دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پاییز متولد شوید تا 100 سال عمر كنید!



پاییز متولد شوید تا 100 سال عمر كنید!

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد، فصل تولد نوزاد اثر علمی قابل اندازه گیری بر طول عمر فرد داشته و متولدان پاییز شانس بیشتری برای رسیدن به 100 سالگی دارند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

«لئونید گاریلوف» و «ناتالیا گاوریلوا» از محققان دانشگاه شیكاگو رابطه تاریخ تولد و طول عمر افراد را مورد بررسی قرار داده و دریافته‌اند كه محیط، دما و ماه تولد نقش بسزایی بر رفتار، خصوصیات ژنتیكی و طول عمر افراد ایفا می‌كند.

محققان در این پژوهش یك هزار و 500 فرد 100 ساله كه بین سال های 1880 و 1895 میلادی به دنیا آمده بودند را مورد برسی قرار دادند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد، افرادی كه طی ماه های سپتامبر تا نوامبر (مهر تا اوایل آذر) به دنیا آمده بودند، بیش از سایر افراد به سن 100 سالگی رسیده اند.

همچنین افراد متولد ماه های مارس، می و جولای (فروردین، اردیبهشت و تیر) كمتر از سایرین شانس رسیدن به 100 سالگی را دارند.

در تحقیقات قبلی در خصوص رابطه طول عمر و ماه تولد نیز مشخص شده بود كه متولدین پاییز از شانس بیشتری برای طول عمر برخوردار هستند.

فرضیه ای كه در خصوص طول عمر بیشتر متولدین پاییز مطرح می شود، به نوع بیماری های این فصل ارتباط دارد.

به گفته محققان، سرماخوردگی متداول در نخستین ماه های زندگی نوزاد می تواند بدن و سیستم ایمنی را در مقابل سایر بیماری ها مقاوم كند.

تغییرات هورمونی فصلی نیز از دیگر عواملی است كه می‌تواند در افزایش سن متولدین پاییز نقش داشته باشد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
کرامت علیجانی - در سال جدید دوباره متولد شوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

می‌خواهید 5 سال بیشتر عمر كنید؟


شاید حالا كه 20 ، 30 یا حتی 40 ساله هستیم چندان به فكر قلب و فشارخون‌مان نباشیم اما یك لحظه صبر كنید، سلامت قلب شما در سال‌های بعد را شیوه زندگی‌تان در همین سال‌ها تعیین می‌كند. این مطلب را بخوانید و براساس آن، شیوه زندگی‌تان را تعیین كنید، ما هم قول می‌دهیم اگر همه این دستورات را انجام دهید حداقل 5 سال به طول عمرتان افزوده می‌شود


ماهی بخورید با انار
غذاهایی را در برنامه غذایی خود قرار دهید كه غنی از آنتی‌اكسیدان‌های مفید برای سلامت قلب باشند،  از جمله: انار، انواع تمشك، گوجه فرنگی و اسفناج. آنتی‌اكسیدان‌ها به‌علت خاصیت ضد‌محركی كه دارند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در شما كاهش می‌دهند و با كاهش چسبندگی پلاكت‌های خون از انسداد رگ‌ها جلوگیری می‌كنند. بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌‌ها مانند پرتقال، موز و قارچ حاوی مقادیر بسیار زیاد پتاسیم هستند كه به تنظیم فشار خون كمك فراوانی می‌كنند. متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌كنند، بین 5 تا 9 وعده در روز از میوه و سبزی‌ها استفاده كنید و حداقل 3‌نوع از سبزی‌های مختلف و 2 گروه از میوه‌های متفاوت را در برنامه غذایی خود قرار دهید. سعی كنید وعده‌های غذایی خود را طوری تنظیم كنید كه در آن‌ها از غذاهایی دریایی نیز استفاده كنید. خوردن غذاهای دریایی شامل انواع ماهی‌ها مانند سالمون، ساردین و قزل‌آلا را به یك عادت غذایی برای خود تبدیل كنید. طبق گفته پزشكان، مصرف 120 گرم ماهی 2 بار در هفته یكی از بهترین راه‌های تامین‌كننده امگا 3 مورد نیاز بدن‌تان است. اسیدهای چرب امگا 3 با كاهش فشار خون و تری‌گلیسرید موجود در بدن‌تان مانع بروز بیماری‌های قلبی خواهند شد.


