سرگرمی


2 دقیقه پیش

تصاویری که شما را به فکر فرو می‌برد (34)

یک عکس، یک طرح یا یک نقاشی؛ بعضاً چنان تاثیری روی بیننده دارد که شنیدن ساعت ها نصیحت و یا دیدن ده ها فیلم نمی‌تواند داشته باشد. هنرمندانی که به ساده ترین روش ها در طول تاریخ ...
2 دقیقه پیش

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه

دیدنی های امروز؛ سه شنبه 18 خرداد ماه وبسایت عصرایران: نماز تراویح مسلمانان اندونزی در نخستین شب آغاز ماه رمضان – آچهمعترضان عوارض زیست محیطی یک پروژه انتقال آب در کاتالونیا ...

اسرارآمیزترین انسان‌های تاریخ/ عکس


انسان به‌عنوان بخشی از جهان هستی، گاهی اوقات در هاله‌ای از رمز و راز قرار می‌گیرد و به یک معما تبدیل می‌شود. در بعضی موارد، این رازها هرگز کشف نمی‌شوند و معماهای باور نکردنی و در مورد بعضی از افراد سال‌های سال بی‌جواب می‌‌مانند.

 انسان به‌عنوان بخشی از جهان هستی، گاهی اوقات در هاله‌ای از رمز و راز قرار می‌گیرد و به یک معما تبدیل می‌شود.

در بعضی موارد، این رازها هرگز کشف نمی‌شوند و معماهای باور نکردنی و در مورد بعضی از افراد سال‌های سال بی‌جواب می‌‌مانند.

این رازهای حل نشده و بی‌جواب، به هر دلیلی ممکن است به وجود بیایند؛ گاهی وقت‌ها علم و دانش در روزگاری که آن فرد در آن زندگی می‌کرد قادر به جوابگویی نبوده و در بعضی موارد پرو بال گرفتن شایعات در میان مردم به بی‌جواب ماندن معما کمک کرده است. اما دلیل این رازهای حل نشده هر چیزی که باشد. افرادی در تاریخ هستند که رازهای زندگی آنها هیچ‌وقت برای بقیه روشن نشده و آنها به‌عنوان اسرارآمیز در تاریخ و حافظه مردم باقی مانده‌اند.

بچه‌های سبزه‌روی وولپیت
در قرن دوازدهم میلادی، دو بچه در روستای وولپیت از توابع سوفولک در انگلیس پیدا شدند که با یکدیگر خواهر و برادر بودند و رنگ پوست‌شان به طرز عجیب و باورنکردنی سبز بود. رفتار و حرکات این بچه‌ها در همه زمینه‌های طبیعی و شبیه بقیه مردم بود. اما آنها یک تفاوت عمده با دیگران داشتند و آن هم این بود که به زبان ناشناخته‌ای صحبت می‌کردند که مردم روستای وولپیت نمی‌توانستند آن را بفهمند. این دو بچه به تدریج رنگ سبز پوست خود را از دست دادند و برای اینکه بتوانند با مردم روستا ارتباط برقرار کنند و در آن مکان به زندگی خود ادامه دهند، شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردند. به این ترتیب آنان موفق شدند به بقیه بگویند که به سرزمین سنت‌مارتیت تعلق دارند؛ جایی که نور خورشید هرگز آنچنان که باید بالاتر از خط افق قرار نمی‌گیرد. آنها درباره حضور عچیب و غریب خود در وولپیت مدعی بودند در حالی‌که مواظب گله پدرشان بودند، ناگهان متوجه رودی در نزدیکی خود شدند. بعد شروع به دنبال کردن نوری که از رود منعکس می‌شد کردند و به این ترتیب بود که ناگهان خودشان را در روستای وولپیت پیدا کردند. مردم زیادی از شهرها و روستای اطراف برای تماشی این بچه‌ها به وولپیت می‌آمدند به ایت ترتیب نام و آوازه این روستا کم‌کم زیاد شد. بچه‌ها همان‌طور که ناگهانی در وولپیت پیدایشان شده بود ناگهانی هم ناپدید شدند.
 



