دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

لباس افزایش سرعت دوندگان طراحی شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با الهام از توپ گلف

لباس افزایش سرعت دوندگان طراحی شد

محققان شركت نایك به عنوان یكی از تولیدكنندگان مهم محصولات ورزشی، لباس حفره داری طراحی كرده‌اند كه می‌تواند به افزایش سرعت دوندگان دوی سرعت كمك كند.

ایسنا:  ركورد دوی سرعت 100 متر از سال 2009 میلادی در اختیار «اوسین بولت» دونده جامائیكایی است و هیچ دونده‌ای تاكنون موفق به شكست ركورد وی نشده است، اما به نظر می رسد با ابداع لباس هوشمند TurboSpeed‌این ركورد در مسابقات المپیك لندن شكسته شود.

محققان در طراحی این لباس فوق سبك از حفره های موجود بر سطح توپ گلف الهام گرفته‌اند. حفره های توپ گلف باعث ایجاد فشار كمتر در لایه مرزی و در قسمت عقب شده و پرواز سریعتر توپ در هوا را امكان‌پذیر می‌سازد.

حفره های لباس TurboSpeed نیز از همین اصل پیروی می‌كند و به گفته محققان، سرعت دوندگان با این لباس تا 0.23 ثانیه افزایش می‌یابد.

این لباس در تونل‌های باد مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج آزمایشات نشان می‌دهد، حفره‌های آیرودینامیك می‌تواند فشار وارده بر روی شانه و بازوهای ورزشكار را بطور چشمگیری كاهش دهد.

اگرچه میزان افزایش سرعت با لباس TurboSpeed چندان چشمگیر به نظر نمی رسد، اما همین میزان نیز می‌تواند برای دوندگان دوی سرعت كه با هزارم ثانیه سر و كار دارند، بسیار حائز اهمیت باشد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
سالیدورک 2016 افزایش سرعت طراحی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

15 ترفند برای افزایش سرعت PC


با چند ترفند ساده که قدرت پردازش شما را دو برابر می‌کند، می‌توانید تاخیرات خود را هنگام استفاده از کامپیوتر، کاهش دهید.