كره ممنوع، مارگارین هم همین‌طور
یك رژیم غذایی كم‌چرب مانند یك سپر در مقابل تمام بیماری‌های قلبی عمل می‌كند. چربی‌های اشباع شده روزانه مصرفی خود را به كمتر از 7 درصد در روز كاهش دهید. چربی‌های اشباع شده در موادی از قبیل كره، گوشت و دانه‌های غنی شده یافت می‌شوند. همچنین تلاش كنید، اسیدهای چرب ترانس را تا حد زیادی از برنامه غذایی خود حذف كنید. این چربی‌ها بسیار خطرناك هستند و نه تنها كلسترول خطرناك خون‌تان را بالا می‌برند بلكه باعث كاهش كلسترول مفید خون نیز خواهند شد. توجه داشته باشید، تنها یك درصد از برنامه غذایی روزانه شما باید شامل این چربی‌ها باشد. غذاهایی مانند مارگارین، روغن‌های جامد و غذاهای سرخ شده دشمن‌های اصلی سلامت قلب شما به شمار می‌روند، پس مراقب باشید

ریسك‌تان چند درصد است؟
نكته بسیار مهم در حفظ سلامت قلب، ارزیابی و اندازه‌گیری دائمی مواردی از قبیل میزان كلسترول و قند خون و بررسی نشانه‌های دیابت است. طبق گفته پزشكان، فشار خون در بانوان باید بین 80 تا 120 باشد، علاوه‌بر این، همواره از وضعیت رگ‌های خود آگاهی داشته باشید تا دچار گرفتگی رگ‌ها نشوید.  یكی دیگر از راه‌های جلوگیری از بروز خطر، دانستن تاریخچه بیماری‌های قلبی در سایر افراد خانواده است. اگر در خانواده شما خانمی وجود دارد كه قبل از 65 سالگی به بیماری قلبی دچار شده یا مردی كه قبل از 50 سالگی دارای بیماری قلبی بوده است، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در شما نیز تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد. علاوه‌بر این اگر پدر شما دارای بیماری قلبی باشد خطر ابتلا به این بیماری در شما 17 درصد و اگر مادرتان دارای این بیماری باشد خطر ابتلا تا 43 درصد و اگر هردو والدین در یك خانواده به بیماری قلبی دچار باشند خطر ابتلا به این بیماری در فرزندان تا 82 درصد افزایش می‌یابد. دانستن این اعداد و میزان ریسك خانوادگی تا حد زیادی به شما كمك می‌كند تا از بروز بیماری‌های خطرناك در قلب‌تان جلوگیری كنید یا با درمان‌های مناسب، پیگیری‌های دقیق و تغییر برنامه‌های غذایی خود مانع پیشرفت هرچه بیشتر بیماری شوید.


راهی برای دوستی با كلسترول خوب
نیازی نیست به فكر فعالیت‌های شدید بدنی باشید، تنها روزی 30دقیقه پیاده‌روی می‌تواند تاثیر بسزایی در قوی‌شدن ماهیچه‌های قلب‌تان داشته باشد. ورزش و فعالیت‌های بدنی HDL خون را كه به‌عنوان كلسترول مفید شناخته شده افزایش داده وكلسترول بد خون را تا حد زیادی كاهش می‌دهد. مقدار مناسب LDL یا لیپوپروتئین با چگالی كم كه به‌عنوان كلسترول بد شناخته می‌شود كمتر از 100و HDL یا لیپوپروتئین با چگالی بالا كه به‌عنوان كلسترول خوب شناخته می‌شود بیشتر از 50 است. افزایش فعالیت‌های روزانه و حركات ورزشی باعث كمتر شدن كلسترول بد موجود در خون شما شده در نتیجه سلامت قلب‌تان را حفظ خواهد كرد.

اگر پدر شما دارای بیماری قلبی باشد خطر ابتلا به این بیماری در شما 17 درصد و اگر مادرتان دارای این بیماری باشد خطر ابتلا تا 43 درصد و اگر هردو والدین در یك خانواده به بیماری قلبی دچار باشند خطر ابتلا به این بیماری در فرزندان تا 82 درصد افزایش می‌یابد


لطفا ترك اعتیاد كنید

همین حالا زمان ترك سیگار فرارسیده است، همین حالا آن‌ را كنار بگذارید. سیگار علاوه بر اینكه از عوامل مهم بروز سرطان است، می‌تواند به راحتی باعث مرگ شما نیز بشود. طبق آمار، افراد سیگاری 2 تا 4 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. سیگار و تنباكو باعث تنگ شدن عروق خونی در نتیجه افزایش فشار خون شده و با ایجاد لخته‌های خونی باعث بروز سكته‌های قلبی در افراد می‌شوند. اگر به سلامت خودتان توجهی ندارید، به فكر سلامت اطرافیان خود باشید. قرار گرفتن در معرض سیگار به‌صورت غیرمستقیم حتی برای كسانی كه سیگاری نیستند نیز بسیار مضر است و باعث بروز بیماری‌های قلبی شدید در آن‌ها خواهد شد.

منبع : زندگی ایده آل