دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!


لافراری سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را پر کرده است اما در این زمان این دوستان عزیز تازه به محدودیت سرعت جهانی رسیده‌اند! 10 خودروی کند امروزی را که می‌توانید بخرید برای شما لیست کرده‌ایم، هرچند که فکر نمی‌کنیم علاقه‌ی زیادی به آن‌ها نشان دهید!

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: لافراری سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را پر کرده است اما در این زمان این دوستان عزیز تازه به محدودیت سرعت جهانی رسیده‌اند! 10 خودروی کند امروزی را که می‌توانید بخرید برای شما لیست کرده‌ایم، هرچند که فکر نمی‌کنیم علاقه‌ی زیادی به آن‌ها نشان دهید!

1. فولکس‌واگن آپ 1.0 – شتاب صفرتا صد کیلومتر در 15.3 ثانیه

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!

آپ یک اسب اصیل است اما یکی از کندترین اسب‌هاست! اما چندان ناراحت نباشید. با قدرت 59 اسب بخاری پیشرانه لاستیک‌های شما دست‌نخورده باقی خواهند ماند و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.



2. تویوتا iQ مولتی درایو – 15.3 ثانیه

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!

دپارتمان مهندسی تویوتا همه‌ی توجهات خود را بر پکیج‌های شیطانی و هوشمند iQ گذاشته‌اند و احتمالاً چیزی که از زیر دست آن‌ها در رفته اسب بخار بوده است. پیشرانه‌ی 1 لیتری پایه‌ی این خودرو با آپشن گیربکس CVT جفت شده است و مطمئناً با این ترکیب نمی‌خواهید که در لاین تندروی بزرگراه برانید!



3. تویوتا آیگو – 15.5 ثانیه

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!

دومین خودروی تویوتا در لیست آیگو است که اگرچه جدیدتر است اما کندتر از برادر قبلی خود است. این خودرو که با سرعت میانه‌ی خوبی ندارد از نمای جذابی برخوردار است اما…



4. سیتروئن C-Zero – 15.9 ثانیه

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!

این خودرو از آلایندگی صفر و رانندگی ساکت و آرام برخوردار است اما C-Zero همان‌قدر که ساکت است، همان‌قدر هم کند است. یک‌چیز برای اطمینان این است: این خودرو بیشتر شبیه g-Zero است وقتی‌که بحث شتاب گیری باشد! پیشرانه‌ی الکتریکی این خودرو از شتاب 15.9 ثانیه‌ای برخوردار است.



5. فیات دابلو – 15.9 ثانیه

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!

با پیشرانه‌ای که اصلاً سرحال نیست، پرفورمنس در این خودرو محلی از اِعراب ندارد! حداقل می‌توانید بدون نگرانی از خالی شدن باتری‌های خودرو به راه خود ادامه دهید.



6. اشکودا فابیا 1.2 – 16.5 ثانیه

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!

برای خریدارانی که درباره‌ی خریدن فابیای 2014 با پیشرانه‌ی 1 لیتری و شتاب 15.7 ثانیه‌ای مردد بوده‌اند، اشکودا هنوز هم مدل قدیمی با شتاب 16.5 ثانیه‌ای را ارائه می‌کند! بنابراین قدر مدل جدید را بدانید! این را به یاد داشته باشید که شما می‌خواهید از نقطه‌ی A به B بروید بنابراین پرفورمنس اولویت اصلی شما نخواهد بود.



7. اسمارت فورتو – 16.9 ثانیه

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!

آخرین نسل اسمارت بسیار کند است و شبیه یک ماشین زمان به نظر می‌آید! به‌هرحال با راندن این خودرو و برای رسیدن به یک مقصد سه تولد را از دست می‌دهید (!)، موبایل شما منسوخ شده و گربه‌تان نیز مرده است!



8. سوزوکی آلتو اتو – 17 ثانیه

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!

