دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کاربردهای فناوری‌های پوشیدنی + عکس



اخبار علمی - کاربردهای فناوری‌های پوشیدنی + عکس

ساعت های مچی که پیش از این در فیلم های تخیلی می توانستند شخصی را ردیابی کنند یا مجهز به ماشین حساب و صفحه های بزرگ بودند دیگر رویا نیستند، امروزه این تکنولوژی جدید با عنوان «تکنولوژی های پوشیدنی» ارائه می شود.

ساعت های مچی که پیش از این در فیلم های تخیلی می توانستند شخصی را ردیابی کنند یا مجهز به ماشین حساب و صفحه های بزرگ بودند دیگر رویا نیستند، امروزه این تکنولوژی جدید با عنوان «تکنولوژی های پوشیدنی» ارائه می شود.

در سال های اخیر، تکنولوژی جدیدی با عنوان «ابزارهای پوشیدنی» (Wearable Tech) وارد بازار فناوری شده تا کاربران را پیش از پیش مجذوب کند.

پیش بینی می شود فروش محصولات پوشیدنی تا 4 سال آینده به رقمی بیش از 1.8 میلیارد دلار دست پیدا کند.

طراحی های ظریف، سبک و منحصر به فرد محصولات جدید باعث شده تا با استقبال بی نظیر کاربران و مخاطبان مواجه شوند.

وسایل مختلفی از جمله عینک، ساعت، کفش، کلاه، دستبند و غیره می توانند تبدیل به وسایل هوشمندی شوند که از آنها با عنوان ابزارهای پوشیدنی یاد می شود.

در این مطلب به برخی از این موارد اشاره می شود:

Android Wear Google

 

اخبار,اخبار علمی,ساعت های هوشمند,اندروید ویر,محصولات پوشیدنی

 

گوگل اخیرا اپلیکیشن مخصوص «Android Wear» را منتشر کرده است. این اپلکیشن جدید برای اندروید ویر و ساعت های هوشمند ساخته شده است.

صفحه این ساعت به دلخواه کاربر می تواند همیشه روشن یا در زمان هایی که استفاده نمی شود، خاموش یا کم نورتر باشد.

برنامه های مختلفی را به سادگی می توان به این ساعت هوشمند اضافه کرد. برنامه هایی مانند مدت سوزاندن کالری، سنجش سلامت، فرمان های صوتی، یادآوری قرارهای ملاقات و... است.

Sony SmartBand

  

 یکی دیگر از شگفتی های ابزارهای پوشیدنی متعلق به ساعت سونی است. شما با این ساعت می توانید از تماس ها، پیامک ها و ارتباطات مختلف آگاه شوید یا حتی می توانید موسیقی گوش کنید.

این ساعت نیز همانند اندورید ویر گوگل دارای قابلیت هایی مانند سنجش مصرفی کالری، میزان پیاده روی و... است.

اخبار,اخبار علمی,ساعت های هوشمند,اندروید ویر,محصولات پوشیدنی

ساعت ها و دستبندهایی با کارکردهایی مشابه مانند «LG Lifeband Touch» دستبند ساخت کمپانی «LG» و «Razer Nabu» ساخت کمپانی ریزر، «Pebble Steel» ساعت های هوشمند «Pebble» و... تقریبا عملکردی شبیه به ساعت سونی دارند.

اما اخیرا تکنولوژی متفاوت دیگری نیز به بازار آمده است. این ابزار یک قطعه (سنسور) کوچک است که به کت شما متصل شده و با گوشی های هوشمند در ارتباط است تا درباره مسافت طی شده گزارشاتی را اعلام کند.  

اخبار,اخبار علمی,ساعت های هوشمند,اندروید ویر,محصولات پوشیدنی

 این قطعه کوچک همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید به مناطق مختلف کت مانند یقه، سرشانه و سرآستین متصل می شود تا خدمات ویژه ای را ارائه کند.

ابزار هوشمندی برای سگ ها
متخصصان ساخت ابزارهای پوشیدنی تا جایی پیش رفته اند که حتی برای سگ های خانگی نیز وسیله ای به اسم «Smart Ball» طراحی کرده اند.

