دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گوگل از ایالات متحده به دلیل ممانعت قرارداد دولت شکایت کرد



 

 

گوگل

 

 

 

(رویترز) - گوگل از دولت آمریکا به این دلیل که مانع حضور محصولات آن در یک قرارداد پنج ساله حدود ۵۹،۰۰۰،۰۰۰ دلار برای ارتقاء سیستم ایمیل وزارت کشور شده است، شکایت کرد.

در یک فایل شکایت با تاریخ جمعه، گوگل گفت که دولت از صلاحدید خود سواستفاده کرده و به صورتی عمل کرده است که "خودسرانه و دمدمی مزاجانه" بوده است، یعنی تنها با در نظر گرفتن طرحهای فروش با تکنولوژی ایمیل مبتنی بر تکنولوژی مایکروسافت تصمیم گیری کرده است.

دادخواست زمانی پیش آمد که گوگل، یعنی رهبر جستجوی اینترنتی، به دادگاه فدرال پا گذاشت تا از دولت فدرال، محلی و ایالتی برای ایمیل های انلاین و تولید محصولات خود شکایت کند.

گوگل می گوید وزارت کشور بر خلاف اطمینانهایی که به نمایندگان گوگل داده بود حرکت می کند، آنها وعده داده بودند که وزارت کشور یک رقابت کامل و کاملا باز برای همه در مورد نیازمندی های پیامهای اینترنتی خود خواهد داشت.

"فراخوان (درخواست برای طرح های پیشنهادی) مشخص کرد که تنها بهره وری آنلاین مایکروسافت سوئیت - فدرال (" BPOS - فدرال ") می تواند پیشنهاد ارائه دهد،" شکایت گوگل این گونه خوانده شد. وزارت کشور این موضوع را رد کرد.

در ماه ژوئیه، گوگل نسخه ویژه ای از نرم افزار بهره وری خود را که مبتنی بر وب طراحی شده را معرفی کرد که با شرایط امنیتی سختگیرانه دولت آمریکا مطابقت داشت. پیشنهاد گوگل برای دولت فدرال تحت قانون مدیریت امنیت اطلاعات بود، که این شرکت اعلام کرد این موضوع به معنی آن است که آنها می توانند اطلاعات دولت را حساس تلقی کنند ، اما طبقه بندی شده محسوب نمی شود.

گوگل ۹۷ درصد از درآمد سالانه خود نزدیک به ۲۴ میلیارد دلار را از تبلیغات بدست می آورد. این شرکت در کسب و کار گذشته اعلام کرده است که برنامه تولید آن "صدها میلیون" دلار درآمد سالانه و سود را در بر می گیرد.../تحلیل:رویترز


ویدیو مرتبط :
دولت ایالات متحده به چه کسانی خدمت می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت از احمدی نژاد، دولت ایران، طالبان و حامد کرزای به دلیل سقوط هواپیمای آمریکایی



اخبار سیاست خارجی - شکایت از احمدی نژاد، دولت ایران، طالبان و حامد کرزای به دلیل سقوط هواپیمای آمریکایی

روزنامه "واشنگتن پست" نیز این وکیل را کسی توصیف می کند که تاکنون صدها شکایت علیه سران آمریکا و دیگر کشورها، وزیران و نهادهای دولتی و غیردولتی به دلایل مختلف ارائه کرده است.

 شکایتی علیه مقامات فعلی و قبلی ایران و افغانستان به دلیل کشته شدن شماری از نظامیان آمریکایی تسلیم دادگاهی در این کشور شد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، در این دادخواست علیه دولت ایران، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران، سپاه پاسداران، دولت افغانستان، حامد کرزای رئیس جمهور سابق افغانستان، گروه طالبان و القاعده شکایت شده است.

در این پرونده از ارتباط آنها با سرنگونی یک فروند هواپیمای آمریکایی در افغانستان و کشته شدن 17 نظامی آمریکایی در این حادثه شکایت شده است.


ساختمان وزارت دادگستری آمریکا - واشنگتن

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سقوط هواپیمای آمریکایی

 
"لاری کلیمان" وکیل دادگستری که در این پرونده شاکی است به روزنامه الشرق الاوسط گفت:  آگهی های قضایی به زبان های انگلیسی، عربی، فارسی، اردو، پشتو در تعدادی از مطبوعات منتشر شدند. این اقدام به عنوان بخشی از اقدامات حقوقی به درخواست قاضی این پرونده انجام شدند.

وی افزود: این شکایت به وکالت و نمایندگی از شارلز و ماری استرینگ والدین یکی از قربانیان سقوط این هواپیمای آمریکایی، انجام شد.

این هواپیمای آمریکایی در روز 6 آگوست 2011 با حمله موشکی نیروهای طالبان سرنگون شد و سرنشینان آن کشته شدند.

روزنامه "واشنگتن پست" نیز این وکیل را کسی توصیف می کند که تاکنون صدها شکایت علیه سران آمریکا و دیگر کشورها، وزیران و نهادهای دولتی و غیردولتی به دلایل مختلف ارائه کرده است.

او همچنین سال گذشته میلادی در پرونده ای علیه سازمان امنیت ملی آمریکا (ان سی اِی) به اتهام نقض قانون اساسی آمریکا به دلیل جاسوسی از شهروندان آمریکایی شکایت کرد و توانست حکم محکومیت این سازمان را کسب کند.

وی در سال 1999 نیز توانست در شکایت علیه رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی بیل کلینتون پیروز شود. این شکایت مربوط به ماجرای کلینتون و مونیکا بود.

این وکیل یکی از معدود افرادی است که توانسته است حکم محکومیت رئیس جمهور آمریکا را کسب کند.
اخبار سیاست خارجی - عصرایران