سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بیوگرافی اصغر سمسارزاده + تصاویر



عکس های اصغر سمسارزاده

اصغر سمسار زاده متولد ۱۳۱۵ است

 

اصغر سمسار زاده متولد ۱۳۱۵ در تهران است. از سال ۱۳۴۸ ‏با فیلم امشب دختری می میرد بازی در فیلم های سینمایی را  آغاز نموده است.

اصغر سمسارزاده
اصغر سمسارزاده «اصغر ترقه» به همراه گوگوش
نام اصلی : اصغر سمسارزاده
زمینه فعالیت : بازیگر
تولد :  ۱۳۱۵ تهران
محل زندگی :  تهران
ملیت : ایرانی
نام(های) دیگر : اصغر ترقه
سال‌های فعالیت : ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۷، ۱۳۸۳ تاکنون

 زندگی اصغر سمسارزاده
اصغر سمسار زاده متولد ۱۳۱۵ تهران، اینک بیش از ۴۰ سال است که در عرصه نمایش حضور دارد. از سال ۱۳۴۸ ‏با فیلم امشب دختری می میرد بازی در فیلم های سینمایی را  آغاز نموده است. اما شهرتش را مدیون سریال خانه ‏بدوش و شخصیت اصغر ترقه است که از او چهره ای آشنا و مشهور ساخت.

 

اصغر سمسارزاده را با نقش های کمدی می ‏شناسند، اما دوستدارن نمایش های جدی، حضور او در نمایش های مرحوم ساعدی چون پرواربندان و دیکته و زاویه را ‏نیز به خاطر دارند. اصغر سمسارزاده از بازیگران قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که فعالیت های هنری خود با گروه تئاتر ‏اسکار آغاز کرد و چند سال بعد به طور حرفه ای در تئاتر فردوسی مشغول بازیگری شد. این بازیگر قدیمی و نام آشنا در ‏فاصله سال های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۶ بیش از ۲۰ فیلم بازی کرد. اما انقلاب و دگرگونی های پیش آمده، او را نیز مانند ‏بسیاری به حاشیه راند. ولی سمسار زاده ابتدا از طریق حضور در تئاترهای لاله زار و سپس نقش های کوچک و بزرگ ‏تلویزیونی و گاه سینمایی کوشید تا در این حیطه فعال باقی بماند.

 

گفت و گو با اصغر سمسارزاده
اصغر سمسارزاده می‌گوید خیلی اتفاقی وارد دنیای طنز شدم و از این اتفاق بسیار خوشحالم. او پس از سال‌ها با بازی در سریال چهارچرخ به تلویزیون بازگشت، اگرچه نقش قره‌گزلو در این سریال چندان باب میلش نبوده....
 
به نقش‌های طنز عادت كرده‌ام
 سال‌هاست كه بازی می‌كند. 16 ساله بوده كه وارد حرفه بازیگری شده است. نسل‌های مختلف از او خاطره دارند. اصغر سمسارزاده را این سال‌ها بیشتر در كارهای طنز تئاتر و رادیو دیده‌ایم.
 
اصغر سمسار زاده  می‌گوید خیلی اتفاقی وارد دنیای طنز شدم و از این اتفاق بسیار خوشحالم. او پس از سال‌ها با بازی در سریال چهارچرخ به تلویزیون بازگشت، اگرچه نقش قره‌گزلو در این سریال چندان باب میلش نبوده است.

تصاویر اصغر سمسارزاده,عکس های اصغر سمسارزاده

اصغر سمسارزاده را با نقش های کمدی می ‏شناسند

  
آقای سمسارزاده چند سال است كه در زمینه بازیگری فعالیت می‌كنید؟
اصغر سمسار زاده : من از 16 سالگی هم وارد این حرفه شده‌ام. حالا خودتان حساب کنید ...

