دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف گلهای ۴۵ میلیون ساله در دل یک معدن



اخبار علمی,خبر های علمی,گل

دانشمندان از کشف گونه های جدیدی از گلها خبر دادند که به دلیل گیر افتادن در کهربا طی گذر میلیونها سال همچنان ساختار اولیه خود را حفظ کرده اند.

به گزارش مهر، درحالی که متوسط عمر گلها بین چند ساعت تا چند ماه است حالا اما دانشمندان از شناسایی چند نمونه ناشناخته از گلها خبر داده اند که قدمتی درحدود ۴۵ میلیون سال دارند. اما نکته جالب توجه تر این است که این گلها تقریبا دست نخورده باقیمانده اند.

دانشمندان در مقاله جالب توجهی که در Nature Plants منتشر کرده اند از کشف گونه های جدیدی از گلها خبر داده اند که در دو تکه کهربای استخراج شده در یکی از معادن جمهوری دومنیکن شناسایی شده اند.

کهربا که از مایعات ترشح شده توسط درختان تولید و در گذر زمان سفت و سخت شده است این گلها را در خود حبس کرده است. دانشمندان تخمین می زنند قدمت این گلها به ۴۵ میلیون سال پیش بازگردد.

البته تخمینهای مختلفی درخصوص قدمت این گلها زده می شود که علت آن هم مشکل بودن تشخیص دقیق عمر کهرباست.

دانشمندان اعلام کرده اند که این گلها بسیار کوچک بوده و کمتر از یک سانتیمتر درازا دارند.

این گونه های تازه کشف شده Strychnos electri نام دارند و حالا دانشمندان از روی آنها می توانند به درک روشن تری از پوشش گیاهی زمین در میلیونها سال پیش دست پیدا کنند.

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
اظهارات احمدی نژاد درباره کشف معدن با هدایت اولیای الهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر دو ساله چینی ۴۵ كیلوگرم وزن دارد!



 

 

 دختر دو ساله چینی ۴۵ كیلوگرم وزن دارد

 

رسانه های دولتی چین در گزارشی از یك كودك دو ساله اعلام كردند كه این دختر بچه ۴۵ كیلوگرموزن دارد.

 

در گزارش رسانه های دولتی چین آمده است كه این كودك كه تنها دو سال دارد و در روستای «دونگ نیو» در شمال این كشور زندگی می كند، ۴۵ كیلوگرم وزن دارد.

این كودك با نام «فان سیجیا» كه اهل استان «شانگژی» است، هر روز توسط مادربزرگ و مادرش برای پیاده روی بیرون برده می شود، اما به دلیل افزایش وزن شدید قادر به راهپیمایی نیست.

به نقل از خبرگزاری شین هوا، مادربزرگ و مادر این كودك او را بر روی پشت خود حمل می كنند.

همچنین خانواده این كودك تلاش فراوان برای كاهش وزن وی به خرج دادند، اما تاكنون این تلاشها بی نتیجه بوده است؛ چرا كه چاقی در میان اعضای خانواده این دختر بچه دو ساله ارثی است./ ایسنا