سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اولین اسکن سه بعدی مغز +عکس


محققان موفق به توسعه روشی شدند که با استفاده از امواج مافوق صوت، یک نمای سه بعدی از تمام عروق خونی مغز با جزییات میکروسکوپی تولید می کند.

خبرگزاری ایرنا: محققان موفق به توسعه روشی شدند که با استفاده از امواج مافوق صوت، یک نمای سه بعدی از تمام عروق خونی مغز با جزییات میکروسکوپی تولید می کند.

این روش توسط محققان انستیتو لانژون فرانسه و بر روی مغز موش زنده صورت گرفته است. در این روش اسکن، میلیون های حباب کوچک در مقیاس نانو به موش تزریق شده است؛ زیرا این حباب ها امواج مافوق صوتی را به خوبی منعکس می کنند.

دلیل استفاده از امواج مافوق صوت این است که این امواج به خوبی در آب منتشر می شوند و از آنجایی که 90 درصد بافت تمام ارگان ها از آب تشکیل شده است، بهترین گزینه برای نفوذ به بافت است.

اولین اسکن سه بعدی مغز با جزئیات میکروسکوپی

در این روش، در هر ثانیه بیش از 500 تصویر با کیفیت فوق العاده با جزییات میکروسکوپی تصویربرداری می شود که می تواند روش های کنونی تصویربرداری را متحول کند. با این روش می توان به عمق دو سانتی متری مغز نفوذ کرد و تمام جزییات را با وضوح میکروسکوپی مشاهده کرد.

این روش در مراحل آزمایشی قادر به اسکن مغز موش زنده است و محققان امیدوارند که در آینده ای نزدیک برای انسان قابل استفاده باشد.مهمترین کاربرد این روش تشخیص زودهنگام سرطان و سکته مغزی است.نتایج این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
اسکن سه بعدی مغز - زومیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین دفاتر اداری سه بعدی دنیا در دبی+ عکس



 هرچند خانه‌های مفهومی ساخته شده توسط پرینترهای سه بعدی بزرگ، جزیی از آینده هستند؛ اما آنچه در دبی به صورت واقعی ساخته خواهد شد عملی کردن یک رؤیا است.

به گزارش خبرآنلاین چاپ مسکن کم هزینه با استفاده از چاپگرهای غول پیکر ایده جالبی است که دبی بدنبال تحقق آن است و قرار است کار را با چاپگر 6 متری که بتواند ساختمانی 180 متر مربعی را با مبلمان داخل بسازد؛ آغاز کند.

 

اخبار,اخبارعلمی,دفاتر سه  بعدی

 

اخبار,اخبارعلمی,دفاتر سه  بعدی

 

اخبار,اخبارعلمی,دفاتر سه  بعدی


اخیراً این پروژه توسط کمیته ابداعات دبی به طور مبسوط شرح داده شد و طبق آنچه در تصویر می‌بینید قرار است دفتر اداری سه بعدی برای اولین بار در دنیا (چه سازه اصلی و چه مبلمان داخلی) ساخته شود. فیبر پلاستیک تقویت شده، فیبر گچ شیشه ای و بتن ویژه موادی است که داخل چاپگر برای ساخت و ساز سه بعدی از آن استفاده خواهد شد.

مهم‌ترین ویژگی این پروژه اجرای آن در عرض چند هفته و هزینه ساخت است که تا 80 درصد نسبت به ساختمان‌های مشابه می‌توان در آن صرفه جویی کرد.همچنین تا 60 درصد نیز می‌توان از تولید زباله صنعتی حین ساخت، جلوگیری کرد.

دبی بدین‌وسیله می‌خواهد هاب ساختمان‌های سه‌بعدی در منطقه و دنیا شود.

 اخبار علمی  -  خبر  آنلاین