در بحث شتاب گیری این خودرو یک مجسمه‌ی کلافگی است! توجه داشته باشید که این خودرو سومین مدل کند لیست است. امیدواریم که دفعات بعدی سوزوکی تحفه‌ی چشمگیرتری ارائه دهد.



9. پژو پارتنر تیپی – 17.1 ثانیه

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!

نام خودرو از خیمه و چادر گرفته‌شده چرا که این خودرو به‌عنوان یک علاقه‌مند به جابجایی آمریکایی‌های بومی در سال‌هایی که اذیت و آزار می‌دیدند مطرح است! و باید اشاره‌کنیم که شتاب گیری این خودرو هم شبیه همان واگن‌ها با چرخ‌های چوبی است!



10. پژو اکسپرت تیپی LWB – 20.7 ثانیه

کندترین خودروهایی که می‌توانید بخرید!

خب واضح است که این یک ون مخصوص درگ است اما ما توصیه نمی‌کنیم که با این نهنگ پشت چراغ مسابقه قرار بگیرید! درحالی‌که پژو نمی‌خواهد به ریشه‌های GTi خود بازگردد، نسخه‌ی استاندارد بافاصله‌ی معمولی محورها شتاب 18.5 ثانیه‌ای دارد.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر ۲۰ میلیون دارید چه خودرویی می توانید بخرید؟



اگر ۲۰ میلیون دارید چه خودرویی می توانید بخرید؟

شاید اندک زمانی پیشتر می توانستید با 20 میلیون تومان یک خودروی پژو 206 اتومات را خریداری کنید اما امروز قطعا دیگر نمی توان با این میزان بودجه به سمت خرید چنین خودرویی بروید.

با این حال هنوز هم می توانید به سراغ برخی از خودروهای داخلی بروید و در مرز 20 میلیون صاحب آنان شوید.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این نکته را فراموش نکنید که قیمت‌های درج شده در لیست زیر مربوط به نرخ خرید و فروش بازار هستند. طبیعی است قیمت کارخانه‌ای به مراتب ارزان‌تر تمام می‌شود ولی مهم اینجاست که عرضه نمونه کارخانه‌ای با تاخیر بسیاری همراه می‌شود.

روآ پژویی با موتور پیکان. ایران‌خودرو در مدلی موسوم به سال به تقلید از خودروسازان اروپایی، تغییرات ظاهری را در این خودرو اعمال کرده است. این خودرو با یک موتور 1.7 لیتری می‌تواند 88 اسب‌بخار نیرو تولید کند. مصرف میانگین روآ 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

سمند SE نسخه تغییر شکل یافته است. این خودرو با همان پیشرانه 1.8 لیتری می‌تواند 100 اسب‌بخار نیرو تولید کند. مصرف میانگینش هم 8.5 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده است.بین سمند SE و LX تفاوت خاصی نیست. هرچه هست در تغییرات ظاهری مشاهده می‌شود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نسخه استاندارد این خودرو با یک ایربگ 17 میلیون و 800 هزار تومان و نسخه دوگانه‌سوز آن با همان یک ایربگ 19 میلیون و 500 هزار تومان می‌ارزد.

این سمند با آن سمند از نظر فنی تفاوتی نمی‌کند. همان قدرت و همان میزان مصرف سوخت. در بین خانواده سمندهای LX یک عضو دیگر هم دیده می‌شود که خیلی با استقبال مواجه نشده است. مدل EF7 که با موتور پایه گازسوز عرضه می‌شود. قیمت این مدل نیز 19 میلیون و 300 هزار تومان در بازار آزاد است. سمند فوق با پیشرانه 1.7 لیتری‌‌اش می‌تواند 103 اسب‌بخار نیرو فراهم کند.درحال حاضر نسخه استاندارد این محصول استراتژیک ایران‌خودرو 16 میلیون و 800 هزار تومان و قیمت مدل دو گانه‌سوز آن 17 میلیون و 700 هزار تومان است. پژو 405 با یک موتور 1.8 لیتری می‌تواند 98 اسب‌بخار نیرو داشته باشد.

