دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

واكسن سیگار به بازار می آید



تهران- روزی فرا خواهد رسید كه سیگاری ها در برابر نیكوتین مصون می شوند و دیگر از سیگار كشیدن خود لذت نخواهند برد.

به گزارش دیلی میل، محققان آمریكایی واكسنی را ارایه كرده اند كه آنتی بادی موجود در آن در بدن می ماند و به محض ورود نیكوتین به بدن به آن حمله می كند.

تحقیقات انجام شده بر روی موش ها نشان داد پس از این واكسن، میزان ماده شیمیایی نیكوتین در مغز، 85 درصد كاهش یافت.

نتایج این تحقیقات درنشریه Science Translational Medicine منتشر شده است.

این در حالی است كه هنوز تا ورود این واكسن به بازار باید سالها تحقیق صورت گیرد.

با این حال پروفسور 'رونالد كریستال' از دانشكده پزشكی 'ویل كورنل' و مجری این تحقیقات از فواید و مزایای این واكسن متقاعد شده است.

وی گفت: تا جایی كه دیدیم بهترین روش برای درمان اعتیاد مزمن به نیكوتین سیگار ، استفاده از آنتی بادی ها برای گشت زنی در بدن و پاكسازی خون از نیكوتین پیش از تاثیر این ماده بر بدن است.

پیش از این واكسن های دیگری نیز برای سیگار ساخته شده اند كه سیستم ایمنی را به تولید آنتی بادی هایی وادار می كردند كه به نیكوتین ها چسبیده و آنها را از بین می بردند درست مانند واكسن های ضدبیماری. این چالش موجب تولید آنتی بادی های زیادی در بدن شده كه مانع از ورود نیكوتین به مغز و لذت پس از سیگار می شود.

اكنون دانشمندان در كالج پزشكی ویل كورنل در آمریكا از راهبرد كاملا متفاوتی برای تولید واكسن سیگار استفاده كرده اند: 'واكسن ژن درمان'؛ كه به گفته آنها در ترك سیگار بسیار امیدوار كننده تر است.

در این روش از یك ویروس دست ورزی شده ژنتیكی حاوی دستورالعمل ساخت آنتی بادی نیكوتین برای انتقال به كبد استفاده شده است. این امر موجب می شود كبد به كارخانه تولید آنتی بادی در بدن تبدیل شود.

این گروه تحقیقاتی میزان نیكوتین در مغز موش های معمولی را با موش هایی مصون شده و واكسن دریافت كرده مقایسه كردند. پس از آنكه به موش ها نیكوتین تزریق شد، درمغز موش های واكسینه شده 85 درصد نیكوتین كمتری وجود دارد.

مشخص نیست ایا این شیوه می تواند در انسان نیز همین تاثیر را داشته باشد یا خیر و آیا این میزان كاهش نیكوتین در مغز می تواند به انسان در ترك سیگار كمك كند یا خیر.

اما به گفته پروفسور كریستال اگر چنین واكسنی تولید شود و مردم بدانند به واسطه این واكسن دیگر لذتی از سیگار كشیدن نمی برند ، از این رو می توانند سیگار را ترك كنند.

همچنین محققان باید به مسایل ایمنی و بی خطری این ژن درمانی در انسان نیز بپردازند..... / خبرگزاری ایرنا

 

 


ویدیو مرتبط :
سیگار قاچاق در بازار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برندهای جدید سیگار روانه بازار می‌شوند



اخبار ,اخبار اقتصادی ,برندهای جدید سیگار

 

اخبار اقتصادی - برندهای جدید سیگار روانه بازار می‌شوند

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: در راستای تامین نیاز بازار مصرف، برندهای جدید شرکت وارد بازار خواهند شد.

معصوم نجفیان با تاکید بر اینکه تولید نکردن و روی آوری به واردات سیگار و یا قاچاق آن به داخل کشور، ابزار مناسبی برای رسیدن به کاهش مصرف نیست و فقط اشتغال بیش از 70 هزار نفر در صنعت دخانیات را از بین خواهد برد گفت: تلاش تمام مدیران شرکت دخانیات تولید در راستای صادرات است؛

 

اما باید با توجه به وظایف تعریف شده؛ برای این صنعت نیاز داخل نیز تامین شود. بر این اساس، هر گونه کوتاهی و تاخیر در تولید و تامین نیاز داخل از سوی شرکت باعث جایگزینی سیگار قاچاق به جای محصولات دخانی تولید داخل خواهد شد.

مدیرعامل دخانیات با هشدار نسبت به رشد چشمگیر سیگار قاچاق در بازار و توصیه به عدم مصرف آن از سوی مصرف کنندگان، افزود: بر اساس گزارشات ادارات استانی دخانیات سراسر کشور و همچنین تهران روند سیگارهای قاچاق بسیار چشمگیر بوده و این امر از نظر اقتصادی و هم سلامتی بسیار مخرب و خطر ناک است.

وی تصریح کرد: مصرف هر نوع سیگار زیان آور است؛ اما بر اساس  اعلام مرکز آزمایش و کنترل شرکت دخانیات سیگارهای قاچاق که به صورت زیر پله ای و در سوله های مرزی تولید می شود در کنار تمام مضرات، مصرف کننده را با بیماریهای پوستی خطرناکی نیز روبرو می سازد .

نجفیان در مورد تصاویر بهداشتی بر روی پاکات سیگار و اختلاف قیمت این محصولات در بازار گفت: شرکت دخانیات باید تصاویر مندرج بر پاکات سیگار را مرتب تغییر دهد که این امر سبب رانت و سود کلان برای دلالان سیگار شده است؛ به نحوی که سیگار طرح ریه از پاکات دارای طرح پوتین گرانتر است.  این در حالی است که محصول یکی است دارای مواد اولیه مشترک و از یک خط تولید وارد بازار می شوند.

وی اظهار داشت: برخی با استفاده از نیاز بازار تصاویر پوتین را پاک و طرح ریه را بر روی پاکات سیگار چاپ و آن را با قیمت گزافی می فروشند، هزینه تغییر تصاویر برای هر پاکت سیگار  50 تومان است که پس از تغییر تصویر، سود جویان برای هر پاکت 200 تا 300 تومان سود می برند .

مدیرعامل دخانیات با بیان اینکه قیمت‌های محصولات تولیدی این شرکت تغییری نخواهد داشت، تاکید کرد: با تنوع محصولات درصدد تامین نیاز داخل هستیم؛ البته برخی از برندهای جدید قطعا به بازارهای هدف صادر خواهند شد؛ زیرا با صادرات می توانیم سبب اشتغالزایی، توسعه پایدار، رونق تولید، ایجاد ارزش افزوده، ارزآوری و ارتقای کیفیت کالاهای تولید شده باشیم  .

وی تصریح کرد: پس از گذشت 18 سال و با هزینه 10 میلیون یورو و با همکاری  کارشناسان فنی دخانیات کشور و کارشناسان آلمانی تنها دستگاه پرایمری توتون شرکت دخانیات در حال اورهال شدن است که این مسئله هم در بحث کیفیت و هم کمیت توتون تاثیرگذار است و از سوی دیگر باعث ارتقا کمی و کیفی محصول تولیدی می شود.
اخبار اقتصادی - مهر