ویدیو مرتبط :
سفر به اسرارآمیزترین حمام دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرموترین انسان های تاریخ +عکس



بیماری گونه های مختلفی دارد که برخی از آن ها خیلی نادر و کمیاب هستند. این بیماری های نادر بیشتربر اثر مشکلات ژنتیکی و اختلالات سیستم بدنی ایجاد می شوند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یکی از بیماری های ژنتیکی که از گذشته وجود داشته است ، رویش موهای زاید به طور غیر قابل باوراست. افرادی که این مشکل را دارند همیشه در صورت و یا بدن خود موی زاید دارند و هیچگاه نیز رشد آن ها متوقف نمی شود. در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از این افراد که در دوره های مختلف به افراد گرگ نما یا گوریلی مشهور بوده اند.
یو ژن هوان
در سال 2002 تصاویری "یو ژن هوان"  کودک چینی منتشر شد که البته در آن سال ها تنها به عنوان یکی بیماری نادر شناخته می شد و کارخاصی برای نجات این بچه از شر بیماری اجام نشد. او در حالی که تنها دو سال سن داشت به طور باور نکردنی پر مو بود و تقریبا 96 درصد از بدنش با مو پوشیده شده بود. البته بعدها مشخص شد که این عکس مربوط به سال 1981 بوده است و آن کودک نیمی از عمر خود را با بدنی پر از مو گذرانده بود.

 

پرموترین انسان های تاریخ

 خسوس آسوس
" خسوس آسوس" مکزیکی کسی است که از بدو تولد همراه با این بیماری نادر دست و پنجه نرم کرده است. بیماری او دارای حالت خاصی است که تنها موهای زاید در صورت او رشد می کند و هیچ راه درمانی نیز برای آن وجود ندارد. او هم اکنون ازدواج کرده است و فرزندانش نیز به این مشکل مبتلا شده اند. نام او در سال 2007 به عنوان  پرمو ترین صورت دنیا وارد کتاب های گینس شد.

 پرموترین انسان های تاریخ

 استفان بیبروسکی
"استفان بیبروسکی"  در طی سال های 1891 تا 1932 زندگی می کرده است و در این مدت به خاطر موهای بسیار بلند و روشنی که تمام بدنش را پوشانده بود به مرد شیری معروف شده بود. او از اهالی لهستان بود و مادر او اعتقاد داشت کشته شدن پدر خانواده به دست یک شیر این بلا را سر فرزنداشان آورده است. او در تمام مدت زندگی با همین موها زندگی کرد و هیچگاه نتوانست صورت بدون موی خود را ببیند.

 پرموترین انسان های تاریخ

 فدور جفتیک هو
یکی از با انگیزه ترین افرادی که به این بیماری مبتلا بوده است "فدور جفتیک هو" نام دارد. او که در سال 1868 در روسیه به دنیا آمد بدون اینکه انگیزیه خود را برای زندگی از دست بدهد به دنبال مشهور کردن خودش بود. او توانست در دنیا خودش را به عنوان یک بچه پر مو معرفی کند و همچنین تسلط کامل به سه زبان زنده دنیا داشت.او همچنین در چند فیلم سینمایی نیز ایفای نقش کرد.

 سوپاترا ساسوفان
در تایلند نیز دختر بچه 13 ساله ای زندگی می کند که از سندروم گرگی رنج می برد. او در تایلند به دختر میمونی معروف شده است و البته در دنیا بسیار معروف شده است. او همچنین رکورد دار  پرموترین در میان نوجوانان دنیا است. سوپاترا همچنین جز 50 نوجوانی است که در دنیا به این بیماری مبتلا شده است.

 پرموترین انسان های تاریخ

 
منبع:yjc.ir