دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

موس هایی از جنس هدست به بازار می آیند



اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,موس

یک شرکت اروپایی موس هایی را طراحی کرده که به شکل هدست هستند و جایگزین موس های فعلی محسوب می شود.

به گزارش مهر، استفاده از موس همواره برای کاربران بعنوان امری چالش برانگیز محسوب می شود اما این بار یک شرکت اروپایی هدست هایی را طراحی کرده که به سیستم ردیاب چشم مجهز هستند و از آن می توان بعنوان موس های نسل جدید بهره برد.

با ورود این موس های هدستی به دنیای فناوری، کار کردن با رایانه ها راحت تر خواهد بود.

این موس هدستی منحصر به فرد GlassOuse نام دارد و به وسیله بلوتوث به رایانه متصل می شود. بر روی آن چند حسگر تعبیه شده است که با تکان دادن سر کاربر، فلش به قسمت های مختلف صفحه حرکت می کند ضمن اینکه یک قسمت پلاستیکی در داخل دهان قرار می گیرد که عمل کلیک کردن را می توان با گاز گرفتن آن قسمت انجام داد.

قیمت این موس هدستی در حدود ۱۵۰ دلار و قرار است از ماه آگوست روانه بازار شود.

 


ویدیو مرتبط :
خودروهای پرنده سال آینده به بازار می آیند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابررایانه های 100 برابر سریع تر به بازار می آیند



اخبار,ابررایانه,امکانات ابررایانه

ابررایانه های 100 برابر سریع تر به بازار می آیند

عرضه ابر رایانه های فوق سریع که سرعت عملکرد آنها 100 برابر سریع تر از سیستم های کنونی است یک گام به واقعیت نزدیک تر شد.

به گزارش مهر، گروهی از محققان IBM و سازمان پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA ) به پیشرفتی دست یافته اند که انتقال حجم زیادی از داده را با مصرف بسیار اندکی از انرژی ممکن می سازد.

این دانش پژوهان قصد دارند نمونه اولیه این ارتباط اوپتیکی خود را که رکورد مصرف کم انرژی را می شکند، هفته آینده در نمایشگاه 2013  OFC/NFOEC عرضه کنند.

دانشمندان پیش بینی می کنند که ابررایانه های آینده به آنها در زمینه های بسیار متنوعی از جمله مدل سازی اقلیم جهانی، شبیه سازی مولکولی تمام سلول ها و طراحی نانو ساختارها یاری می رساند.

این پژوهشگران عرضه این رایانه های فوق سریع را برای سال 2020 پیش بینی می کنند اما تا آن زمان باید تحقیقات زیادی صورت بگیرد.

محققان با ترکیب مدارات ابتکاری فناوری نیمه هادی اکسید فلزی مکمل 32 نانومتری عایق سیلیکونی IBM با سطح حفره عمودی تابش لیزری پیشرفته و یک آشکارسازی نوری یک ارتباط مخابراتی اوپتیکی کم مصرف ساخته اند که با 24 میلی وات انرژی 25 گیگابیت اطلاعات را در ثانیه انتقال می دهد.

آنها توانسته اند سرعت انتقال داده را 66 درصد بیش از سیستم های کنونی افزایش و مصرف انرژی را به نصف کاهش دهند/خبرگزاری مهر