دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مرد صورت فیلی در حال بهبودی +عکس



مرد صورت فیلی در حال بهبودی +عکس

اکثر بیماری ها، امروزه قابل درمان هستند زیرا علم به قدری پیشرفت داشته است که در هر زمینه ای نشانه هایی از آن دیده می شود و دانشمندان زندگی خود را صرف حل مشکلات مختلف کرده اند.

مرد صورت فیلی در حال بهبودی

بیماری های نادر از جمله مواردی هستند که کمتر درمان برای آن ها پیدا می شود. این بیماری ها هر کدام شرایطی دارند که دانشمندان علم تحقیق روی آن را ندارند. نادر و عجیب بودن این بیماری ها اصلی ترین دلیل در حاشیه ماندن آن هاست.

"لیلت رام" جوان هندی ای است که از کودکی به بیماری خاصی دچار بوده است. این بیماری باعث شد تا تومور عجیبی روی صورت او ظاهر شده و به مرور رشد کند. این مورد به حدی رسید که صورت او کاملا تغییر شکل داد.

 

پس از آنکه پزشکان هندی از درمانش باز ماندند، خانواده او با بی رحمی کامل لیلت را به محل نگه داری بوفالوها انداختند و از خوشان دورش کردند و این باعث شد بیماری خیلی بیشتر پیشروی کند.

این جوان 23 ساله به حدی بیماری صورتش را عوض کرده بود که به او لقب ترسناک ترین مرد دنیا را دادند. این جوان قادر به خوردن غذا یا درست تنفس کردن نبود تا اینکه پزشکان اروپایی او را پیدا کردند.

پس از انجام آزمایش های مختلف پزشکان تصمیم گرفتند تا تومور صورت او را بردارند. پس از انجام چندین عمل جراحی بخش اعظمی از تومورها برداشته شده است و صورت او بهتر شده است. این جوان پس از عمل های جراحی به دنبال فردی برای ازدواج می گردد.

 

مرد صورت فیلی در حال بهبودی

 

مرد صورت فیلی در حال بهبودی

منبع:باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
بانیان بهبودی و معتادان در حال بهبودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد صورت قرمز +عکس



یک مرد هندی 44 ساله در حال مبارزه با یک بیماری نادر است که چهره ای زشت را به او داده و مشکلات زیادی را برای او به وجود آورده است.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، محمد حاسین، مرد هندی که در حال حاضر 44 سال داشته و در شهر "سیناگار" زندگی می کند از یک نوع بیماری بسیار نادر رنج می برد. این سندرم خاص باعث شده است تا طرف راست صورت و سینه وی به شکل ترسناک و زشتی پیدا کند. وی از زمانی که متولد شده بود دارای لکه ای سرخ بر روی صورتش بود که کم کم بزرگ شده و سمت راست سینه وی را نیز پوشانده است. متاسفانه این لکه در صورت وی باد کرده و شکل بسیار نامطلوبی را به این مرد داده است.

 

متاسفانه خانواده او به دلایل مشکلات مالی نتوانسته بودند او را در زمان کودکی درمان کنند و وی تا دوره بزرگ سالی با این مشکل دست و پنجه نرم کرد. او خود در این مورد می گوید: من در ابتدا متوجه نبودم که با دیگران متفاوت هستم و دلیل آن هم رفتار خوب خانواده و اطرافیان با من بود. اما پس از رسیدن به سن بلوغ و ورود به جامعه بود که من متوجه شدم که تفاوتهایی با دیگران دارم. متاسفانه بسیاری از مردم با من برخورد مناسبی نداشتند و حتی تعدادی تصور می کنند که بیماری من واگیردار است و صورت خود را در مقابل من می پوشانند. من چند بار سعی کردم که ازدواج کنم اما به خاطر این بیماری موفق نشدم.

 

بیماری بسیار نادر,بیماری نادر

 

او در زمانی که به اندازه کافی رشد کرد به دنبال شغلی گشت تا نهایتا در یک دفتر روابط عمومی به عنوان یک کارمند ساده استخدام شد. وی پس از جمع کردن پول کافی به پزشک مراجعه کرد. پزشکان بیماری وی را سندرم‌ " haemangioma " تشخیص دادند که در آن توموری در بدن به وجود می آید که پر از رگهای خونی اضافی و ناخواسته است. وی در هندوستان به زیر تیغ جراحان رفت که متاسفانه به دلیل خونریزی عمل وی ناموفق بود.

 

بیماری بسیار نادر,بیماری نادر

 

وی سپس با دکتر " میلتون وانر" در نیویورک تماس گرفت تا در مورد مشکل خود مشورت بگیرد. این پزشک بیماری وی را "لکه سرخ" تشخیص دادند که به دلیل درمان نشدن رشد کرده و به این شکل در آمده است. این پزشک در مورد شرایط محمد می گوید: بیماری "لکه سرخ" قابل درمان است اما در این مورد به دلیل عدم درمان و بزرگ شدن عضو کار برای درمان بسیار سخت شده است. اما همچنان امیدهایی برای درمان وجود دارد.

 

محمد امیدوار است که بتواند با انجام عمل جراحی از این شرایط نجات پیدا کرده و به زندگی عادی خود بازگردد. وی در حال حاضر با مادر و خواهر خود زندگی می کند. پدر او در سال 2008 میلادی فوت کرده است./ باشگاه خبرنگاران