آیا هنوز هم با عشق كار می‌كنید یا دیگر این حرفه برایتان عادت شده است؟
اصغر سمسار زاده : خیر. هنوز هم با عشق كار می‌كنم و هر روز هم مشتاق‌تر می‌شوم. چون دنیای هنر آنقدر وسیع است كه هر چه بیشتر جلو بروی، به عمق بیشتری دست پیدا می‌كنی. به هر حال هیچ گاه از سر عادت كار نكرده‌ام و اگر روزی این احساس به من دست بدهد، قطعا مرگ هنری‌ام فرا رسیده است.

پیش از انقلاب شما كارتان را با بازی در سریال‌های تلویزیونی آغاز كردید، اما امروز بیشتر شما را به عنوان یك بازیگر تئاتر می‌شناسند تا یك بازیگر تلویزیون. چرا؟
اصغر سمسار زاده : بله من با بازی در سریال‌هایی چون پهلوانان، آدم و حوا، روزهای خوش تیمارستان و... معروف شدم و در ادامه به صحنه تئاتر سوق پیدا كردم. شاید چون در سینما و تلویزیون فضا برایم محدودتر بود و نقش‌ها آن طور كه باید دلخواهم نبودند.

خب، در این مدت دلتنگ تلویزیون نبودید؟
اصغر سمسار زاده : چرا. خیلی زیاد، ولی متاسفانه بخت با من یار نبود و نتوانستم طی این سال‌ها در این رسانه فعالیت كنم.

بازی روی صحنه تئاتر برایتان جذاب‌تر است یا مقابل دوربین؟
اصغر سمسار زاده : من تئاتر را با هیچ چیزی عوض نمی‌كنم. چون نقش تماشاگر و زنده بودن كار به من انرژی زیادی می‌بخشد كه بسیار دلپذیر است. ضمن این كه بازی در تئاتر كار هر كسی نیست.

در مورد تلویزیون چطور؟ چقدر مخاطبان این رسانه برایتان مهم‌اند؟
اصغر سمسار زاده : كار در تلویزیون را هم دوست دارم چون یك رسانه مردمی است و بهتر است بگویم خودمانی. من برای عام كار می‌كنم و نه خاص. به همین دلیل هر رسانه‌ای كه مرا به مردم وصل كند فعالیت در آن برایم شیرین‌تر است.

چرا طی این سال‌ها بیشتر در زمینه طنز فعالیت كردید. فكر نمی‌كنید از این نظر خودتان را محدود كرده‌اید؟
اصغر سمسار زاده : اتفاقا من در ابتدا اصلا هنرپیشه طنز نبودم و بیشتر كارهایم جدی بود و كاملا بر حسب اتفاق وارد كارهای طنز شدم. البته از این مساله ناراضی نیستم و خوشحالم كه توانسته‌ام مخاطبانم را به خنده مهمان كنم.

اما خیلی‌ها معتقدند كه اساسا فیزیك و صدای شما چندان به درد این كار نمی‌خورد؟
اصغر سمسار زاده : بله. اوایل خودم هم به این موضوع فكر می‌كردم، اما خوشبختانه توانستم راهم را در این زمینه پیدا كنم و خدا را شكر تا حد زیادی هم موفق شده‌ام.

نمی‌خواهید خودتان را در نقش‌های جدی‌تر محك بزنید؟
اصغر سمسار زاده : چرا. اگر فرصتش برایم فراهم شود حتما این كار را خواهم كرد.

باز هم در تلویزیون بازی خواهید كرد‌؟
اصغر سمسار زاده : بله، اما این بار كمی بیشتر وسواس به خرج می‌دهم و بسادگی جواب مثبت نمی‌دهم چون كار در تلویزیون شوخی نیست و تو در برابر میلیون‌ها آدم بازی می‌كنی و طبیعتا مورد قضاوت قرار می‌گیری. بنابراین این بار حواسم را بیشتر جمع خواهم كرد. 

تصاویر اصغر سمسارزاده,عکس های اصغر سمسارزاده

اصغر سمسارزاده، از سال ۱۳۴۸ ‏با فیلم امشب دختری می میرد کار در سینما را نیز آغاز نموده است

 

اگر در یك سریال 90 شبی پیشنهاد بازی شود می‌پذیرید؟
اصغر سمسار زاده : بستگی به نقش دارد. اگر به درد بخور باشد می‌پذیرم ولی اگر حالت فانتزی داشته باشد، خیر، نمی‌پذیرم.

