دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مصرف زغال اخته از تکثیر سلولهای سرطانی پیشگیری می کند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مصرف زغال اخته از تکثیر سلولهای سرطانی پیشگیری می کند

کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مواد مغذی موجود در زغال اخته، مانع از تکثیر سلول های سرطان خون، بدون تاثیر بر سلول های سالم می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکرم  پایدار افزود: زغال اخته حاوی مقادیر بالای آهن، کلسیم، اسید فولیک و ویتامینها است.

وی با اشاره به کم کالری بودن زغال اخته، اظهار کرد: مصرف این میوه باعث اضافه وزن نمی شود و می توان آن را به صورت روزانه در برنامه غذایی قرار داد.

این کارشناس مواد غذایی، مصرف زغال اخته را در پیشگیری از ابتلا به تومورهای سرطانی در نوزادان موثر دانست و تصریح کرد: این خواص با مصرف زغال اخته به صورت کامل ایجاد می شود و مصرف عصاره آن به تنهایی موثر نیست.

مبتلایان به دیابت بارداری، هر هفته به پزشک مراجعه کنند

مدیرگروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: زنان مبتلا به دیابت بارداری باید به صورت هفتگی به پزشک مراجعه کنند.

ظفر پریسایی افزود: فشارخون بالا، عفونت ادراری، ابتلا به دیابت باداری در حاملگی های بعدی و نقایص مادرزادی کودک، مهم ترین عوارض دیابت بارداری هستند.

وی با اشاره به دسته بندی مبتلایان به دیابت بارداری، اظهار داشت: دیابت بارداری در برخی از زنان با نشانه هایی مانند احساس تشنگی، تکرر ادرار، افزایش وزن، افزایش اشتها، گیجی، استفراغ و ابتلا به عفونت های مختلف همراه است که این افراد در گروه علامت دار دسته بندی می شوند.

پریسایی افزود: دسته دیگر افراد بدون علامت هستند که غالب مبتلایان بیماری دیابت بارداری را تشکیل داده و این امر لزوم توجه به آزمایش های غربالگری دوران بارداری را ضروری می سازد.

وی رژیم غذایی مناسب، ورزش و در مواردی نیز انسولین درمانی را برای کنترل میزان قند خون مبتلایان به دیابت بارداری موثر دانست و تاکید کرد: افرادی که مبتلا به دیابت بارداری هستند، شش هفته پس از زایمان باید به پزشک مراجعه کرده و شرایط جسمی خود را بررسی کنند.

نحوه نگرش به فرد معتاد باید در جامعه عوض شود

کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: برای مقابله با مشکل اعتیاد، لازم است به اعتیاد مانند بیماری نگاه کرده و پیش داروی ها و نگرشهای غلط باید کنار گذاشته شود.

حسن پوربابا افزود: تاثیرات منفی اعتیاد بر زندگی خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی افراد، موجب شده است به صورت یک مساله حاد به این مشکل نگریسته شود.

وی بیان داشت: داشتن یک نگرش منطقی به پدیده اعتیاد، موجب می شود توقع درمان و بهبود سریع از فرد وابسته به مواد مخدر نداشته باشیم.

پوربابا با بیان اینکه رفتار پرخاشگرانه نسبت به فرد وابسته به مواد مخدر نادرست است، تصریح کرد: خوشبینی ساده لوحانه نسبت به رفتارهای ناهنجار نیز روند درمان را با کندی مواجه می سازد.

این کارشناس بهداشت روان، اظهار داشت: اگرچه هنوز درمان قطعی برای اعتیاد کشف نشده است، اما وابستگی به مواد مخدر به تدریج در اثر مسائل مختلفی ایجاد شده است که باید در طول زمان و با کمک تیم درمانی، خانواده و جامعه حل شود.

افزایش سن بارداری خطرات زیادی را برای زنان به همراه دارد

کارشناس مامایی مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، گفت: خطر ابتلا به دیابت، فشارخون، جفت سرراهی، سقط، حاملگی دوقلویی، جداشدن زودرس جفت و سزارین، هم چنین نیاز به حاملگی (IVF)، زنان باردار بالای 35سال را تهدید می کند.

فرناز شجاعی افزود: مناسب ترین زمان بارداری، سنین بین 20 تا 35 سال است، اما بر اساس آمارها، قریب به 10 درصد زنان در سنین بالای 35 سال باردار می شوند.

