دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

«چك الكترونیكی» ضد سرقت با قابلیت حذف هزینه انتقال موجودی



چك الكترونیكی , دفترچه چك , هاب امنیتی

 

محققان موفق به ارائه یك «چك الكترونیكی» شده اند كه سیستم قدیمی چك های معمول را سهولت بخشیده و اكثر هزینه های پردازش و انتقال موجودی در بانكها را حذف می كند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دفترچه چك فناوری پیشرفته شبیه نمونه های قدیمی چك بوده، اما هر برگه آن با قلم خاصی نوشته شده كه از یك دوربین ریز برای ثبت ضربات بر روی میلیون ها نقاط ریز چاپ شده بر روی سطح برخوردار است.

كاربر در انتهای كار می تواند برای محاسبات خود مبلغ را در ته چك وارد كرده و چك رامبادله كند. با انتقال چك به محل مورد نظر، این قلم به ارسال جزئیاتی از طریق بی سیم به بانك آنها خواهد پرداخت.

از آن جایی كه چكها و قلم دیجیتالی آنها تنها با «هاب امنیتی» رایانه مشتری كار می كند، دزدان در برابر آنها كاری از پیش نخواهند برد.

به گفته محققان، این چك با همكاری گروهی از افراد بالای ۸۰ سال ساخته شده است.

این پژوهش كه توسط دانشگاه های یورك، نیوكاسل و نورثامبریا انجام شده قرار است در نشستی در ساتل آمریكا مورد بررسی قرار گرفته و امكان علاقه مندی بانكها برای استفاده از آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

قیمت یك قلم دیجیتال در حال حاضر ۸۰ پوند بوده؛ اما انتظار می رود در آینده كاهش چشمگیری داشته باشد.

كاربری چك از سال ۱۹۹۰ بسیار كاهش یافته؛ اما هنوز روزانه ۳.۵ میلیون برگه چك نوشته می شود.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
راهنمای نصب دستگاه ضد رسوب الكترونیكی آب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه برق صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم با حذف دیماند كاهش می یابد



 

 

هزینه برق صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم با حذف دیماند كاهش می یابد

 

وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با توجه به هدفمندی یارانه‌ها گزینه‌ای برای محاسبه هزینه برق صنایع در نظر گرفته شده كه بر اساس آن هزینه ظرفیت قراردادی(دیماند) از صنایع گرفته نمی شود كه این گزینه موجب كاهش هزینه برق صنایعی مانند فولاد و آلومینیوم می شود.

'محمد بهزاد' روز دوشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: بر اساس گزینه جدید قیمت هر كیلوات مصرف برق در بخش صنعت 430 ریال است كه این امر تسهیلات مناسبی را برای صنایعی كه دارای ظرفیت قرادادی بالا و مصرف پایین انرژی هستند ایجاد كرده است.

بهزاد ادامه داد: صنایع مختلف می توانند در صورت تمایل از این گزینه استفاده كنند و این امر به تشخیص آنها بستگی دارد كه آیا حذف هزینه دیماند و پرداخت هزینه انرژی موجب كاهش هزینه‌های انرژی آنها می شود یا خیر.

تحلیل : ایرنا