دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پربیننده‌ترین تصاویر علمی هفته: از آب‌مروارید ستاره‌ای تا اسباب‌بازی موش خانگی



اخبار علمی - پربیننده‌ترین تصاویر علمی هفته: از آب‌مروارید ستاره‌ای تا اسباب‌بازی موش خانگی

عکس های علمی، فناوری و هنری جذاب این هفته را به انتخاب پاپ‌ساینس با ما ببینید: از آب مروارید ستاره‌ای و شهر حشرات گرفته، تا چشم سائرون از فضا و موشی با خرس اسباب‌بازی!

 

اخبار,اخبار علمی,پربیننده ترین تصاویر علمی,تصاویر آب مروارید ستاره‌ای


آب مروارید ستاره‌ای
برقکار 42 ساله انگلیسی پس از آنکه بر اثر برق فشار قوی 14 هزار ولتی دچار برق گرفتگی شد، عارضه آب مرواریدی به شکل ستاره در چشمانش پدیدار شد.

 

اخبار,اخبار علمی,پربیننده ترین تصاویر علمی,تصاویر چشم سائرون از فضا


چشم سائرون از فضا
شاید پروژه‌ای عجیب و غریب و مسخره به نظر رسد، ولی پروژه سرزمین میانه تلاشی برای مدل‌سازی رایانه‌ای تمام اشکال جغرافیایی رمان‌های تالکین (مجموعه ارباب حلقه‌ها) است. عکس بالا نیز چشم سائرون را آن‌طور که از فضا دیده می‌شود به تصویر می‌کشد.

 

اخبار,اخبار علمی,پربیننده ترین تصاویر علمی,عکس علمی از کسوف


کسوف
در سرمای بی‌سابقه‌ای که ایران و بسیاری از نیمکره شمالی زمین را در بر گرفته است، شنیدن خبرهای داغ خورشیدی صفای دیگری دارد. این عکس از خورشیدگرفتگی جزئی که توسط ناسا منتشر شده است، وقوع این پدیده را از چشم رصدخانه دینامیک خورشیدی (SDO) نشان می‌دهد.

 

اخبار,اخبار علمی,پربیننده ترین تصاویر علمی,تصاویر شهر حشرات


شهر حشرات
استودیو طراحی SNOL در جدیدترین و عجیب‌ترین پروژه خود، شهرهایی پیچیده و شفاف برای حشرات ساخته و سپس تصاویر آنها را روی دیوار منعکس کرده است. نتیجه کار تا حدودی شبیه فیلم‌های دیوید لینچ است، این طور نیست؟

 

اخبار,اخبار علمی,پربیننده ترین تصاویر علمی,تصاویر ناخن‌های چاپی


ناخن‌های چاپی
عکس بالا نمایی از نخستین ناخن‌های دنیا است که توسط چاپگرهای سه‌بعدی چاپ شده‌اند. مرحله بعدی چاپ بقیه قسمت‌های دست انسان است.

 

اخبار,اخبار علمی,پربیننده ترین تصاویر علمی,تصاویر جلبک‌های زیبا


جلبک‌های زیبا
طرح قالیچه‌مانند زیبایی که در عکس بالا می‌بینید، در اصل از کنار هم قرار دادن گونه‌های مختلف جلبک خلق شده است. خلقت پروردگار حتی در ابعاد ریز زیبایی خاص خود را دارد.

 

اخبار,اخبار علمی,پربیننده ترین تصاویر علمی,تصاویر موشی با خرس اسباب بازی


موشی با خرس اسباب بازی
کسانی‌که موش صحرایی را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند، می‌دانند این حیوانات تا چه حد باهوش هستند و برای خود شخصیت دارند. ظاهرا این یکی شخصیتی کودکانه دارد و خرس اسباب‌بازی‌اش را همه جا با خود می برد!

 

اخبار,اخبار علمی,پربیننده ترین تصاویر علمی,تصاویر حیوانات پرتو ایکس


حیوانات پرتو ایکس
آریه ون‌ریه عکاسی است که زمانی به عنوان متخصص رادیولوژی کار می‌کرد. وی هر دو مهارت خود را با هم ترکیب کرده است تا عکس‌هایی رنگی مانند تصویر بالا از حیوانات بگیرد.

 

اخبار,اخبار علمی,پربیننده ترین تصاویر علمی,تصاویر فرفره درخشان


فرفره درخشان
Spiral Top ابزاری است که به منظور چرخش سریع در فضا و بر جای گذاشتن ردی از نور ال‌ای‌دی پشت سر خود طراحی شده است. کویچی واکاتا که اخیرا این ابزار را با موفقیت در ایستگاه فضایی بین‌المللی امتحان کرده است، تصویری از آن را روی توئیتر خود ارسال کرده است.

 

اخبار علمی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
اسباب بازی موش هراسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پربیننده‌ترین تصاویر علمی هفته: از تصویر ماهواره‌ای المپیک سوچی تا رقص مانتیسی



اخبار علمی - پربیننده‌ترین تصاویر علمی هفته: از تصویر ماهواره‌ای المپیک سوچی تا رقص مانتیسی

  عکس‌های علمی منتخب این هفته را با ما ببینید: مردان آی‌پدی، آشپزخانه چوبی، شهر برچسبی، دلفین، رقص مانتیسی، قدیمی‌ترین ردپای بشر، توپ پشمی، دهانه مریخ، برج‌های قارچی و ...

 

اخبار,اخبار علمی,عکس‌های علمی  منتخب

 1- مردان آی‌پدی
به نزدیک‌ترین فرد به خود نگاه کنید. جدی می‌گویم، نگاه کنید. می‌توانید با اطمینان بگویید که او صورت خود را با آی‌پد نپوشانده و خود را جای کس دیگری وانمود نمی‌کند؟

 

اخبار,اخبار علمی,عکس‌های علمی  منتخب

 2-  آشپزخانه چوبی
این آشپزخانه از چوب ساخته شده است. شاید از دید شما چیز خوبی نباشد که تمام قسمت‌های آشپزخانه چوبی باشد، ولی این کار جنبه‌های مثبتی هم دارد: یکی این که کل آشپزخانه شما قابلیت استفاده به عنوان تخته سبزی خرد کنی را دارد!

 

اخبار,اخبار علمی,عکس‌های علمی  منتخب

3- شهر برچسبی
هنرمندی به نام یوکینو اومورا از برچسب‌ها برای ساخت این مدل کوچک شب شهر توکیو استفاده کرده است.

 

اخبار,اخبار علمی,عکس‌های علمی  منتخب

4- دلفین و موج‌سوار
چه عکسی! این بیشتر شبیه به یک کارت پستال تبلیغاتی کشتی‌های تفریحی کارائیب است تا یک عکس واقعی، با این تفاوت که این یکی واقعی است.

 

اخبار,اخبار علمی,عکس‌های علمی  منتخب

5- رقص مانتیسی
مانتیس؟ این‌ها بیشتر رقاص هستند تا حشره.

 

اخبار,اخبار علمی,عکس‌های علمی  منتخب

6-  قدیمی‌ترین رد پاها
این رد پاها که در انگلیس کشف شده‌اند، قدیمی‌ترین رد پاهای انسانی هستند که تا کنون در خارج از قاره افریقا کشف شده‌اند، و متعلق به 800 هزار سال پیش هستند.

 

اخبار,اخبار علمی,عکس‌های علمی  منتخب

7-توپ پشمی بزرگ
شرکت معماری راو دیزاین تورنتو، این توپ پشمی‌های غول آسا را طراحی کرده است. به نظر می‌رسد که این توپ‌ها می‌توانند مردم را گرم نگه‌دارند.

 

اخبار,اخبار علمی,عکس‌های علمی  منتخب

 8-دهانه آتشفشانی مریخ
مدارگرد شناسایی مریخ، ام.آر.او متعلق به ناسا، این عکس را از یکی از دهانه‌های آتشفشانی مریخ گرفته است.

 

اخبار,اخبار علمی,عکس‌های علمی  منتخب

 9- برج‌های قارچی
برج‌های پوشیده از سبزیجات به زودی به موزه MoMa P.S.1 نیویورک خواهند رفت. البته شاید برخی ترجیح بدهند که آنها را درخت صدا کنند تا برج.

 

اخبار,اخبار علمی,عکس‌های علمی  منتخب

10-سوچی از فضا
المپیک زمستانی شروع شده است! از هر جایی در کره زمین می‌توانید بازی‌های المپیک زمستانی را ببینید، ولی به جای تماشای مسابقات المپیک زمستانی، به دیدن این عکس‌ها نشسته‌اید. ما هم برای تشکر از شما این عکس از شهر سوچی (میزبان المپیک) را که از فضا گرفته شده است، به شما تقدیم می‌کنیم.
 اخبار علمی - خبر آنلاین