دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

منطقه‌ای از سیاره مریخ که زیستگاه تمدن زمینی‌ها است + تصاویر



منطقه‌ای با ویژگی‌های زمین شناختی منحصر بفرد به احتمال زیاد مکان فرود سفینه فضایی و ساخت زیستگاه مسافران سیاره مریخ می‌َود.

کارشناسان فضاشناسی یک منطقه در سیاره مریخ را برای سکونت انسان‌ها بر سطح این سیاره شناسایی کرده‌اند.
گفتنی است،‌ منطقه Deuter Onilus Mensae می تواند منطقه‌ای ایده‌آل برای سکنی فضانوردان پناهگاه باشد.
 

 اخبار , اخبار علمی, سیاره مریخ

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این منطقه بر اساس مشاهدات دارای بلور‌های یخی است و چنانچه این بلورها متشکل از قطرات آب باشند، می‌توانند سبب زنده نگه داشتن فضانوردان در شرایط سخت آب و هوایی شوند.

 

کارشناسان اعتقاد دارند بهترین مکان برای فرود سفاین فضایی در سیاره مریخ دشت Mensae است زیرا مملو از یخچال‌های طبیعی باستانی و قطرات بلور آب است.

 

اخبار , اخبار علمی, سیاره مریخ

 

آژانس فضایی ایالات متحده اعلام کرده است خطرات بهداشتی سلامت فضانوردان اعزامی به سیاره مریخ را تهدید می‌کند.
بر اساس تخیمن‌های زده شده پروژه سفر به سیاره مریخ در دهه 2030 اجرایی خواهد شد و حال آژانس فضایی در تلاش است تا شرایط زنده نگه داشتن فضانوردان و حفظ امنی جانی و سلامت روحی آنها را تامین کند .

 

اخبار , اخبار علمی, سیاره مریخ

 

از جمله مشکلات فضانوردان در راه سفر به سیاره مریخ انزوای شدید است که می‌تواند منجر به مشکلات اعصاب و روان شود، همچنین ضعیف شدن استخوان‌ها، عضلات،‌ضعف بینایی، بروز انواع سرطان به خاطر در معرض تشعشات کیهانی قرار گرفتن، آسیب سیستم اعصاب مرکزی، آب مروارید و ناباروری می‌توان اشاره کرد .

 

کارشناسان اعتقاد دارند باید تمامی مسائل مربوط به حفظ امنیت جانی و سلامت اعصاب و روان فضانوردان تا سال 2030 حل شود و سپس اقدام به راه‌اندازی این سفر شود.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تازه ترین تصاویر دیدنی ارسال شده از سیاره مریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

/فرود تاریخی مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ/ نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» به زمین رسید



/فرود تاریخی مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ/نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» به زمین رسید

ناسا دقایقی پیش نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» را منتشر كرد.

 مریخ نورد «كنجكاوی» ناسا پس از هشت ماه سفر در اعماق فضا، صبح امروز دوشنبه ششم آگوست با موفقیت بر سطح سیاره سرخ فرود آمد. بدین ترتیب مأموریت 2.5 میلیارد دلاری ناسا با فرود موفقیت آمیز مریخ نورد «كنجكاوی» تكمیل شد.

«كنجكاوی» با فرود موفق خود كه در ساعت 05:30 دقیقه به وقت گرینویچ (10:01 دقیقه به وقت تهران) رخ داد، مأموریت اكتشافی را به همراه Opportunity دیگر مریخ نورد مستقر در سیاره سرخ آغاز خواهد كرد.

كنجكاوی مجهز به سیستم ارتباطی با فركانس بالا و پر سرعت (UHF) است كه امكان ارسال سیگنال به مدارگردهای مریخ را فراهم می كند؛ همچنین مریخ نورد از طریق شبكه اعماق فضا ناسا (Deep Space Network) با مركز زمینی ارتباط برقرار می‌كند./ایسنا

/فرود تاریخی مریخ‌نورد ناسا در سیاره سرخ/نخستین تصاویر ارسالی از مریخ نورد «كنجكاوی» به زمین رسید