دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نقشه‌برداری رشد مغز نوزاد سه‌ ماهه برای نخستین بار



اخبار ,اخبار علمی ,نقشه‌برداری رشد مغز نوزاد

 

اخبار علمی - نقشه‌برداری رشد مغز نوزاد سه‌ ماهه برای نخستین بار

دانشمندان دانشگاه‌های کالیفرنیا در سان‌دیه‌گو و دانشگاه هاوایی رویکرد جدیدی را برای اندازه‌گیری رشد اولیه مغز نوزادان ارائه داده‌اند.

 این مطالعه منجر به ارائه نمودارهای دقیق‌تر از رشد تمامی مغز و ارائه نخستین تخمین‌ها از مسیرهای رشد نواحی مغزی در طول سه ماهه اول پس از تولد خواهد شد. ارزیابی اندازه، عدم‌تقارن و سرعت رشد نواحی مختلف مغز می‌تواند در شناسایی و درمان اولین علائم اختلالات رشد عصبی مانند اوتیسم یا آسیب مغزی پری‌ناتال کارساز باشد.

این نخستین بار است که دانشمندان از ام آر آی مغز نوزاد تازه‌ متولد‌شده برای محاسبه حجم نواحی مختلف مغزی و نقشه‌برداری مسیرهای رشد ناحیه‌ای در طول 90 روز اول عمر وی استفاده کرده‌اند.

جزئیات این مطالعه در مجله JAMA Neurology منتشر شد. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
چگونگی رشد مغز نوزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادر روانی سر از تن نوزاد سه ماهه‌اش جدا کرد+ تصاویر



یک مادر اهل " امریکا " به اتهام قتل نوزاد خود بازداشت شد .

 پلیس یک خانم 20 ساله که گفته می شود سر از تن دختر 3 ماهه خود جدا کرد بازداشت شد .

براساس گزارش پلیس مادر این کودک خانم " دیسیا واتکینز " که از یک بیماری روانی حاد رنج می برد پس از تولد نوزاد تحت درمان در بیمارستان روانی بود که پس از مدتی به دستور پزشکان به خانه فرستاده شد .

اخبار,اخبار حواد ث ,  قتل


در همین حال کودک او در یک مرکز نگهداری به سر می برد که ماه قبل خاله ی او برای نگهداری از کودک داوطلب شد و کودک را به خانه خود واقع در " کالج هیل -اوهیو " برد و مسئولین تاکیدآ به او سفارش کردند تا مادر کودک  به دور از او باشد تا خطری او را تهدید نکند .
پلیس در ادامه افزود : وقتی با تماس خاله کودک به خانه او رفتند با جسد تکه تکه شده ی " جاینها " کوچک بر روی پیشخون آشپزخانه روبه رو شدند و خاله قربانی که در حال گریه کردن بود و مادر قاتل را با ظاهری غرق در خون بر روی تخت اتاق خواب یافتند .

در تحقیقات گسترده تر پلیس معلوم شد که " واتکینز " در روز جنایت پس از بازگشت از بیمارستان به خانه خواهرش برده شد .

مکانی که کودک او حضور داشت و او به تصور اینکه کودکش یک هیولا است با یک چاقو آشپزخانه به او حمله ور شد و به طرز وجیهی او را مانند یک گوشت قربانی تکه تکه و به قتل رساند .

اخبار,اخبار حواد ث ,  قتل


این مادر بیمار پس از گذراندن دوران درمان با عقلی سلیم در دادگاه حاضر شد و شایسته مجازات شدن شد .

گفته می شود که به علت مشکل روانی او، مجازات او از مرگ به حبس تعدیل پیدا کند .

 

 اخبار  حوادث  -  باشگاه خبرنگاران