دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گیاهخواری خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد



اخبار , اخبار علمی,کاهش بیماری قلبی,فواید گیاهخواری

 

مصرف سبزیجات باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

بسیاری از مردم گیاهخوار هستند و گروهی دیگر غذاهای گوشتی را ترجیح می‌دهند؛ در این رابطه مطالعاتی توسط دانشمندان صورت گرفته است که نشان می‌دهد گیاهخواری باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی می‌شود.

دانشمندان به تازگی در مطالعاتی که در مورد عادات غذا خوردن و شیوه زندگی بیش از 450 هزار نفر نزدیک به 10 سال داشتند، پی بردند گیاهخواری حدود 20 درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

این مطالعه با عواملی مانند سن، سیگار کشیدن و چاقی محاسبه شده است.

نتایج به دست آمده نشان داد: افرادی که 70 درصد رژیم غذایی آنها متشکل از سبزیجات بوده خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در آنها 20 درصد کمتر است؛ این محاسبه در مقایسه با افرادی است که در رژیم غذایی 45 درصد کمتر سبزیجات مصرف می‌کنند.

دکتر « کامیل لاسال» یکی از محققان کالج لندن گفت: به جای اجتناب از موادغذایی گوشتی بهتر است به جای بخشی از غذای گوشتی، سبزیجات را جایگزین کنید چون این راهی مناسب برای کاهش مرگ و میر مرتبط با مشکلات قلبی است.

این نتایج زمانی منتشر شد که مطالعه دیگری نشان داده بود نوشیدن حداقل سه فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به آترواسکلروز (هنگامی که رسوبات چربی و سایر مواد در سرخرگ‌های بدن شما تجمع یابد، موجب تنگی آنها می‌شود و عبور جریان خون دشوار می‌گردد که به این حالت "تصلب شریان" یا همان "آترواسکلروز" می‌گویند) را کاهش می‌دهد.

افرادی که قهوه زیاد می‌خورند رسوبات کمتری در شریان آنها وجود دارد و این خبر خوبی می‌تواند باشد. در واقع موادغذایی گوشتی غنی از چربی و کربوهیدرات است و تجمع این مواد باعث مسدود شدن شریان می‌شوند و خطر ابتلا به نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد.

بنابراین با کم کردن موادغذایی گوشتی و نوشیدن قهوه در روز می‌توان خطر ابتلا به بیماری  قلبی را با درصد بیشتری کاهش داد.

 

اخبار علمی - فارس


ویدیو مرتبط :
کاهش خطر مرگ توسط بیماری های قلبی پاسخ دکتر ضیایی در برنامه حدیث تندرستی در شبکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه تحصیلات كم با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی



 

 

بیماری قلبی

 

 

در این مدت پزشكان آزمایشات جسمی را روی تمام شركت كنندگان انجام دادند و در دوره‌های منظم وضعیت دیابت، كلسترول، فشار خون، قند خون و سایر فاكتورهای مهم پزشكی را در این افراد كنترل و بازبینی كردند.

یك بررسی آماری گسترده در اروپا نشان می‌دهد: افرادی كه سطح تحصیلات پایین‌تری دارند بیشتر با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مزمن مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی حتی فاكتور تغییرات در الگوی زندگی هم در نظر گرفته شده است.

متخصصان دریافته‌اند كه به طور متوسط نرخ بستری شدن افراد تحصیلكرده در بیمارستان‌ها بر اثر ابتلا به امراض قلبی مزمن به مراتب كمتر از افرادی است كه خیلی كم تحصیلكرده و زودتر مدرسه و دانشگاه را رها ‌كرده‌اند.

به گزارش سایت اخبار بین‌المللی آسیا، در این مطالعه، متخصصان 18 هزار و 616 شركت كننده را مدت 31 سال تحت نظر داشته‌اند. در این مدت پزشكان آزمایشات جسمی را روی تمام شركت كنندگان انجام دادند و در دوره‌های منظم وضعیت دیابت، كلسترول، فشار خون، قند خون و سایر فاكتورهای مهم پزشكی را در این افراد كنترل و بازبینی كردند.

آن‌ها حتی با استفاده از چندین پرسشنامه فاكتورهای خطرزا را كه نقش كلیدی در بروز نارسایی و بیماری‌های قلبی دارند، بررسی كردند. این فاكتورهای خطرزا شامل سیگار، الكل، ورزش و یا سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی هستند.

در پایان معلوم شد هر چه میزان سطح تحصیلات افراد بالاتر باشد، احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری قلبی كمتر است و این افراد از عملكرد قلبی مطلوب‌تری برخوردارند..../تحلیل:ایسنا