دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ویتامینی که از فضا آمد + عکس



اخبار علمی - ویتامینی که از فضا آمد + عکس

به گفته‌ی محققان ویتامین B3، توسط شهاب‌سنگ‌های غنی از کربن وارد زمین باستانی شده است.

آخرین نتایج بدست آمده از شهاب سنگ ها نشان می دهد که حاوی ویتامین b3 هستند.

به گفته ی محققان ویتامین B3، توسط شهاب‌سنگ‌های غنی از کربن وارد زمین باستانی شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,ویتامینی از فضا,بررسی شهاب سنگ ها


کارشناسان می گویند منشا حیات شاید توسط ذخیره‌ای از مولکول‌های کلیدی که در فضا خلق شده‌اند، پشتیبانی شده باشد و اینکه چنین مولکول‌هایی توسط برخوردهای دنباله‌دار و شهاب سنگ‌ها به زمین آمده‌اند.

محققان می گویند فضا سرشار از پرتوهایی است که از ستارگان نزدیک و نیز از رویدادهای خشونت بار اعماق فضا مانند انفجار ستارگان یا بلعیده شدن ماده توسط سیاهچاله ها گسیلیده می شوند. این تابش ها می توانسته اند بر توان واکنش های شیمیایی در ابری که منظومه شمسی خورشیدی را پدید آورد افزوده باشند.

سیارک ها و دنباله دارها به عنوان بازمانده های کمابیش دست نخورده ای که از روزگار پیدایش منظومۀ شمسی به جا مانده اند می توانند مدت کوتاهی پس از پیدایششان، در اثر واکنش های شیمیایی درون آب مایع دگرگون شوند. این اجرام در زمان رشد و بزرگ تر شدن، با مواد پرتوزای رادیواکتیو موجود در سحابی منظومه شمسی با هم ترکیب شدند و واکنش آنها احتمالا مولکول های زیستی مهمی مانند ویتامین B3 را پدید آوردند.

 

اخبار,اخبار علمی,ویتامینی از فضا,بررسی شهاب سنگ ها
کارن اسمیت در آزمایشگاه اختر زیست شناسی گودارد ناسا در حال شکستن و بررسی شهاب سنگها


کارن اسمیت از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا که نویسنده ی اصلی این پژوهش میباشد گفت: ویتامین B3 که به نام اسید نیکوتین یا نیاسین هم شناخته می شود، یک ماده ی پیش ساز NAD (نیکوتین آمید آدنین دی‌نوکلئوتید) است، برای متابولیسم حیاتی بوده و منشا آن احتمالا بسیار باستانی است.

وی می گوید: ارزش گذاری بر روی پیوند میان شهاب سنگ ها و ریشه ی زندگی همواره کار سختی بوده؛ برای نمونه، پژوهش های پیشین نشان داده اند که ویتامین B3 می توانسته به گونه ای غیر - بیولوژیکی روی زمین باستانی پدید آمده باشد، ولی این امکان هست که یک منبع افزوده شده ی ویتامین B3 هم به فرآیند پیدایش آن کمک کرده باشد. 

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
عکس هایی از فضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شاتل، شب، فضا + عکس



 

شاتل، شب، فضا

 

این نمای فوق العاده از شاتل فضایی اندیور مربوط به شنبه گذشته، چند ساعت پیش از جدا شدن شاتل از ایستگاه فضایی بین المللی است و اندیور را در برابر ستارگان آسمان و روشنایی های شهرهای زمین نشان می دهد.

این تصویر را سرنشینان ایستگاه فضایی بین المللی در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری از سطح زمین در حالی که با سرعت نزدیک به ۸ کیلومتر بر ثانیه به دور سیاره مادری در گردش بودند، گرفته اند.

چشم انداز زمین در شب یکی از سحرانگیزترین مناظری است که تاکنون بشر به چشم خود دیده است.... /  خبر آنلاین