سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

بالا رفتن از صخره 762 متری بدون هیچ‌ چیز!


کوهنوردی حرفه ای به نام الکس هانولد، بدون استفاده از هیچ گونه اسباب و اساسی، از دیواره عمودی کوهی 762 متری به نام قله ال تورو در مکزیک به بازی-گوشی و سرخوشی بالا رفته است و در این راه فقط از کفش کوهنوردی و پودر گچ بهره برده است!

روزگارنو: آفرینندگان رویاهای عصر ما اگر رگی از دیوانگی نداشته باشند؛ حدأقل در بازی-گوشی بی همتای اند!


کوه و مسیری که هانولد از آن بالا رفته است

کوهنوردی حرفه ای به نام الکس هانولد، بدون استفاده از هیچ گونه اسباب و اساسی، از دیواره عمودی کوهی 762 متری به نام ال تورو در مکزیک به بازی-گوشی و سرخوشی بالا رفته است و در این راه فقط از کفش کوهنوردی و پودر گچ بهره برده است!

دیواره صاف و عمودی این کوه بالا رفتن از آن را به یکی از دشوارترین ورزش های جهان تبدیل کرده و کوهنوردان حرفه ای، معمولا با تجهیزات ورزشی و ایمنی کامل، دو روز طول می کشد تا بتوانند از آن بالا بروند؛ اما هانولد این کار را ظرف سه ساعت انجام داده است.























ویدیو مرتبط :
پرواز از میان حفره دو متری یک صخره در سوئیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بالا رفتن از ساختمان به وسیله دستکش



بالا رفتن با دستکش

وسیله ای که او برای بالارفتن از این دیوار استفاده کرده، «دستکش های خلاء» نام دارد.

این وسیله دست ساز، از دو صفحه و یک جارو برقی ساخته شده است که جنس صفحه ها از پلی وود است و جاروبرقی هم یک جاروبرقی معمولی است.

گرچه در مورد جزئیات این گجت اطلاعات زیادی در دست نیست اما این چیزی از جالب بودن کار آقای استانسفیلد کم نمی کند هر چه باشد یک مرد با گجت ساخت خودش از یک ساختمان بالا رفته است.

البته این اولین ابتکار آقای استانسفیلد نیست بلکه وی اختراعات دیگری نیز دارد و شما به راحتی و با یک جستجوی ساده می توانید ابتکار های دیگر او را ببینید. مسلما او برای رسیدن به این سطح از خلاقیت سختی های فراوانی را تحمل کرده است اما تلاش و زحمت خالی نیز راه به جایی نمی برد و علاوه بر این، به امکانات هم نياز است.