دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مردان با چه جمجه‌ای مقتدرند؟



اخبار,اخبار علمی ,جمجه‌ مردان

 

اخبار علمی - مردان با چه جمجه‌ای مقتدرند؟

بر اساس مطالعه جدید، مردان با جمجمه‌های باریک‌تر در مقایسه با مردان دارای جمجمه‌های پهن کمتر در منزل مقتدر و غالب هستند.

به گزارش ایسنا روانشناسان دانشگاه استرلینگ انگلستان از داوطلبان حاضر در این مطالعه خواستند به تصاویری از دانشجویان دارای حالات چهره خنثی نگاه کنند و میزان غالب‌بودن شخصیت آن‌ها را ارزیابی کنند. آن‌ها همچنین از سوژه‌هایشان عکس گرفتند و از آن‌ها خواستند پرسشنامه‌هایی را درباره سطح قدرتشان پر کنند.

این تحقیق ارتباط قوی را بین عرض صورت یک مرد در مقایسه با ارتفاع آن نشان داد و این که به چه میزان وی خود و دیگران را مقتدر می‌داند. چنین موضوعی درباره زنان صدق نمی‌کند.

ویکتوریا میلوا، رهبر این مطالعه، معتقد است درک دیگران از مردان‌ دارای صورت‌های پهن می‌تواند آن‌ها را به سوی این موضوع رهنمون کند که افراد غالب و مقتدری هستند.

وی افزود: این احتمال نیز وجود دارد که افراد دارای نسبت بالای عرض به ارتفاع جمجمه، ذاتا و شاید در نتیجه ترشح تستوسترون افزایش‌یافته، غالب‌تر باشند.

بر اساس یافته‌های پیشین، مردان با صورت‌های پهن‌تر خشن‌ترند اما برای روابط کوتاه‌مدت جذاب هستند.

جزئیات این مطالعه در مجله Personality and Individual Differences منتشر شد. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کاپیتان آمریکا vs جمجه قرمز (1990)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ملاقات كوتاه‌ترین و بلندترین مردان جهان در تركیه



رسانه‌های بین‌المللی از ملاقات بلندترین و كوتاه‌ترین مردان جهان در تركیه خبر دادند.یكی از روزنامه‌های محلی تركیه نوشت: «هی پینگ پینگ» كوتاه قدترین مرد جهان روز جمعه با «سلطان كاسن» بلندقدترین مرد جهان در استانبول در تركیه ملاقات كردند.


این روزنامه‌ می‌افزاید: «هی پینگ پینگ» كه تنها ۷۳ سانتی ارتفاع دارد، ركوردار كوتاه‌ترین مرد جهان را در انحصار خود داشته و اهل «چین» است.

 

کوتاهترین وبلند ترین مردان جهان


«سلطان كاسن» نیز با دو متر و ۴۶ سانتی‌متر ارتفاع لقب بلندقدترین مرد جهان را در اختیار دارد و اهل تركیه» است.


این دو نفر روز جمعه با دعوت دولت تركیه و طرفدارانشان در استانبول با یكدیگر ملاقات كرده و رسانه‌های بین‌المللی و داخلی تركیه نیز از این فرصت استفاده كرده و عكس‌هایی از این دو نفر گرفتند.