سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

افرادی که توانستند... +عکس


سرطان ، درد دارد. این البته برای بسیاری از ما یک «دانسته‌ی عمومی» تلقی می‌شود. تنها کسی معنای این «درد» را می‌شناسد که تجربه‌ی ابتلا و جدال با این بیماری را داشته‌باشد.

یک پزشک: سرطان، درد دارد. این البته برای بسیاری از ما یک «دانسته‌ی عمومی» تلقی می‌شود. تنها کسی معنای این «درد» را می‌شناسد که تجربه‌ی ابتلا و جدال با این بیماری را داشته‌باشد. ما  برای تمام مخاطبان‌مان آرزوی تنی سالم و دور از درد را داریم، اما فراموش نمی‌کنیم شماری از خوانندگان ما، با این بیماری در جنگ هستند و می خواهند شکست‌ش دهند. از یاد نمی‌بریم کودکان زیادی با تن کوچک و معصوم‌شان این درد را می‌کشند و هنوز وقتی از آن‌ها می‌پرسند «وقتی بزرگ شدی، می‌خوای چی کاره بشی؟» چشم‌شان برق می‌زند و کودکانه می‌خندند: «می‌خوام دکتر بشم، همّه‌ی بچه‌ها رو خوب کنم… می‌خوام فضانورد بشم… می‌خوام دانشمند بشم…»

جدال با سرطان و درد آن، علاوه بر هزینه‌ی مالی، هزینه‌ی روحی هم نیاز دارد. کسانی بر این درد غلبه می‌کنند که نیروی امید، آن‌ها را پیش ببرد. همه‌ی ما در برهه‌هایی از زندگی به این نتیجه رسیده‌ایم که باور بر توانایی، همان‌قدر نیرومند عمل می‌کند که تردید در آن. حالا که قرار است این یک جنگ باشد، به تک‌تک مخاطبانم که قصد ندارند خود را تسلیم درد کنند می‌گویم وقتی حس می‌کنید رها شدید تا گم شوید، تنها نیستید! این پست، برای همه‌ی شماست. برای همه‌ی کودکان مبتلا به سرطان و برای تو که درد داری. ما تو را تنها نمی‌گذاریم و این‌قدر منتظر می‌مانیم و برایت آرزوی سلامتی که زیر همین پست کامنت بگذاری: من هم شکستش دادم!

۱- ارین بُدچُن، دو سال پس از بهبود از سرطان حاد خون پرومایلوسیتی: ارین می‌گوید: «زنده ماندن پس از این بیماری، از من شخص مثبت‌تری ساخته‌است. بسیار خوش‌شانس بوده‌ام که زنده ماندم. پس از سرطان، هر روزی که زندگی می‌کنید مانند هدیه‌ای است که به شما داده‌شده و حالا که به من شانس دوم داده شده، نمی خواهم یک لحظه از زندگی‌ام را هم تلف کنم.»

بیمارانی که توانستند سرطان را شکست دهند

۲- کاترینا کایلتیکا، ۳ سال پس از بهبود از لنفوم هوجکین: کاترینا می‌گوید: «حالا که دوباره موهایم روییده، به فکر روزهایی هستم که یک سر بی‌مو د تابستان چه حسی داشت و از این‌که چطور بیارایم‌شان، فارغ بودم! گاهی به این فکر می‌افتم که دوباره موهایم را بتراشم!»

بیمارانی که توانستند سرطان را شکست دهند

۳- کانر مولتزان، ۴ سال پس از بهبود از لنفوم هوجکین: او می‌گوید به لطف سرطان، دیگر ترس برایش معنایی ندارد!

بیمارانی که توانستند سرطان را شکست دهند

۴- الیزابت انگل، ۸ سال پس از بهبود از لنفوم هوجکین: «حقیقتاً هر روز را مانند یک برکت می‌بینم. دیگر مجبور نیستم لباس‌هایی با سایز بسیار کوچک بپوشم.»

بیمارانی که توانستند سرطان را شکست دهند

۵- جوآن کَچ، ۴ سال پس از بهبود از لنفوم هوجکین: «آموختم ایمان، خانواده و دوستان چگونه یاری‌م می‌دهند تا به پیش روم. به آنان که در زندگی‌م بودند و به آن‌ وارد شدند و کنارم بودند، از صمیم قلب اهمیت می‌دهم. خدا را برای این برکت که به انسانیت ایمان آورم، شکر می‌کنم و این‌که در هر قدم در این مسیر، در کنارم بود…»

بیمارانی که توانستند سرطان را شکست دهند

۶- کتلین اِمِتز، ۷ ماه پس از بهبود از سرطان کولون: «آموختم زندگی‌ای بسازم که ارزش زیستن داشته‌باشد.»

بیمارانی که توانستند سرطان را شکست دهند

۷- گای گوندرون، ۳ سال پس از بهبود از کارسینومای سلولی فلسی (سرطان سر و گردن): «زندگی پس از سرطان، عجیب است. هنوز هم یک جدال است. سخت‌ترین قسمتش آن جاست که بعضی‌ها فکر می‌کنند واگیر دارد و می‌ترسند از شما مبتلا شوند.»

بیمارانی که توانستند سرطان را شکست دهند

۸- لیندا مِی، ۱۲ سال پس از بهبود از سرطان پستان: « صورتی، اکنون رنگ محبوب من است!» (نماد این بیماری، روبان صورتی است.)