آقای سمسارزاده به عنوان یك بازیگر به این سطح رسیده‌اید كه آن دانش كسب شده در شما نهادینه شود و بدون این كه تلاش كنید وقت بازی خودش را بیرون بریزد؟
اصغر سمسار زاده : اگر منظور از تلاش عرق‌ریزان باشد باید یك جور به آن توجه كرد و اگر به معنای معطوف كردن همه وجود به یك نقطه است باید طور دیگری درباره آن حرف زد. من فكر می‌كنم لازمه كار هر انسانی در هر حرفه‌ای این است كه چنین توجهی داشته باشد. كاری كه بدون این توجه، شوق و نگرش صورت بگیرد، اصلا كار نیست، یك اتفاق غیرارادی است. به نظر من بازیگری در والاترین شكلش به نمایش گذاشتن تكه‌ای از زندگی یك انسان است، بدون این كه این نمایش به صرف فعل نمایش انجام شود.


اگر قرار باشد من 30 سال در همه آكادمی‌های دنیا تحصیل كنم و بعد كه می‌روم جلوی دوربین مرتب به آموخته‌هایم فكر كنم تا بازی‌ام جلوه خاصی كند به نظرم بازی نكرده‌ام بلكه عرض اندام كرده‌ام.

چقدر لحظاتی را كه بازی می‌كنید، زندگی می‌كنید؟
اصغر سمسار زاده : همه لحظه‌هایی را كه بازی می‌كنم دارم زندگی می‌كنم. چون اگر زندگی در بازی‌‌ام جریان نداشته باشم، دیگر نقشم و خودم جلوه‌ای نخواهند داشت و تصنعی خواهد بود.

در طی این سال‌ها مخاطبان‌تان را چگونه شناخته‌اید؟
اصغر سمسار زاده : آنها سلایق مختلفی دارند و راضی نگه‌داشتن تمامی آنها كار بسیار دشواری است اما آنها در عین حال كه سختگیر هستند، بسیار مهربان و همراهند و بزرگ‌ترین منتقدان كارهایم بوده‌اند كه از این نظر برایم ارزش زیادی دارند. باور كنید گاهی اوقات بچه‌های 7، 8 ساله می‌آیند و در مورد كارهایم با من حرف می‌زنند و نظراتشان را در میان می‌گذارند.

طنز این روزها، با طنز آن سال‌ها چقدر فرق دارد؟
اصغر سمسار زاده : خیلی زیاد. در آن سال‌ها مردم راحت‌تر می‌خندیدند. اصلا دنبال بهانه بودند كه بخندند، اما طنز این روزها سخت‌تر است چون مخاطب به هر قیمت نمی‌خندد یا حوصله‌اش را ندارد یا خنده‌اش نمی‌گیرد. بنابراین بازی در كارهای طنز این روزها مشكل‌تر است.

به كدام یك از نقش‌هایتان تعلق خاطر بیشتری دارید؟
اصغر سمسار زاده : به نقشی كه در سریال مرادبرقی داشتم. چون به واسطه این نقش مسیر زندگی‌ام عوض شد و مخاطب هم همیشه این نقش را به خاطر دارد.

آقای سمسارزاده، امكانات سینما و تلویزیون را بهتر از تئاتر نمی‌بینید؟
اصغر سمسار زاده : چرا، در تئاتر شرایط كار دشوارتر از تلویزیون است. هم از لحاظ فیزیكی و مكانی و هم از لحاظ پشتیبانی‌های مالی و مادی. تئاتر ما هنوز به امكانات زیادی نیاز دارد، اما عشقی كه در تئاتر وجود دارد در تصویر نیست. تئاتر خانه اول همه بازیگران دل‌خسته این كار است و بازی در آن باعث تولد دوباره آدمی می‌شود.  

تصاویر اصغر سمسارزاده,عکس های اصغر سمسارزاده

 اصغر سمسارزاده از بازیگران قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است


آیا هنوز هم به تجربه‌های تازه‌تر آن هم پس از پنجاه‌ و اندی سال در این زمینه علاقه دارید؟
اصغر سمسار زاده : بله. چون هر چه بیشتر جلو می‌روم مشتاق‌تر می‌شوم و دوست دارم كارهای تازه‌تری انجام دهم، البته اگر فرصتش را به من بدهند.


آثار اصغر سمسارزاده

 آثار اصغر سمسارزاده سال
خوابم می‌آد   ۱۳۹۰
 فیتیله و ماه پیشونی  ۱۳۹۰
گشت ارشاد ۱۳۹۰
 چپ دست  ۱۳۸۴
 شارلاتان  ۱۳۸۳
تشنه باران  ۱۳۵۷
یک اصفهانی در سرزمین هیتلر  ۱۳۵۶
پشمالو  ۱۳۵۵
دلقک ۱۳۵۵
رابطه جوانی ۱۳۵۵
شوهر جونم عاشق شده ۱۳۵۵
نقص فنی  ۱۳۵۵
ممل آمریکایی ۱۳۵۴
همسفر  ۱۳۵۴
آب  ۱۳۵۳
بزن بریم دزدی ۱۳۵۳
خوشگلا عوضی گرفتین ۱۳۵۳
شوهر کرایه‌ای  ۱۳۵۳
عروس پابرهنه  ۱۳۵۳
کوثر  ۱۳۵۳
مراد برقی و هفت دخترون ۱۳۵۳
هفت دلاور  ۱۳۵۲
حسن دینامیت ۱۳۵۱
آقای هالو  ۱۳۴۹
تجاوز  ۱۳۴۹

 

گردآوری:بخش سرگرمی صبح بخیر

 

 منابع:

jamejamonline.ir

biograph.ir


ویدیو مرتبط :
مصحبه شبکه هر و کر با استاد اصغر سمسارزاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی اصغر فرهادی وعکس اصغر فرهادی



اصغر فرهادی,بیوگرافی اصغر فرهادی,عکس اصغر فرهادی

اصغر فرهادی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است

 

بیوگرافی اصغر فرهادی:

اصغر فرهادی
تولد اصغر فرهادی: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۱
محل تولد: خمینی‌شهر اصفهان ایران
تحصیلات اصغر فرهادی: فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس
زمینه فعالیت: سینما
همسر اصغر فرهادی: پریسا بخت‌آور
فرزندان اصغر فرهادی: سارینا فرهادی، ساغر فرهادی

 

زندگینامه اصغر فرهادی:

اصغر فرهادی (زادهٔ ۱۳۵۱ در خمینی شهر) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. اصغر فرهادی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ شده‌است. خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم دربارهٔ الی و خرس طلایی جشنواره برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر افتخارات فرهادی است. اصغر فرهادی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد.

 

اصغر فرهادی اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته‌است این جایزه را به خود اختصاص دهد.

 

اصغر فرهادی پس از گذراندن دوره لیسانس در رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، مدرک فوق لیسانس خود در همین رشته را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد. اصغر فرهادی فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۵ در انجمن سینمای جوان اصفهان آغاز کرد. نخستین حضور حرفه‌ای او در سینما در فیلم ارتفاع پست ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سال ۱۳۸۰ به عنوان فیلمنامه‌نویس بود.

 

اصغر فرهادی,زندگینامه اصغر فرهادی

اصغر فرهادی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شده‌است

 

حاشیه‌های اصغر فرهادی:

بیشتر منتقدین و اهالی سینما مهمترین ساخته های اصغر فرهادی را فیلم های درباره الی و جدایی نادر از سیمین می‌دانند دربارهٔ الی پیش از آغاز بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر به دلیل بازی گلشیفته فراهانی در آن توسط مقامات وزارت ارشاد از جشنواره کنار گذاشته شد. سرانجام دستور حضور فیلم در جشنواره پس از رایزنی‌های نهادهای غیردولتی سینما و برخی داوران جشنواره و در پی درخواست مشاور امور هنری رئیس‌جمهور وقت به وزیر ارشاد صادر شد. پس از آن هم در حالی که فیلم از وزارت ارشاد پروانهٔ نمایش داشت و در برنامهٔ اکران نوروز قرار داشت، به دلایل نامعلومی از اکران آن جلوگیری شد که البته پس از گذشت نزدیک به چهارماه توقیف بی‌دلیل سرانجام اکران شد.

 

اصغر فرهادی در چهاردهمین جشن خانه سینما و پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم دربارهٔ الی گفت: «ای کاش وضع مملکت طوری شود که گلشیفته (فراهانی) بتواند برگردد، امیدوارم که بهرام بیضایی برگردد، امیر نادری بتواند در ایران فیلم بسازد و امیدوارم که جعفر پناهی هم بتواند در ایران فیلم بسازد.» به‌دنبال انتشار این سخنان، بی‌درنگ رسانه‌های خبری وابسته یا نزدیک به اصول‌گرایان و تندروها واکنش‌های تندی از خود نشان دادند.

 

وب‌گاه جهان‌نیوز از لغو پروانه ساخت فیلم جدید اصغر فرهادی با عنوان جدایی نادر از سیمین به دلیل «اظهارات ساختارشکنانه»اش خبر داد، و وب‌گاه هنرنیوز متعلق به هیئت اسلامی هنرمندان نیز خبر داد که مجوز فیلم او با دستور مستقیم سیدعلیرضا سجادپور، مدیرکل اداره کل نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای وزارت ارشاد، لغو شده‌است. خبرگزاری فارس در یادداشتی ادعا کرد که اصغر فرهادی در جشن خانه سینما «خواستار تغییر هر چه زودتر وضعیت مملکت شد» و روزنامه کیهان این کارگردان را «هتاک» خواند و اعلام کرد که اصغر فرهادی «در موضع‌گیری‌های اخیر خود با محافل جریان برانداز هم‌نوایی می‌کند».

 

کیهان در رابطه با اصغر فرهادی اظهار داشت او «در تلاش است با ژست اپوزیسیون و بیان سخنان ساختارشکنانه حمایت جشنواره‌های غربی و رسانه‌های ضدایرانی را نیز جلب نماید». در نهایت در اوایل مهرماه سال ۱۳۸۹ درحالیکه فیلمبرداری جدایی نادر از سیمین به پیشرفت ۲۰ درصدی رسیده بود، جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا اعلام کرد اصغر فرهادی به دلیل حرف‌هایش که «حرف‌های جالبی نبودند» مجوز ساخت فیلم خود را از دست داده‌است و افزود که به آقای فرهادی یک هفته مهلت داده شده تا «حرف‌های‌شان را اصلاح کنند»، اما ایشان نظرات خود را پس نگرفته‌است.

 

پس از توضیحات اصغر فرهادی درباره سخنانش در جشن سینما که اعلام کرده بود «داستان شکل دیگری به خود گرفته که من مایل و معتقد به آن نبوده‌ام.» حمیدرضا دیبایی مدیر روابط عمومی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد که منعی برای ادامه‎ ‎تولید فیلم اصغرفرهادی وجود ندارد.

 

اصغر فرهادی جایزه گلدن گلوب خود را در سال 2012 از دستان خواننده زن مشهور آمریکایی ((مدونا)) دریافت کرد. اصغر فرهادی همان لحظه در میان دیدگان بزرگ سینمای جهان در صحبت های خود گفت از مردم سرزمینم تشکر میکنم آنها مردمانی دوست داشتنی و صلح دوست هستند.

