دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

۵۳ درصد كاربران كامپیوتر از درد و خشكی گردن و شانه رنج می برند



 

۵۳ درصد كاربران كامپیوتر از درد و خشكی گردن و شانه رنج می برند

 

۵۳ درصد از كاربران كامپیوتر از دردناك بودن و خشكی گردن و شانه رنج می برند كه این اختلالات خوش خیم بوده و با انجام نرمش های مناسب تا حد زیادی بهبود می یابد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: ناراحتی های كمر و گردن از شایعترین علائم كار با كامپیوتر است و ۷۵ درصد كاربران كامپیوتر به طور هر چند وقت یكبار دچار دردهای ناحیه كمر ، گردن و شانه می شوند.

نشستن های طولانی مدت روی صندلی نامناسب كه حمایت لازم را ازكمر انجام نمی دهد، خم كردن سر به عقب، قرار نگرفتن مانیتور در مكان مناسب، خم كردن و بلند كردن مداوم سر برای خواندن برگه ای كه روی میز قرار دارد و تایپ آن، می تواند منجر به درد در ناحیه گردن و شانه شود.

افراد برای جلوگیری از دردهای عضلانی به تناوب از پشت میز كامپیوتر برخاسته، كمی استراحت كنند و با نرمش های خیلی ساده، گردن، بازو، مچ دست و پاها را حركت دهند.

بر اساس این گزارش، استفاده از میز مخصوص كه دارای عرض و ارتفاع استاندارد باشد، استفاده از صندلی مخصوص كامپیوتر كه ارتفاع آن طوری تنظیم شود كه ستون فقرات كاربر را آزار ندهد، استفاده از زیرپایی برای جلوگیری از بی حسی پا می تواند از دردهای عضلانی پیشگیری كند..... /  خبرگزارى ایسنا



ویدیو مرتبط :
خشكی دریاچه ارومیه 60 درصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر از خشكی گردن و گردن‌درد رنج می‌برید


ورزش‌های گردن بسیار مهم هستند؛ اگر این حركات درست انجام شوند، دامنه حركاتی كه می‌توانید انجام دهید، همچنین تحرك و توان مهره‌های گردن افزایش می‌یابد. در این مطلب ما 2 نوع ورزش را مد‌نظر قرار می‌دهیم؛ حركات كششی برای رفع خشكی گردن و ورزش‌هایی برای تقویت گردن.


ورزش‌های گردن بسیار مهم هستند؛ اگر این حركات درست انجام شوند، دامنه حركاتی كه می‌توانید انجام دهید، همچنین تحرك و توان مهره‌های گردن افزایش می‌یابد. همان‌طور كه شما تحرك گردن خود را افزایش می‌دهید، می‌توانید دامنه انجام حركات را نیز بیشتر كرده و خشكی كمتری در گردن خود احساس كنید. در این مطلب ما 2 نوع ورزش را مد‌نظر قرار می‌دهیم؛ حركات كششی برای رفع خشكی گردن و ورزش‌هایی برای تقویت گردن.