سگ های خانگی علاقه وافری به بازی با توپ دارند. زمانی که با یک توپ سرگرم بازی هستند بی توجه به محیط اطرافشان دنبال توپ می روند و به همین دلیل گاهی بسیاری از آنها در اثر تصادف با ماشین مرده اند یا هرگز به خانه بازنگشته اند. اما با ساخت توپ هوشمند هیچ سگی از محیط خانه بیرون نمی رود.

تبادل بیش از پیش اطلاعات با کمک فناوری های پوشیدنی
فناوری های «Wearables» مکمل جدیدی برای برنامه های تلفن همراه محسوب می شوند که در ارائه فرصت های جدید و جذاب به کاربران نقش به سزایی را ایفا می کنند.

فناوری های پوشیدنی که اخیرا روانه بازار شده اند بیشتر به عملکرد سلامت و همینطور فعالیت های فیزیکی مصرف کنندگان می پردازند.

اپلیکشن های دیگری نیز در این سیستم وجود دارند که به درک و کنترل اطراف می پردازند. برای مثال در سیستم های پوشیدنی، برنامه ای با عنوان «مزاحم نشوید» نصب شده است که با انتخاب این گزینه، ساعت هوشمند هیچ گونه پیامی اعم از پیامک یا تماس را به شما منتقل نمی کند.

اما فواید کلی فناوری های پوشیدنی را می توان در موارد زیر دانست :

* آگاهی از عملکرد فیزیکی، سلامتی، جسمی و روانی بدن
* اطلاعاتی که به سادگی می توانند در دسترس باشند
* سرگرمی و تفریح با فناوری های پوشیدنی
* مکمل جدیدی برای تلفن های همراه
* و...

فناوری های پوشیدنی، راهی برای تجاوز به حریم خصوصی
اما در پایان باید گفت، یک نگرانی درباره فناوری های پوشیدنی وجود دارد و آن هم تجاوز به حریم خصوصی افراد است همانند عینک گوگل.

دوربین این عینک پنج مگاپیکسلی در جلوی صفحه قرار دارد و از قابلیت عکس گرفتن و فیلمبرداری با کیفیت بالایی برخوردار است.

اخیرا، مسئولان سالن های سینمایی ورود با این عینک به سینماها را ممنوع اعلام کرده اند زیرا این عینک از قابلیت فیلمبرداری و ضبط ویدئو به صورت غیرقانونی برخوردار است.

 

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
فناوری جدید : دوربین پوشیدنی برای نابینایان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با فناوری های رژیمی+عکس



آشنایی با فناوری های رژیمی+عکس

امروزه در دنیای تکنولوژی، رقابت از کیفیت و امکانات به سمت ظرافت و زیبایی کشیده شده، به طوری که شرکت های سازنده فناوری های مختلف با خلق محصولات فوق باریک و سبک وزن، سعی بر حفظ جایگاه خود در بازار جهانی را دارند.

بازار فناوری های مختلف این روزها در دست باریک ترین و سبک ترین های این عرصه بوده و شرکت های سازنده ی محصولات صوتی و تصویری نیز سعی بر رعایت این موضوع و بالا بردن فروش خود دارند.

باریک ترین لپ تاپ دنیا

  باریک ترین لپ تاپ دنیا,آشنایی با فناوری های رژیمی

 کمپانی تایوانی نه چندان شناخته شده ی Inhon پس از معرفی لپ تاپ کربنی Blade 13 در آستانه کسب جایزه باریک ترین و سبک ترین نوت بوک جهان است. این لپ تاپ 13 اینچی که از ویندوز 8 بهره می برد، در باریک ترین نقطه خود به 12.88 میلی متر می رسد که بنابر ادعای سازنده، 2 میلی متر باریک تر از NEC Lavie X، نزدیکترین رقیبش است. این نوت بوک همچنین از هر لپ تاپ دیگری سبک تر است  و وزن آن تنها 870 گرم می باشد که 453 گرم از مک بوک ایر 13 اینچی سبک تر است. این رایانه قابل حمل حتی NEC Lavie Z، نزدیک ترین رقیبش در این زمینه را با اختلاف 5 گرم شکست می دهد.

