایین کشیدن مجسمه لنین در کیف اکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس هایی از مجسمه های زنده گیاهی!


باغ گیاهشناسی مونترئال امسال تابستان با وجود گوریل، دلقک ماهی، لمور، قورباغه، سگ و ... تبدیل به نمایشگاهی از هنرهای گیاهی برای تابستان شده است. این مدل مجسمه سازی نوعی هنر باغبانی و گل پروری است.





صبح بخیر: باغ گیاهشناسی مونترئال امسال تابستان با وجود گوریل، دلقک ماهی، لمور، قورباغه، سگ و ... تبدیل به نمایشگاهی از هنرهای گیاهی برای تابستان شده است. این مدل مجسمه سازی نوعی هنر باغبانی و گل پروری است. طراحان این مجسمه ها گیاهان منتخب را با دقت به ابعاد دو یا سه بعدی می چینند و مجسمه های زنده واقع گرایانه و جالب و عظیمی می سازند. در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می توانند یک مسیر دو کیلومتری را پیاده روی کنند و آثار 50 شرکت کننده از 20 کشور را تماشا کنند. هر طراح از روی یک کاتالوگ کار کرده و چیزی را از فرهنگ کشورش ساخته است.

این نمایشگاه، "نمایشگاه بین المللی مونترئال 2013: سرزمین امید" نام دارد و از 22 ژوئن تا 29 سپتامبر سال جاری میلادی از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر برگزار خواهد بود.

مجسمه "مردی که درخت می کاشت" به یاد چوپانی ساخته شده که در داستانی در زمین ویرانه ای درخت می کاشت و آن زمین ها را تبدیل به مزرعه و جنگل می کرد.




مجسمه "دلقک ماهی و شقایق" از اوکیناوا نماد رابطه همزیستی انسان با طبیعت است.




مجسمه "همه به صف" از ماداگاسکار یکی از حیوانات بومی و در حال تهدید این جزیره به نام لمور دم حلقه ای را نشان می دهد.




مجسمه "هاچیکو: سگ باوفا" مجسمه توکیو است که سگی به نام هاچیکو را نشان می دهد که وفادارانه 10 سال برای صاحبش در ایستگاه قطار منتظر ماند.




"مام طبیعت" نام مجسمه ای است که طبیعتاً مسئول کل این نمایشگاه است. این مجسمه عظیم از چندین گیاه برای مو و گوزن در حال پرش از روی دست آن تشکیل شده است.




مجسمه "یک داستان واقعی" از شانگهای به یاد شو شیو ژوان ساخته شده است که زندگی خود را وقف درنای تاج قرمز کرد.




مجسمه "دستا بالا" از جزیره بورنئو، نماد اورانگوتانی از گیاه کارکس است که از درختی در این پارک آویزان شده است.




"آب تنی" نام مجسمه ای است که تایلند به یاد 4000 بوفالوی وحشی در جنوب شرقی آسیا از جمله تایلند درست کرده است.




"خانواده شامپانزه ها" از جمهوری گینه، نمونه های بزرگی از این حیوانات را به نمایش می گذارد.




"قورباغه های ظریف" از آتلانتا به یاد برنامه برگرداندن قورباغه های گوفر ساخته شده اند.




"کاشتن درخت برای جذب ققنوس" مجسمه ای از پکن است که از گیاهان مینیاتوری بگونیا تشکیل شده و به مجسمه پکن رنگ های قرمز زیبایی داده است و از یک افسانه باستانی چین الهام گرفته شده است.




مجسمه "گوریل های در خطر" از اوگاندا توجه همه را به جمعیت گوریل های کوهستانی ویرونگا جلب می کند که تنها جمعیت گوریل های کوهستانی در دنیا است.




مجسمه "پل" از کبک.



آیا شما هم دوست دارید مجسمه های زنده گیاهی (mosaiculture) خودتان را بسازید. مقیاس و نحوه نگهداری آنها برای محیط های مسکونی مناسب نیست. تأسیساتی مانند اینها به گیاهان قوی، روشی دائمی برای آبیاری و سازه های پایه مستحکم نیاز دارند.

ولی می توانید دیوارهای زنده ای با طرح هایی به سبک این مجسمه ها بسازید و در منزل نصب کنید. بیل تامپسون، طراح باغچه و کارشناس دیوارهای زنده پیشنهاد می کند که با خاک گلدان باکیفیت، ماجول کشت قوی و روش آبیاری قطره ای آغاز کنید.

راهنمایی های تامپسون برای هنر دیوارهای زنده:

•    ترکیب گلدانی کاکتوس تقریباً برای هر کاربردی مناسب است. بافت شنی آن خیلی خوب متراکم می شود و خوب آب می کشد.

•    کاکتوس ها بخاطر عادات رشد فشرده، سازگاری با نور و سایه و تنوع رنگ و بافت خیلی خوب نتیجه می دهند. سرخس، پیچک و گیاهانی که گل های فشرده دارند هم برای محیط های سایه دار مناسبند.

•    گیاهانی برای گلدان های 5 تا 10 سانتی انتخاب کنید تا رشد کنند و در قالب شما جای بگیرند.

•    باید از این کار لذت ببرید، این کار مانند نقاشی کردن با گیاهان است.

•    اگر گیاهان تان را درست انتخاب کرده باشید و آبیاری شما درست باشد، دیوار زنده به نگهداری زیادی نیاز نخواهد داشت.

•    گیاهانی را انتخاب کنید که در جایی که آنها را می گذارید نور و سایه کافی بگیرند و گاهی گل بدهند و مجسمه شما را زیبا کنند. حتی وقتی گیاهان شما خیلی بزرگ شدند می توانید آنها را با گل های دیگری جایگزین کنید.