دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ناسا تصاویری از نابودی کره زمین در آینده را به نمایش گذاشت (+تصاویر)



تلسکوپ هابل تصاویر شگفت‌انگیزی درباره آینده می فرستد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،دوست دارید بدانید کره زمین به چه شکل نابود می‌شود؟

این تصویری است که ناسا با تلسکوپ هابل در سال 2009 گرفته که ادعا می‌شود تصویر کلی و کوچکی از آینده جهان است. این تصویر ستاره‌ای موسوم به کوهوتک 4-55 است که در حال مرگ است.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

 

این تصویری است که نشانگر اتفاقی است که وقتی عمر خورشید به پایان برسد برای آن هم می‌افتد. این تصویر زیبا به نظر می‌رسد و 4 هزار و 600 سال نوری فاصله دارد و در حال سوختن است و هر چه که نزدیکش باشد را هم می‌سوزاند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

 

گفته می‌شود قبل از اینکه این اتفاق در ستاره‌های اطراف ما بیافتد حدود 5 میلیارد سال فرصت داریم و اگر خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم تا آن زمان سیاره دیگری را در کهکشانی بسیار دورتر از آنچه هستیم برای زندگی خواهیم یافت.

البته تا پیش از این تصور می‌شد دنیای ما تا 22 میلیارد سال دیگر باقی خواهد ماند. البته همان طور که جهان بزرگتر می‌شود و گسترش می‌یابد انرژی سیاه بیشتری هم تولید می‌شود که باعث می‌شود این فرایند سریعتر شود.

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تصاویر ناسا از کره زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری تخیلی از مجاورت سیارات دیگر با کره زمین + تصاویر



اخبارعلمی - تصاویری تخیلی از مجاورت سیارات دیگر با کره زمین + تصاویر

اگر به راستی به جای کره ماه سیارات دیگر منظومه شمسی به سیاره زمین نزدیک بودند اهالی کره زمین هر روز در آسمان چه مناظری را مشاهده می کردند.

کارشناسان در یک طرح خیالی تصاویری از سایر سیارات منظومه شمسی را در فاصله‌ای مانند فاصله ماه با کره زمین به تصویر کشیده‌اند.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

گفتنی است، اگر سیاراتی مانند زحل و یا مشتری به جای ماه قرار داشتند افراد در روی کره زمین می‌توانند آنها را به راحتی مشاهده کنند و حتی حلقه‌های اطراف زحل را به آسانی ببینند.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

از جمله تصاویر تخیلی در این ایده می‌تواند تصاویر سیارات مریخ، زهره، نپتون، اورانوس، مشتری و زحل را در همسایگی سیاره زمین نام برد.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران