دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پنج راه هکرها برای کشتن انسان‌ها در زمین و آسمان!



حملات سایبری از سوی هکرها,هکرها

پنج راه هکرها برای کشتن انسان‌ها در زمین و آسمان!

با توسعه فناوری‌های پیشرفته در هواپیما، خودرو و حتی ایمپلنت‌های پزشکی، خطر حملات سایبری از سوی هکرها افزایش پیدا می‌کند و این امر می‌تواند منجر به مرگ شمار زیادی از مردم شود.

آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی بسیاری از سیستم های پیشرفته در هواپیما، خودرو یا شبکه های تأمین آب و برق کلانشهرها، آنها را مستعد حملات سایبری هکرها قرار می دهند.

هک کردن ضربان‌ساز قلب

هک کردن دستگاه‌های پزشکی درون بدن بیشتر شبیه ایده فیلم های علمی - تخیلی به نظر می رسد، اما با توجه به ضعف سیستم های جدید بویژه دستگاه های دارای بلوتوث، هکرها قادر به از کار انداختن پمپ انسولین، ضربان ساز قلب، ایجاد تشنج در بیماران مصروع و حتی شوک های مرگبار قلبی هستند.

محققان استرالیایی در یک آزمایش نشان دادند که یک ویروس رایانه ای قادر به از کار انداختن دستگاه های ضربان ساز (پیس میکر) تا شعاع 9 متری است.

هک کردن هواپیما

طی سال های اخیر کارشناسان امنیت پرواز نسبت به آسیب پذیری سیستم های ناوبری و ارتباطی هواپیماهای مدرن هشدار داده اند.

هکرهای موسوم به کلاه سفید (white hat) بخشی از ضعف امنیتی این سیستم ها از جمله امکان ربودن ارتباطات هوا به زمین هواپیما و حتی نمایش هواپیماهای «شبح» بر روی صفحات راداری را نشان داده اند.

در کنفرانس امنیتی در آمستردام هلند نیز یک محقق اسپانیایی با تشریح آسیب پذیری سیستم ناوبری هواپیماهای مدرن نشان داد که چگونه با استفاده از نرم افزار اندروید تلفن همراه می توان کنترل یک هواپیمای در حال پرواز را بدست گرفت.

هک کردن شبکه برق شهری

شبکه برق، تلفن همراه و اینترنت یکی از اصلی ترین اهداف حمله هکرها محسوب می شوند که می تواند زندگی بسیاری از افراد از جمله بیماران بستری در بیمارستان ها را با خطر جدی مواجه سازد.

در اختیار گرفتن کنترل شبکه برق توسط هکرها علاوه بر قطع دسترسی به بسیاری از امکانات از جمله سیستم های تهویه هوا و افزایش آمار سرقت و جنایات بویژه در هنگام تاریکی هوا ، باعث بروز اختلال در شبکه کنترل ترافیک، حرکت قطار و مترو و حوادث مرگبار می شود.

هک کردن خودروهای پیشرفته

بسیاری از خودروها به سیستم های پیشرفته ای مانند سیستم های خودران یا سیستم های کنترل از راه دور مجهز شده اند که آنها را مستعد حملات سایبری قرار می دهند.

در سال 2010 میلادی در کنفرانس امنیت سیستم های الکترونیک خودروها عنوان شد که نصب برخی دستگاه های پیشرفته بویژه سیستم های کنترل از راه دور بی سیم، امکان دسترسی و در اختیار گرفتن کنترل خودرو توسط هکرها را فراهم می کند.

هک کردن پهپادها

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین طی سال های اخیر بشدت افزایش یافته و از آنها برای مأموریت های امداد و نجات، نظارت، شناسایی و حتی حمله نظامی به اهداف تعیین شده استفاده می شود.

اما این پرنده های هوشمند نیز دارای ضعف های امنیتی هستند که به هکرها این امکان را می دهد تا کنترل پهپادها را در اختیار گرفته و با تعیین مسیر جدید، از آنها برای حمله به افراد یا مناطق خاص استفاده کنند./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
آیا هکرها انسان خوبی هستند؟!(2)سبیت 2014.زیرنویس دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدنی های زمین را از آسمان ببینید (1)


عکسهای یک مجله فرانسوی که برنده جوایز متعددی شده است.

الجزائر