بیمارانی که توانستند سرطان را شکست دهند

۹- لیندسی گلدشتاین، ۱٫۵ سال پس از بهبود از سرطان تخمدان: «پس از سرطان یاد گرفتم مسیرهای اصلی تمام بخش‌های زندگی‌م را بیابم. تمرکز بر خوبی، شانس دوم زندگی‌ام را بسیار مثبت‌تر ساخته‌است.»

بیمارانی که توانستند سرطان را شکست دهند

۱۰- ارین چَک، ۱۰ سال پس از بهبود از لنفوم هوجکین: «خدا را شکر می‌کنم برای روزهایی که مدل موهایم درست نمی‌شود، چون اصلاً مویی در کار هست!»


ویدیو مرتبط :
عکس های ریوگا و ریوما(دوتا از افرادی که دیوونشونم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افرادی بی تجربه ای که خودشان را عمل کردند +عکس



افرادی بی تجربه ای که خودشان را عمل کردند +عکس

جراحان سال ها درس می خوانند تا بتوانند دست به عمل های سخت زده و بیمارانی که در حال مرگ هستند را نجات دهند. این جراحان همیشه در بیمارستان ها حضور دارند منتظر ورود بیماران هستند.

بیمارستان ها برای عمل های جراحی معمولا هزینه های زیادی را از بیماران دریافت می کنند از این رو شاید بیمارانی باشند که توانایی پرداخت هزینه بیمارستان را نداشته باشند و دست به کارهای بسیار خطرناکی می زنند. در ادامه با افرادی آشنا خواهیم شد که در کمال بی تجربگی خودشان را عمل کرده اند.


**ژنگ یانلینگ

 

عمل جراحی,عمل جراحی توسط خود بیماران

 

ژنگ مردی 47 ساله چینی است که به خاطر یک بیماری مجبور شد عمل جراحی خاصی را روی پایش انجام دهد اما این مرد که یک کشاورز ساده بود نتوانست هزینه های بیمارستان را تقبل کند و از این رو پزشکان حاضر به جراحی او نشدند. این مرد که تنها یک ماه تا پایان زندگی اش فاصله داشت تصمیم گرفت خودش دست به عمل جراحی بزند.


او برای نابود کردن بیماری پای راست خودش را با استفاده از اره چوب بری قطع کرد. این مرد حتی سه دندانش را به خاطر فشاری که از درد به چوب درون دهانش آورده بود از دست داد. پس از پخش شدن خبر این عمل جراحی یک پزشک شانگهایی ادامه مداوای او را به رایگان انجام داد.


** داوین ویلیامز

 

عمل جراحی,عمل جراحی توسط خود بیماران

 
این مرد که یک کارگر ساده بود از دیگر افرادی است که بر روی خودش عمل جراحی انجام داده است. یک توده عجیب استخوانی پس از تصادفی سخت روی پیشانی این مرد ظاهر شد و نیاز به عمل جراحی داشت اما این مرد 48 ساله توانایی پرداخت هزینه های عمل را نداشت و بیمه نیز کمکی به او نمی کرد. این مرد تصمیم گرفت با استفاده از یک جعبه ابزار و به کمک همکار و پسرش خودش عمل جراحی را آغاز کند. این مرد بعد از چند ساعت عمل عجیب و البته وحشتناک توده را از روی سرش برداشت.


** وو یانوبی

 

عمل جراحی,عمل جراحی توسط خود بیماران

 

یک خانم چینی چند سال پیش تصمیم گرفت تا عمل جراحی شکم خود را در خانه انجام دهد زیرا توانایی پرداخت عمل های جراحی مدرن را نداشت. "وو یانوبی" خانم 53 ساله ای است که از بیماری خاصی رنج میبرد که باعث شده بود توده ای 25 کیلوگرمی از آب در شکمش ایجاد شود.

این خانم برای انجام عمل جراحی شکم خود را با چاقوی آشپزخانه باز کرد ولی به خاطر از دست دادن خون زیاد در میان جراحی بیهوش شد. اما افرادی که در خانه بودند توانستند او را به موقع پیدا کرده و به بیمارستان برسانند و در آنجا به صورت رایگان درمان شد.


** ماری (نام نمایشی)

 

عمل جراحی,عمل جراحی توسط خود بیماران

 

چند سال پیش خانمی به نام "ماری" که البته نام اصلی او نیست، با صورتی بسیار عجیب و بدحالت وارد بیمارستان شد و درخواست کرد تا یک جراح پلاستیک او را ویزیت کند. پس از ویزیت مشخص شد این حانم قصد داشته است کاملا رایگان و بی دردسر و بدون متخصص خود را زیبا کند ولی در نهایت تنها صورت خود را نابود کرده بود. این خانم از اینترنت چند ژل زیبایی خریداری می کند و به لب و گونه هایش تزریق می کند اما پس از 24 ساعت صورت او بهم ریخته و از فرم خارج می شود. حتی زخمی قدیمی نیز روی صورتش به گونه ای عجیب تر نمایان می شود.


** اینیس رامیرز

در سال 2000 یک خانم مکزیکی در حالی که در یک روستا زندگی میکرد عمل سزارین را روی خودش انجام داد. این خانم که دچار دردهای زایمان شده بود نمی توانست خود را به موقع به بیمارستان برساند از این رو تصمیم گرفت تا یک عمل سزارین را روی خودش اجرا کند.

این خانم با استفاده از یک چاقوی آشپزخانه 15 سانتی متری شکمش را شکاف داد و بچه را از شکمش خارج کرد. او پس از تمام شدن عمل پسر بزرگش را به دنبال کمک فرستاد و او توانست پزشکان را بالای سر مادرش بیاورد...../yjc.ir