دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشورها چه هنگامی مورد حمله شهاب‌سنگ قرار می‌گیرند؟



اخبار,اخبار علمی , شهاب‌سنگ

 

اخبار علمی - کشورها چه هنگامی مورد حمله شهاب‌سنگ قرار می‌گیرند؟

بررسی‌های جدید دانشمندان اسپانیایی درباره مسیرهای برخورد شهاب‌سنگ‌ها نشان می‌دهد این برخوردها در اوقات خاصی از سال و در مکان‌هایی خاص و نه به صورت تصادفی رخ می‌دهند.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ 33 برخورد شهاب‌سنگی بین سال‌های 2000 و 2013 نشان می‌دهد تعداد برخوردهای شهاب‌سنگ‌ها زمانی که مدار زمین از میان جریانات شهاب‌سنگ‌هایی عبور کرده، بالاتر بود. این جریان شهاب‌سنگ توسط شکستن یک دنباله‌دار ایجاد شده بودند، بالاتر بود.

به گفته دانشمندان دانشگاه مادرید، اکثر شهاب‌سنگ‌های تحلیل‌شده به عنوان بخشی از این تحقیق در نیمه دوم سال‌های میلادی به زمین برخورد کرده بودند.

محققان 33 برخورد چندکیلوتنی از سال 2000 تا 2013 را بررسی کردند که توسط حسگرهای فشار صوتی فراصوت شناسایی شده بودند. این حسگرها برای شناسایی آزمایش‌های هسته‌ای سری به کار می‌روند اما برخوردهای شهاب‌سنگ را هنگامی که حامل بیش از هزاران تن تی‌ان‌تی هستند، نیز شکار می‌کند. محققان حاضر در این پژوهش دریافتند از این 33 برخورد، 17 برخورد در نیمکره شمالی و 16 مورد در نیمکره جنوبی رخ داده بودند.

از تمامی این برخوردها، 25 مورد آن‌ها در عرض جغرافیایی 40 درجه شمالی یا جنوبی استوا روی داده‌اند در حالی که هشت مورد در عرض‌های جغرافیایی بالاتر رخ داده‌اند. 20 برخورد در نیمه دوم سال رخ دادند در حالی که 13 مورد در شش ماهه اول سال‌های میلادی گزارش شده بودند.

در نیمکره جنوبی، ژوئن ماهی بود که بیشترین احتمال برخورد یک شهاب‌سنگ با زمین در آن وجود داشت در حالی که در سپتامبر و اکتبر کمترین احتمال این رخداد وجود داشت.

در مجموع، 12 برخورد شهاب‌سنگ در نیمه دوم سال‌های میلادی و چهار برخورد در شش ماهه نخست روی دادند. در شمال استوا، در ماه نوامبر بیشترین احتمال برخورد یک سیارک وجود داشت در حالی که ماه مه و ژوئن کمترین احتمال این وجود داشت. 9 شهاب‌سنگ در نیمه نخست سال‌های میلادی به زمین برخورد کردند و هشت مورد نیز در نیمه دوم سال به آن برخورد کردند.

تا پیش از ارائه این مقاله تصور می‌شد شهاب‌سنگ‌ها به طور تصادفی و در هر زمان و مکانی به زمین برخورد می‌کنند. با این حال برخی از دانشمندان معتقدند داده‌های بیشتری در این مورد لازم‌اند و بررسی 33 مورد برخورد شهاب‌سنگ از لحاظ آماری طیف کوچکی است. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
وقتی ماهیگران مورد حمله گله ماهی قرار می گیرند.تماشایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر به ایران حمله شود، تمام منافع امریکا در سراسر جهان مورد هدف قرار می گیرند/امریکایی ها می دانند که ما چه نوع کشوری هستیم



 

 

 

 

 

آمریکا , منافع آمریکا , حمله به ایران , بمب اتمی

 

 

 

رویترز نوشت: سفیر ایران در روسیه گفت: در صورت حمله امریکا، ایران قادر به حمله به منافع امریکا در سراسر جهان است.

محمود رضا سجادی گفت: حمله به ایران از سوی امریکا اشتباه بزرگی است و به مانند یک خودکشی می ماند.

وی که در یک کفرانس خبری در مسکو حضور داشت، گفت: امریکایی ها می دانند که ایران چه نوع کشوری است. همه ی انها از وحدت مردم ایران اگاه هستند.

سفیر ایران در مسکو تصریح کرد: برای همین است که ایران کاملا اماده ی انجام حملات تلافی جویانه ی به امریکا در سراسر جهان است.

وی که از طریق یک مترجم، سخن می گفت، افزود: اگر امریکا این حمله را انجام دهد، به سرعت پشیمان می شود. به این دلیل که ما لیستی از اقدامات تلافی جویانه داریم.

وی گفت: موضوع حمله به ایران چندین سال است که در برنامه کاری امریکا قرار دارد. اما ایران هرگز اغاز کننده ی جنگ نخواهد بود..../انتخاب