 

اصغر فرهادی,زندگینامه اصغر فرهادی

 جدایی نادر از سیمین و درباره الی از جمله آثار اصغر فرهادی می باشند

 

آثار اصغر فرهادی:
کارگردان

جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹)
درباره الی (۱۳۸۷)
چهارشنبه‌سوری (۱۳۸۴)
شهر زیبا (۱۳۸۲)
رقص در غبار (۱۳۸۱)
داستان یک شهر ۲ (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۸۰) «شبکهٔ تهران»
داستان یک شهر (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۷۸) «شبکهٔ تهران» [۶]

 

فیلمنامه‌نویسی اصغر فرهادی:

جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹)
درباره الی (۱۳۸۷)
دایره زنگی (۱۳۸۶)
کنعان (۱۳۸۶)
چهارشنبه‌سوری (۱۳۸۴)
شهر زیبا (۱۳۸۲)
رقص در غبار (۱۳۸۱)
ارتفاع پست (۱۳۸۰)
داستان یک شهر ۲ (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۸۰)
داستان یک شهر (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۷۸)
روزگار جوانی (مجموعه تلویزیونی، ۱۳۷۷)

 

جوایز اصغر فرهادی:

برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه در جشنواره کن 2016 .

 

برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال 2012 به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین(2012).


برنده جایزه ویژه هیأت داوران (جایزه بزرگ و تندیس مروارید سیاه) پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی


انتخاب به عنوان بهترین فیلم‌ساز سال خاورمیانه از طرف مجله آمریکایی «ورایتی» Variety


برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم سیدنی جدایی نادر از سیمین (۲۰۱۱)


برنده خرس طلایی بهترین فیلم در شصت و یکمین جشنواره فیلم برلین برای فیلم جدایی نادر از سیمین (۲۰۱۱)


برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹)


برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹)


برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم جدایی نادر از سیمین (۱۳۸۹)


برنده جایزه بهترین فیلمنامه در چهارمین دوره جوایزه اسکرین آسیا پاسیفیک برای فیلمنامه جدایی نادر از سیمین (۲۰۱۰)


برنده تندیس بهترین کارگردانی در چهاردهمین جشن خانه سینما برای فیلم درباره الی... (۱۳۸۹)


برنده تندیس بهترین فیلم در چهاردهمین جشن خانه سینما برای فیلم درباره الی به طور مشترک با محمود رضوی (۱۳۸۹)


برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه‌نویسی در سومین دوره جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک استرالیا برای فیلم درباره الی (۲۰۰۹)


برنده جایزه ویژه هیئت داوران در سومین دوره جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک استرالیا برای فیلم درباره الی (۲۰۰۹)


برنده جایزه روزنامه در استاندارد در ویناله برای فیلم درباره الی (۲۰۰۹)


برنده خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی در پنجاه و نهمین جشنواره فیلم برلین برای فیلم درباره الی (۱۳۸۷)


سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم چهارشنبه‌سوری (۱۳۸۴)


سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم درباره الی (۱۳۸۷)


برنده جایزه ویژه هیات داوران سال ۱۳۸۱ برای رقص در غبار


قرقاول نقره‌ای بهترین کارگردانی در یازدهمین جشنواره فیلم کرالا برای فیلم چهارشنبه‌سوری (۲۰۰۶)


برنده جایزه بهترین فیلم داستانی هشتمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا در سال ۲۰۰۹ به خاطر فیلم درباره الی


برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در شصت و نهمین دوره گلدن گلوب در پانزده ژانویه ۲۰۱۲ میلادی برای فیلم جدایی نادر از سیمین

 

تصاویر اصغر فرهادی

اصغر فرهادی,عکس اصغر فرهادی,همسر اصغر فرهادی

همسر اصغر فرهادی

 

اصغر فرهادی,زندگینامه اصغر فرهادی

 عکس اصغر فرهادی

 

اصغر فرهادی,عکس های اصغر فرهادی,بیوگرافی اصغر فرهادی

 اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی

 

اصغر فرهادی,زندگینامه اصغر فرهادی

 جوایز اصغر فرهادی

 

اصغر فرهادی,زندگینامه اصغر فرهادی

 تصاویر اصغر فرهادی

 

اصغر فرهادی,جدیدترین عکس های اصغر فرهادی,بیوگرافی اصغر فرهادی

 اصغر فرهادی در جشنواره کن 2016

 

اصغر فرهادی,زندگینامه اصغر فرهادی

 

گردآوری: بخش سرگرمی صبح بخیر

منبع:wikipedia