وی با بیان اینکه  نازایی، دیر ازدواج کردن، ازدواج مجدد و برخی دلایل خانوادگی در تاخیر سن بارداری موثر است، اظهار داشت: زنان در سنین بالای 35 سال، باید تبعات احتمالی و خطرناک این اقدام را پذیرفته و برای پیشگیری از آن، جوانب احتیاط را رعایت کنند.

شجاعی افزایش سن مادر را در بروز ناهنجاری های کروموزومی موثر دانست و تصریح کرد: خطر "سندرم داون" یا "منگولیسم" در سنین بالای 30 سال، یک مورد در 109 تولد زنده و در یک زن 20 ساله، این احتمال یک مورد در دو هزار تولد زنده تخمین زده شده است.

این کارشناس مامایی با بیان اینکه در زنان دارای سلامت کامل و بدون مشکلات طبی، میزان عوارض بارداری و جنینی کمتر است، عنوان کرد: بهبود مراقبت های بهداشتی و طبی نیز باعث کاهش خطرات احتمالی می شود.

وی بیان داشت: مادران باردار بالای 35سال می توانند با مراجعه مرتب به پزشک و ماما، داشتن رژیم غذایی مناسب، استراحت کافی، عدم استعمال دخانیات و مصرف اسید فولیک، خطرات را به حداقل برسانند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه 2 مارمالاد سیب و زغال اخته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف آب و پیشگیری از بیماری های قلب



 

 

مصرف آب و پیشگیری از بیماری های قلب

 

 

تمام افراد به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی باید در طول شبانه روز ۲ تا ۳لیتر آب مصرف کنند.

 


یک متخصص قلب و عروق به مناسبت برگزاری دوازدهمین کنگره تازه های قلب و عروق در گفت و گوی اختصاصی افزود: مصرف روزانه آب در کنار خودداری از مصرف نمک و مصرف غذاهای پرچرب از اصول مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی محسوب می شود.

 


دبیر علمی دوازدهمین کنگره تازه های قلبی و عروقی با اشاره به نقش و اهمیت تغذیه در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروق گفت: در این کنگره طی یک پانل علمی موضوع تغذیه و تغذیه صحیح موثر در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی با حضور متخصصان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 


وی گفت: مصرف گوشت به صورت سفید و به خصوص مصرف ماهی ، خودداری از مصرف گوشت های قرمز و روغن های جامد و اشباع شده در مقابل مصرف میوه و سبزیجات تازه به نحو چشمگیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی موثر است.

 


این متخصص قلب و عروق با تاکید بر نقش و اهمیت تحرک بدنی در جلوگیری از انباشته شدن چربی ها در بدن گفت: ورزش منظم روزانه و یا ورزش و پیاده روی به صورت سه بار در هفته هر بار به مدت نیم ساعت درارتقای سلامت افراد و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی موثر است.

 


دبیر علمی دوازدهمین کنگره تازه های قلب و عروق با اشاره به اینکه به طور کلی استرس یکی از فاکتورهای مهم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است گفت: عامل استرس در ایران و به خصوص در شهرهای بزرگ و شلوغ ، از عوامل مهم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

 


وی همچنین گفت : تمام افراد در طول زندگی خود به نوعی در معرض استرس قرار دارند .

 


وی اظهار داشت: بیش از ۵۰ سخنرانی در دوازدهمین کنگره تازه های قلبی و عروق از سوی متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا، سوریه، انگلستان، پاکستان، ایتالیا،عربستان صعودی، ترکیه و ارمنستان در این کنگره ایراد شد.

 


این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه یکی از محورهای این کنگره نقش سلول های بنیادی در درمان بیماری های قلبی و عروقی است گفت: هم اکنون کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماری های قلبی و عروقی در مرحله تحقیقات قرار دارد و در کشور ما نیز تحقیقاتی دراین زمینه انجام شده است.

 


وی افزود: این تحقیقات که از حدود ده سال قبل شروع شده در برخی بیماران نتایج موفقیت آمیزی داشته است و در برخی موارد هم نتایج موثری حاصل نشده است. و در مجموع هنوز در هیچ جای دنیا در این زمینه نتایج قطعی به دست نیامده است.

 

منبع:ایرنا