سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بوگاتی طلایی یک سعودی در لندن +عکس


خودرو «بوگاتی» طلاکاری شده یک سرمایه دار سعودی، توجه همه عابران را در لندن به خود جلب کرد.

العالم: خودرو «بوگاتی» طلاکاری شده یک سرمایه دار سعودی، توجه همه عابران را در لندن به خود جلب کرد.

این سرمایه دار عربستانی خودروی شخصی اش را که دارای پلاک کشورش بود برای مدت اقامتش در لندن به انگلیس ترانزیت کرد.

به گفته شاهدان، در روزهای اخیر یک دستگاه خودرو بی نظیر «بوگاتی ویرون» متعلق به یک سرمایه دار عربستانی در خارج از هتل «درچستر» لندن مشاهده شد که با هواپیما به این شهر ترانزیت شده بود و فرد مذکور در زمان اقامت در لندن از آن استفاده می کرد.



به نوشته ایلاف، قیمت این خودرو حدود یک و نیم میلیون دلار است و از نادرترین خودروهای روباز جهان به شمار می آید به طوری که مجموع تیراژ آن فقط به 150 دستگاه می رسد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» انگلیس، این خودرو دارای پلاک ویژه ای است. به طوری که حروف پلاک «م – هـ - م» یعنی حروف تشکیل دهنده کلمه «مهم» بود. رنگ این خودرو قبلا سفید بود، ولی قبل از انتقال به لندن، در دبی طلاکاری شده بود.






خودرو مذکور به عامل جالب توجهی در خارج از هتل درچستر لندن تبدیل شده بود به طوری که بسیاری از علاقه مندان و عابران اقدام به گرفتن عکس یادگاری در کنار آن می کردند.

سرمایه‌داران در کشور عربستان بیشتر از اعضای خاندان حاکم آل سعود و یا افراد وابسته به این خاندان هستند. گزارشها حاکی است، با وجود درآمدهای فراوان این کشور نفت خیز، مردم عربستان با مشکلاتی مانند مسکن، دستمزد پایین و خدمات اجتماعی ضعیف روبرو هستند.



ویدیو مرتبط :
زندگی به سبک بوگاتی - افتتاح بوتیک بوگاتی در لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال یک بوگاتی طلایی در اروپا /عکس


پارک شدن خودرو گرانقیمت یک تبعه سعودی در یکی از خیابانهای پاریس موجب ترافیک سنگینی در این خیابان شد.

پرشین خودرو: پارک شدن خودرو گرانقیمت یک تبعه سعودی در یکی از خیابانهای پاریس موجب ترافیک سنگینی در این خیابان شد، این درحالی است که فقر و بیکاری یکی از مشکلات اساسی عامه مردم کشور نفت خیز و ثروتمند عربستان است.

پس از انتشار این خبر، علاقمندان خودرو از کشورهای مختلف اروپا مانند آلمان، انگلیس، و هلند برای دیدین این خودرو نادر از نزدیک، خودشان را به پایتخت فرانسه رساندند.

موضوعی که بیش از هرچیز مورد توجه علاقمندان خودرو قرار گرفته، آن است که این خودرو به صورت سفارشی از سوی شرکت بوگاتی و با همکاری یک شرکت معروف سرامیک سازی ساخته شده، و بدنه بیرونی این خودرو از چینی سفید و آبی است.

این خودرو که طلای سفید نامگذاری شده، موجب ترافیک سنگینی در خیابان هتل محل اقامت این سعودی شد.

طبق اذعان شرکت سازنده، این خودرو تجملاتی ۱. ۶ میلیون لیره استرلینگ (۱۰ میلیون ریال سعودی) برای صاحب آن هزینه داشته است. برخی از کسانی که از کشورهای مختلف اروپا برای دیدن این خودرو از نزدیک آمده بودند، به خبرنگاران گفتند که قبلا فقط خبر ساخته شدن این خود را شنیده بودند و آن‌ها اکنون از این فرصت برای آگاهی از این موضوع که آیا این خودرو واقعا وجود خارجی دارد، به پاریس سفر کرده‌اند.

این خودرو با تولید قدرتی بالغ بر هزار اسب بخار می‌تواند ظرف ۲. ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سرعت نهایی آن ۵۰۸ کیلومتر در ساعت است.

زندگی یک خانواده عربستانی در خودرو

این خبر درحالی منتشر می‌شود که یک شهروند عربستانی به نام ابوسعد خودرو فرسوده خود را به محلی برای زندگی همسر و فرزند دو ساله‌اش تبدیل کرده است.

این شهروند عربستانی از حدود ۳ ماه قبل به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره منزل، از خودرو کهنه خود در خیابانی در ریاض بعنوان منزل استفاده می‌کند.

ابوسعد تأکید می‌کند که پس از تصادف خودرویش در خیابان هنگام سفر به ریاض از مکه، نتوانست دوباره آن را تعمیر کند، به همین دلیل اکنون از این خودرو برای زندگی استفاده می‌کند.

وی می‌گوید که برای درخواست کمک از وزارت امور اجتماعی به ریاض آمده بود که دچار این حادثه شد و اکنون با کمک‌های روزانه شهروندان امرار معاش می‌کند.

ابواسعد قبلا نگهبان یک شرکت بود که ماهانه ۱۲۰۰ ریال سعودی حقوق می‌گرفت، ولی بعد از پایان پروژه آن شرکت بیکار شد و پس از آن با خودرو به کسب درآمد پرداخت.

فالح المزید مشاور امور اجرایی دفتر وزیر امور اجتماعی سعودی در اینباره گفته است، این وزارتخانه با توجه به قانون ناتوانی موقت از طریق دفتر تأمین اجتماعی به مدت ۲ سال ماهانه ۱۴۳۰ ریال به این شهروند کمک می‌کرد، ولی پس از پایان مدت قانونی در تاریخ ۲۳. ۱۰. ۱۴۳۲ این کمک مالی قطع شد.