باریک ترین تلفن همراه دنیا
پس از عرضه گوشی‌هایی با ضخامت 12، 10، 8 و 7 میلیمتر حال گوشی هوشمند جدیدی روانه بازارهای جهانی شده که تنها 65/6 میلیمتر ضخامت دارد. نکته جالب آن است که این گوشی از سوی شرکت‌های مشهور سازنده گوشی مانند اپل، سامسونگ، موتورولا، اچ تی سی و... عرضه نشده، بلکه یک شرکت چینی به نام Oppo آن را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

  باریک ترین تلفن همراه دنیا

گوشی یاد شده مجهز به نسخه 4 سیستم عامل آندروید یا Ice Cream Sandwich است. در این گوشی از پردازنده دو هسته‌ای 5/1 گیگاهرتزی استفاده شده و دارای RAM یک گیگابایتی است. نمایشگر این گوشی از نوع 3/4 اینچی و AMOLED Plus است و روی بخش جلوی آن دوربین 3/1 مگاپیکسلی نصب شده است. دوربین مذکور از توان فیلمبرداری با دقت 720p هم برخوردار است. اما در پشت گوشی دوربینی 8 مگاپیکسلی با دقت ضبط ویدئویی 1080p نصب شده است.

قیمت گوشی یاد شده 3999 یوآن معادل 632 دلار است. پیش از این در میان گوشی‌های باریک عرضه شده به بازار آیفون 4 از همه محبوب‌تر بود که ضخامت آن 3/9 میلیمتر بود. رتبه بعدی با ضخامت 45/8 میلیمتری متعلق به گالکسی اس سامسونگ و رتبه سوم با ضخامت 1/7 میلیمتری متعلق به Droid Razr شرکت موتورولا است.

باریک ترین دوربین دنیا

 باریک ترین دوربین دنیا

 سونی یکی از شرکت هایی است که همیشه به دنبال کسب بهترین ها بوده است اما این شرکت دستی هم در تولید وسایل جالب دارد که یکی از آن ها باریک ترین دوربین دنیاست. این دوربین که مدل " TX30 " نام دارد و پهنای آن تنها 15 میلی متر است. این دوربین 18 مگاپیکسل کیفیت دارد و تا عمق 10 متری ضد آب است.

باریک ترین تبلت دنیا

  باریک ترین تبلت دنیا

تبلت یکی از وسیله هایی است که این روزها در بسیاری از نقاط دنیا از آن استفاده می شود. این وسیله را می توانیم بزرگترین ابداع قرن 21 بدانیم. بار دیگر سونی در دنیای تبلت هم به عنوان باریک ترین دست پیدا کرده است. وایو 11 باریک ترین تبلتی است که در بازار می توان خریداری کرد. این تبلت دارای پهنای 11 میلی متری است و میتوان آن را با پردازنده های core i5, core i7 خریداری کرد.

باریک ترین تلویزیون دنیا

 باریک ترین تلویزیون دنیا

 حدود 6 ماه از رونمایی تلویزیون فوق باریک ال جی می گذرد اما هنوز هم رقیبی برای آن پیدا نشده است. یک تلوزیون 31 اینچی با قابلیت نمایش تصاویر 3 بعدی و تنها با ضخامت 2.79 میلی متر! قطر این محصول ال جی تقریبا به اندازه ی قطر یک کلید بوده و با دارا بودن صفحه نمایش OLED به تلویزیونی بی رقیب تبدیل شده است.

باریک ترین اسپیکر (بلندگو) دنیا

  باریک ترین اسپیکر (بلندگو) دنیا

 شاید عجیب ترین و در عین حال باریک ترین محصول دنیای فناوری، اسپیکر محصول شرکت وارویک باشد. این بلندگوی عجیب که توسط شرکت وارویک تولید شده قطری کم تر از یک میلی متر یعنی برابر با یک کاغذ را داراست. این بلند گو در واقع یک ورقه آلومینیومی انعطاف پذیر است که قادر است امواج صوتی را با کیفیت مناسب و قابل قبول در فضا منعکس کند.شرکت وارویک قصد دارد تا چند ماه آینده این اسپیکر های فوق باریک را به صورت عمومی عرضه کند.

منبع:yjc.ir