SLX مدل به اصطلاح اسپرت‌شده GLX است. خریدار این خودرو می‌تواند با هزینه‌ای به مراتب کمتر خودش تمام تغییرات ظاهری خودرو را از فروشگاه‌های لوازم جانبی تهیه کند. اس‌ال‌ایکس تک‌سوز با پیشرانه 1.8 لیتری 100 اسب‌بخاری 17 میلیون تومان و نسخه TU5 آن با پیشرانه 1.6 لیاری 108 اسب‌بخاری 17 میلیون و 500 هزار تومان می‌ارزد. موتورهای TU5 را روی 206 نیز دیده‌ایم.

قبلاً تندر 90 را در 3 کلاس E0، E1 و E2 و در سه تیپ فول و نیمه فول می‌دیدیم. بعد از حذف E0 عضو پایه این خانواده E1 نام گرفت. خودرویی که در حال حاضر 19 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده است. افزایش قیمت این محصول نزدیک به 7 میلیون تومان نسبت به روز اولش بوده است.مدلی از تندر 90 نیز در بازار دیده شده است که البته با اقبال چندانی مواجه نشده است. این مدل E1 دوگانه‌سوز است که قیمتش 19 میلیون و 800 هزار تومان است. همه تندرها با یک پیشرانه 1.6 لیتری و به قدرت 110 اسب‌بخار عرضه می‌شوند.

و اما خانواده جنجالی پراید. اقتصادی‌ترین محصول بازار ایران.در حاضر مدل 141 LE این خودرو 10 میلیون و 200 هزار تومان هم پیدا می‌شود. بعد از آن هاچ‌بک 111 EX را می‌بینیم که 11 میلیون تومان قیمت خورده است و دست آخر 132 EX موجود است که 11 میلیون و 200 هزار تومان می‌ارزد.

قیمت یکدستگاه تیبا مدل SL 13 میلیون و 800 هزار تومان و مدل SX آن 14 میلیون و 600 هزار تومان است.تفاوت بین این دو مدل باز هم فقط در ظاهر است. مثل صندلی‌ها، پشت آمپر، رینگ و قالپاق و کنسول و داشبورد. تیبا که ابتدا نامش مینیاتور بود اکنون با پیشرانه‌ای 1.5 لیتری 78 اسب‌بخاری وارد بازار می‌شود.

ریو دیگر تولید نمی‌شود. برای همین نمایشگاه‌دارانی که از قبل آن را خریده‌اند اکنون پول خوبی از فروش آن به جیب می‌زنند. این تولیدی سایپا با فرمان هیدرولیک و ترمز ABS در بازار فروخته می‌شد. ریو مجهز به پیشرانه‌ای 1.5 لیتری 97 اسب‌بخاری است.

چینی زیر 20 میلیون تومان یکی از تولیدات کرمان خودرو است. محصول پایه لیفان که شرکت مادر به دلیل عدم استقبال سریعاً آن را با نمونه 620 تعویض کرد. این خودروی نه چندان زیبا با آن کیفیت بحث‌برانگیزش دارای یک پیشرانه 1.6 لیتری 100 اسب‌بخاری بود.

لوبو در بازار یافت نمی‌شود. لوبو این هاچ‌بک سایز کوچک خودروسازان بم، با همان قلب کوچ 1.1 لیتری‌اش می‌تواند هم‌اندازه پراید نیرو تولید کند. یعنی 65 اسب‌بخار.

آن موقعی که آمد شعار ارزان‌ترین و کم‌مصرف‌ترین خودروی بازار ایران را برای خودش انتخاب کرد. اکنون مدل پایه 3 سیلندر این خودرو 11 میلیون و 500 هزار تومان و مدل چهار سیلندر دنده دستی آن 12 میلیون و 600 و در آخر مدل چهار سیلند دنده اتوماتیک آن 14 میلیون تومان قیمت خورده است./خبرآنلاین

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران