دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پخت تخم‌مرغ در دو دقیقه با زودپز مقوایی!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پخت تخم‌مرغ در دو دقیقه با زودپز مقوایی!

طراحان روسی، جعبه کاغذی هوشمندی را ابداع کرده‌اند که تخم‌مرغ را بدون آب درون خود می‌پزد.

این بسته‌بندی شامل یک لایه شیمیایی است که در زمان تحریک به تولید حرارت پرداخته و تنها در دو دقیقه تخم‌مرغ خام را می‌پزد.

«Gogol Mogol» که نام خود را از یک غذای تخم‌مرغی روسی گرفته، توسط گروه کیان ساخته شده است.

لایه بیرونی این جعبه از نوعی مقوا ساخته شده که بطور سنتی برای ساخت جعبه‌های تخم مرغ بکار می‌رود.

در زیر این لایه، سه لایه دیگر نیز وجود دارد. در یکی از آنها هیدروکسید کلسیم و مواد شیمیایی دیگر تزریق شده و دیگری یک لایه هوشمند دارای آب و یک کاتالیزور است.

بین این دو لایه داخلی یک غشا قرار دارد که با کشیدن یک نوار مقوایی برداشته می‌شود. در این زمان، هیدروکسید کلسیم به آب درون لایه هوشمند واکنش نشان داده و حرارت کافی را برای پختن تخم‌مرغ درون آن فراهم می‌کند.

این فناوری در گذشته برای تولید قوطی‌های خود گرمایشی سوسیس و لوبیا مورد استفاده بوده که اعضای کمپ با آن بخوبی آشنا هستند.

اما اولین بار است که طراحان توانسته‌اند این تولید حرارت شیمیایی موسوم به «واکنش حرارت زا» را در یک تخم‌مرغ اجرا کنند.

اگرچه تخم‌مرغ در این شیوه پس از دو دقیقه پخته می‌شود، اما فرایند گرمایشی درون این بسته‌بندی تا سه دقیقه بطول می‌انجامد. کاربران بر اساس تمایل خود برای مصرف تخم‌مرغ به شکل اصلی یا کاملا پخته می‌توانند با برداشتن سر جعبه از آن استفاده کنند.

البته این جعبه یکبار مصرف بوده اما برای کاهش ضایعات از مواد بازیافتی ساخته شده است.

این طراحی که موفق به کسب جایزه سازمان طراحی بسته‌بندی اروپا شده، اگرچه از کارآیی خوبی در طول کارآزمایی‌ها برخوردار بوده اما هنوز زمان ورود آن به بازار مشخص نیست./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دستگاهی جالب برای پخت متفاوت تخم مرغ (تخم مرغ لول شده)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز پخت عالی تخم مرغ



نحوه پخت تخم مرغ, مراحل پخت تخم مرغ

یک قاشق جوش شیرین به آب اضافه کنید تا پوست تخم مرغ به راحتی جدا شود


پخت تخم مرغ این طوری هم که به نظر می رسد ساده نیست، به خصوص که هر فردی یک تنوع را دوست دارد. برخی افراد دوست دارند زرده کمی شل باشد تا بتوانند آن را روی نان پخش کنند و برخی دیگر دوست دارند زرده سفت باشد تا بتوانند آن را برش بدهند و به ساندویچ شان اضافه کنند.

اصلا نگران نباشید، اهمیتی نداره که تخم مرغ را چطوری دوست دارید، ما بهترین راهنما را به شما آموزش می دهیم تا بدانید چطوری آن را بپزید. تصویر زیر نشان می دهد که دقیقا به چه مقدار زمان برای جوشاندن تخم مرغ نیاز دارید ، تا هم سفیده و هم زرده همانطوری که دوست دارید بپزد. در مراحل اولیه در تصویر زیر، سفیده نرم تر و زرده شل تر است. هر چقدر زمان بیشتری به پخت اختصاص بدهید، زرده هم سفت تر می شود.

 

روش های پخت تخم مرغ,چند روش پخت تخم مرغ

در مراحل اولیه سفیده نرم تر و زرده شل تر است. هر قدر زمان بیشتری بپزد زرده هم سفت تر می شود


به غیر از زمان پخت، چند نکته دیگر هم هست که باید به خاطر داشته باشید:
*تخم مرغ را در آب جوش بیندازید: به جای اینکه تخم مرغ را در آب سرد انداخته و صبر کنید آب جوش بیاید، بهتره که اول اجازه بدهید آب جوش بیاید و بعد تخم مرغ را داخل آن بیندازید. اگه نگران شکستن تخم مرغ هستید، آن را آرام آرام با استفاده از یک قاشق در آب فرو ببرید.

*یک قاشق جوش شیرین به آب اضافه کنید تا پوست تخم مرغ به راحتی جدا شود: جوش شیرین از آن ماده های ارزان قیمت است که به راحتی توی سوپرمارکت ها در دسترس است. اگر شما یک قاشق جوش شیرین به آبی که تخم مرغ در آن دارد می جوشد اضافه کنید، پوست تخم مرغ خیلی راحت تر کنده می شود. اگر جوش شیرین در دسترس نبود می توانید زمانی که تخم مرغ پخت به محض خاموش کردن زیر آن ، آن را زیر آب سرد بگیرید.

*زمان لازم برای تخم مرغ: از لحظه ای که تخم مرغ را داخل آب می اندازید پخت آغاز می شود و باید زمان بگیرید. این زمان بستگی نوع پخت مورد نظر شما بستگی دارد. به زمان هایی که روی تصویر ذکر شدند نگاه کنید تا بدانید کدام یکی مدنظرتان است. شاید لازم باشد تغییرات کوچکی در این زمان ها اعمال کنید، چون عوامل مختلفی مثل کیفیت تخم مرغ، شدت گرما … روی زمان و سرعت پخت تاثیر دارند. شاید چند بار اول موفق نشوید به پخت دلخواه برسید، اما بعد از چندبار امتحان کردن متوجه می شوید که دقیقا باید چکار کنید.

*به محض پخت تخم مرغ آن را در آب یخ بیندازید: وقتی شما تخم مرغ را از آب جوش در می آورید، آن همچنان به پختن ادامه می دهد، و همین امر می تواند باعث سفت شدن آن شود. پس برای اینکه از این امر جلوگیری کنید، یک کاسه آب یخ آماده کرده و تخم مرغ پخته را بلافاصله درون آن بیندازید. کمی نمک هم به این آب اضافه کنید تا تخم مرغ چاشنی دار شود!

 

منبع : novinzi.com