سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بزرگ‌ترین برج اســــباب‌بازی جهان


این برج در سائوپائولو برزیل به ارتفاع 31 متر، از 500 هزار تكه اسباب‌بازی ساخته شده است




تقریبا 6 هزار نفر از علاقه‌مندان به بازی‌خانه‌سازی‌ كه بیشترهم كودك بودند، در سائوپائولو برزیل دور هم جمع شدند. این افراد با صبر و حوصله فراوان تكه‌های كوچك اسباب‌بازی را روی هم قرار دادند و به برج خود اضافه كردند. در نهایت این برج به قدری بلند شد كه مسئولان برگزاری مسابقه مجبور شدند از یك جرثقیل برای ادامه كار استفاده كنند. در ساخت این برج بیش از 500 هزار تكه اسباب‌بازی به كار رفته است.
پس از پایان كار، این افراد توانستند ارتفاع برج را به 31 متر و 19 سانتی‌متر برسانند و به این ترتیب ركورد قبلی بلندترین برج اسباب‌بازی جهان كه سال گذشته در كشور شیلی ساخته شده بود را شكستند.
افراد شركت‌كننده در این مراسم تقریبا 4 روز وقت خود را صرف ساختن این برج كردند. البته برای آن‌كه این ساختمان بلند بر اثر وزش باد واژگون نشود، با استفاده از سیم،‌ قطعات این ساختمان محكم به یكدیگر بسته شده بود.
اولین برج اسباب‌بازی جهان كه با قطعات خانه‌سازی ساخته شده بود در سال 1988 در شهر لندن به نمایش گذاشته شد. این كار سپس در شهرهای تورنتو، مسكو، سیدنی، توكیو و مونیخ هم اجرا شد و هر كشوری سعی كرد ركورد قبلی را بشكند.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو مرتبط :
اتش بازی {بر روی برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان سال 2013 }حتما ببینید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک شب رویایی در شهرهای بزرگ جهان